Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Diy kachel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.085 views

• Delib1t
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17-12-2018
Bestaan er pompen die hout/mazout/waterstof uitstoot gas kunnen pompen?

Vooral hout heeft van dat dik plakkerig creosin ophopen als uitstootgas.

Die pompen werken desondanks voort?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Uitlstootgassen verlaten de schoorsteen toch ook zonder pomp?

Emielvanputten wijzigde deze reactie 15-12-2018 11:33 (13%)

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:57

McGryphon

Moderator General Chat

Flevoland inundanda est

@Delib1t uit je TS is niet echt op te maken wat nou eigenlijk je vraag is. We hebben wat meer achtergrondinformatie nodig om hier iets mee te kunnen. Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat je een pomp zou willen installeren om ophoping van brandresten in je schoorsteen te voorkomen?

Graag wat verheldering :)

Hail to the Affordable Ironmonger
Prophet of bricolage of the last eclipse
Purchase cutting-edge items at the Ironmonger's
Ineffable copier of the seven keys

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:27
Delib1t schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:03:

Wat heb je hier zelf al over gevonden? :)

• Delib1t
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik had graag underdruk gecreërd om zo meer warmte te vangen in de kachel.

Staal geleid warmte beter in een vacuum.

Na wat meer onderzoek ben ik bij waterstof terecht gekomen.
Dit implodeert en zou dus onderdruk creëren. Daarnaast heeft het het hoogste warmte van hout of mazout.

Dat zou een centrale verwarming benaderen en toch grote blokken hout kunnen branden.

Onderdruk hoeft natuurlijk niet zonder zuurstof te betekenen.

Delib1t wijzigde deze reactie 15-12-2018 14:29 (8%)

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:57
Ik weet niet wat je van plan bent, maar dit klinkt me niet als iets dat je moet gaan uitproberen in een woonhuis midden in een woonwijk...

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 20:13
Jeroen!
Ik vind het een heel gaaf project. Hou ons op de hoogte en post zeker het filmpje!

zetje01 wijzigde deze reactie 15-12-2018 18:45 (5%)

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:43
Delib1t schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:28:
Ik had graag underdruk gecreërd om zo meer warmte te vangen in de kachel.

Staal geleid warmte beter in een vacuum.

Na wat meer onderzoek ben ik bij waterstof terecht gekomen.
Dit implodeert en zou dus onderdruk creëren. Daarnaast heeft het het hoogste warmte van hout of mazout.

Dat zou een centrale verwarming benaderen en toch grote blokken hout kunnen branden.

Onderdruk hoeft natuurlijk niet zonder zuurstof te betekenen.
Sorry, maar dit klinkt als een heel slecht idee.
Doe maar niet.

(Of wel, en laat je nabestaanden dan het filmpje plaatsen)

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:34

mark-k

AKA markkNL

Delib1t schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:03:

Je bedoelt waterdamp?

En je wilt een kachel op waterstof gaan maken? Je houdt ervan als je huis ontploft?

Overigens moet je waterstof opwekken, je kunt het niet gewoon in de winkel kopen. Daarna kun je er een veredelde gasbrander van maken ofzo, maar ik zou het echt niet zomaar op een normale gaskachel aansluiten.

Aan je vragen (en vooral ook de ongedetailleerdheid ervan) te merken lijk je geen flauw idee te hebben waar je aan begint. Doe het dus maar niet voor je straks je huis opblaast of ergens ligt door de koolmonoxidevergiftiging.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:51

Theo

moederbord

Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik hoop echt dat je niet bij mij in de straat woont..

Mocht je een kachel harder willen laten branden dan kun je ook met een compressor meer lucht aan het vuur toevoegen waardoor de verbranding harder/sneller verloopt.

Mocht je een houtvuur efficienter willen laten branden, kijk dan naar een moderne kachel, die zijn zuinig en kunnen ervoor zogen dat de rookafvoer redelijk wordt afgekoeld.

Wil je de restwarmte in je schoorsteen minimaliseren (of maximaal gebruiken) zet dan in je schoorsteen een spiraal en blaas hier lucht doorheen.

Wil je wat anders doen, deel het hier dan in detail (met schema, uitleg en alles) zodat er hier veel mensen je kunnen helpen je idee te optimaliseren, of om deze veilig(er) te krijgen.

7400 Wp op het dak

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:22

Yucon

*broem*

Wil je nu al die verschillende stoffen kunnen verbranden in je kachel?

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:55

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dus je wilt met vacuum/lage druk het staal beter isoleren zodat die de warmte beter geleid? ik snap er weinig van. Is hitteoverdracht via lucht niet een cruciaal onderdeel van iedere kachel?

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:50
Dit is het soort topics dat eindigt met "De brandweer trof in het huis de levenloze lichamen van de bewoners aan."

Aan je posts te lezen heb je al geen idee hoe verbranding werkt. Ga alsjeblieft niet klussen aan je kachel...

TheS4ndm4n#1919

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 20:13
-36- schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:16:
Dus je wilt met vacuum/lage druk het staal beter isoleren zodat die de warmte beter geleid? ik snap er weinig van. Is hitteoverdracht via lucht niet een cruciaal onderdeel van iedere kachel?
Ja, nee, niet een geblazen mazout-kachel natuurlijk. Die heeft enkel wat vertraging voordat de creosin goed aanslaat.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:12

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Als je die dikke plakkerige zooi hebt, ben je te laat met je schoorsteen te vegen. Aangezien iedereen maar moet raden wat nou werkelijk de bedoeling is, een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True