Wat doen de moderators aan nep reviews?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Ik vroeg me of er bij Tweakers iets wordt gedaan aan nepreviews? Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat een shop als Megekko zoveel meer reviews heeft dan een reus als Alternate.

2706 beoordelingen voor Megekko vs 362 beoordelingen voor Alternate,

De reviews zijn ook veelal positief bij Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:09

InFamous

excommunicado

Heb je bewijs dat het nep reviews zijn? Dat denk ik niet.

Het kan best zijn dat Alternate kopers niet actief aanspoort om een review achter te laten terwijl Megekko dit wel doet. Dan kan het inderdaad zo zijn dat Megekko veel meer reviews heeft, maar dat betekend nog niet dat de reviews nep zijn.

Overigens is Megekko geen kleintje vergeleken met Alternate, ter voorbeeld Alternate heeft 10K product actief in de Pricewatch waar Megekko er bijna 50K actief heeft.

Ah, ik zie dat je zelf een negatieve review hebt geplaatst. Dat verklaart de beschuldigingen in ieder geval.

[ Voor 32% gewijzigd door InFamous op 14-12-2018 17:24 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Jij kan achter de bewijs komen in de backoffice maar dat doe je natuurlijk niet. Waarschijnlijk een sponsor van tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernertnt506
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:50
Vorige week toevallig bij beide winkels wat besteld. Beide winkels stuurden na de bezorging een email met de vraag om een beoordeling te schrijven waarbij Megekko expliciet verzocht om een review op Tweakers te schrijven waarbij je als actie een iPhone Xs kan winnen terwijl alternatief via eKomi beoordelingen behandeld en nog één regeltje in de email waar ze vragen of je een beoordeling op Trustpilot, Tweakers Facebook of Kieskeurig wilt achterlaten. Ik vind het dus ook niet vreemd dat Megekko een flink aantal meer beoordelingen op Tweakers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:09

InFamous

excommunicado

@darthaxx Als je op deze manier de discussie wil starten dan houd het gauw op.

Overigens ter info, ik heb wel gekeken bij de shop en geen verdachte of rare reviews kunnen vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door InFamous op 14-12-2018 17:33 ]

Formerly known as Ragdoll

Dit topic is gesloten.