Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smart Home Office met een budget - tips welkom!

Pagina: 1
Acties:

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een klein budget om mijn home office (gewoon een kamer waar ik wil werken) net iets slimmer te maken. Ik besef dat dit een soort aankoop advies topic is, maar de expertise van dit forum kan ik daar goed voor gebruiken in de discussie! Ik heb 250 euro om uit te geven.
Waar ben ik naar op zoek: slimme gadgets t.b.v. die je nog zou kunnen gebruiken om productiever te worden.
Bijvoorbeeld, ikzelf zit te denken een Elgato Eve Luchtkwaliteit meter van c.a. 60 euro + een smartwatch van c.a. 200 euro.

Waarom moet het 250 euro zijn? Ik heb van mijn werkgeven een budget van 250 waar ik 100 euro korting op krijg.

Jullie tips zijn van harte welkom!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Je wensen zijn wel een beetje vaag als ik eerlijk ben. Waarom zou je productiever kunnen werken als je een smartwatch hebt? Wat maakt je productiever door enkel je luchtkwaliteit te meten?

Is bijvoorbeeld het slim maken van je verlichting niet nuttiger? Ik noem maar wat: Is het donker en loop je je werkkamer binnen, dan gaat je verlichting aan.

Wil je er zelf ook nog wat tijd aan besteden en er een leuke hobby van maken? Koop dan een Raspberry Pi met een Conbee/Raspbee waar je Home Assistant op installeert, wat Xiaomi Aqara knoppen/sensoren en IKEA Tradfri verlichting en je kunt voor 250 euro leuk hobbyen en nog nuttige zaken automatiseren ook.

[ Voor 30% gewijzigd door JBS op 14-12-2018 15:37 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
JBS schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:28:
Je wensen zijn wel een beetje vaag als ik eerlijk ben. Waarom zou je productiever kunnen werken als je een smartwatch hebt? Wat maakt je productiever door enkel je luchtkwaliteit te meten?

Is bijvoorbeeld het slim maken van je verlichting niet nuttiger? Ik noem maar wat: Is het donker en loop je je werkkamer binnen, dan gaat je verlichting aan.
Ik zal het iets nuanceren. Het budget wat ik gekregen heb is voor Smart Working (smart devices in feite). Een SmartWatch zou je in theorie productiever kunnen maken doordat ik minder vaak mijn telefoon hoef op te pakken. Een luchtkwaliteitsmeter is handig omdat ik als luchtkwaliteit ondermaats wordt ik er iets aan kan doen. Productiviteit kan dalen door slechte luchtkwaliteit.

Ik zal ook te denken aan een Google Home configuratie met slimme verlichting, maar daar ben ik niet helemaal in thuis. Zal er wat meer onderzoek naar moeten doen. Mijn grootste zorg bij veel 'slimme apparatuur' is dat het incidenteel gebruik niet opweegt tegen het stroomverbruik om 'altijd connected' te zijn. Wellicht een zorg die na wat onderzoek uit de wereld wordt geholpen :)

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:37:
[...]
Ik zal ook te denken aan een Google Home configuratie met slimme verlichting, maar daar ben ik niet helemaal in thuis. Zal er wat meer onderzoek naar moeten doen. Mijn grootste zorg bij veel 'slimme apparatuur' is dat het incidenteel gebruik niet opweegt tegen het stroomverbruik om 'altijd connected' te zijn. Wellicht een zorg die na wat onderzoek uit de wereld wordt geholpen :)
Wanneer je voorkomt dat een lamp onnodig brandt, verbruik je vermoedelijk zelfs minder stroom.
Het standby verbruik van bijvoorbeeld deze E27 Tradfri lamp is 0,5W en voor een paar euro per jaar heb je een Raspberry Pi draaien.

(Heb overigens nét voordat je reageerde mijn vorige post nog wat uitgebreid).

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 14-12-2018 15:45 ]