Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04 16:03
Hallo mede-Tweakers,

Ik reis elke dag naar mijn werk met de auto, en de route daarnaartoe is best file-gevoelig. Meestal kijk ik 's ochtends eerst even op Google Maps hoe het verkeer is op dat moment. Maar zoals zovelen, ben ik niet even scherp in de ochtend en wordt het weleens vergeten. Ik bedenk me dan in de auto dat ik niet gekeken heb, en dan ben ik soms al te laat.

Is er een mogelijkheid om een soort alert in te stellen, zodat Google Maps mij elke ochtend op een vast tijdstip een berichtje stuurt over de verkeersdrukte op mijn route?
Ik dacht iets gevonden te hebben over Google Now, waarmee dat zou kunnen? Maar Google Now is veranderd in "Google", en ik snap daar geen hout van.
In Google Maps heb ik wel mijn woon-werkverkeer ingesteld, en ook de tijden ingevuld, maar ik krijg geen berichtjes van Google Maps.
De rechten om meldingen weer te kunnen geven staan wel aan.

Zie ik iets over het hoofd? Of moet ik hiervoor een andere app hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 22:50

Matszs

><>

Wat je zou kunnen doen als je ook je telefoon als wekker gebruikt en de Google Assistant hebt is deze instellen om een 'routine' te activeren op het moment dat je je wekker afzet (https://www.xda-developer...utines-broadcast-replies/). Bij de routines van de Google Assistant kan je kiezen voor file informatie (https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:29
De ANWB app onderweg heeft deze functie standaard aan boord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik krijg gewoon netjes elke ochtend en avond te zien wat er aan files opweg naar mijn werk en weer naar huis staat of dat er light of heavy traffic is. Dit heb ik in kunnen stellen en ook tijdstippen op moeten geven wanneer ik de meldingen ontvang. Voorheen heette dit inderdaad Google Now. Je kan er nog veel meer mee zoals het bijhouden van een tijdlijn waar je overal geweest bent incl foto's die je op plekken hebt gemaakt. Je moet hiervoor zijn in de app Google Maps en dan duw je links bovenin op het hamburger-menu en vandaar kan je dit en nog meer instellen.

Als je geen notificaties daarvan krijgt moet je naar Hamburgermenu -> Settings -> Notifications gaan om deze weer in te schakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Techno Overlord op 14-12-2018 14:46 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zet standaard altijd Google maps aan onderweg, dan heb je ook meteen de snelste route als er iets is afgesloten of als er een ongeluk gebeurd is. Ook kan je op het schermpje files aan zien komen en hoef je niet vol in de ankers op de linkerbaan. Dit moet je wel even oefenen want Google loopt vaak iets achter waardoor files dichterbij zijn dan op het schermpje.
Als je dan ook nog eens op tijd vertrekt kan je lekker rustig aan doen omdat Google aangeeft hoe laat je aan zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 13:44
supervinnie40 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:23:
Hallo mede-Tweakers,

Ik reis elke dag naar mijn werk met de auto, en de route daarnaartoe is best file-gevoelig. Meestal kijk ik 's ochtends eerst even op Google Maps hoe het verkeer is op dat moment. Maar zoals zovelen, ben ik niet even scherp in de ochtend en wordt het weleens vergeten. Ik bedenk me dan in de auto dat ik niet gekeken heb, en dan ben ik soms al te laat.

Is er een mogelijkheid om een soort alert in te stellen, zodat Google Maps mij elke ochtend op een vast tijdstip een berichtje stuurt over de verkeersdrukte op mijn route?
M'n broertje begon er laatst over dat hij deze meldingen ineens kreeg zonder iets ingeschakeld te hebben. Z'n telefoon heeft dus gemeten wanneer hij iedere dag vertrekt en via welke route want hij krijgt nu soms een melding met: "je moet nu vertrekken dan ben je om xx:xx op je bestemming het is namelijk druk op de weg."

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Techno Overlord schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:39:
Ik krijg gewoon netjes elke ochtend en avond te zien wat er aan files opweg naar mijn werk en weer naar huis staat of dat er light of heavy traffic is. Dit heb ik in kunnen stellen en ook tijdstippen op moeten geven wanneer ik de meldingen ontvang. Voorheen heette dit inderdaad Google Now. Je kan er nog veel meer mee zoals het bijhouden van een tijdlijn waar je overal geweest bent incl foto's die je op plekken hebt gemaakt. Je moet hiervoor zijn in de app Google Maps en dan duw je links bovenin op het hamburger-menu en vandaar kan je dit en nog meer instellen.
Dat klinkt nagenoeg precies wat ik zoek.
Ik kan Google Now niet meer installeren, ik heb al wel "Google", maar om eerlijk te zijn snap ik daar helemaal niks van. Hoe kun je dingen instellen? Ik zie alleen de opties voor recent en herinneringen, maar bij beide kan ik niets inprogrammeren of inplannen. Ik kan hooguit een locatie opgeven, maar dan zonder tijd ofzoiets...
Kortom, ik snap er niet veel van.

Zou jij misschien iets uitgebreider kunnen vertellen hoe jij dit hebt gedaan? Wellicht zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31

Roozzz

Plus ultra

supervinnie40 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:02:
[...]

Dat klinkt nagenoeg precies wat ik zoek.
Ik kan Google Now niet meer installeren, ik heb al wel "Google", maar om eerlijk te zijn snap ik daar helemaal niks van. Hoe kun je dingen instellen? Ik zie alleen de opties voor recent en herinneringen, maar bij beide kan ik niets inprogrammeren of inplannen. Ik kan hooguit een locatie opgeven, maar dan zonder tijd ofzoiets...
Kortom, ik snap er niet veel van.

Zou jij misschien iets uitgebreider kunnen vertellen hoe jij dit hebt gedaan? Wellicht zie ik iets over het hoofd?
Techno Overlord schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:39:
Je moet hiervoor zijn in de app Google Maps en dan duw je links bovenin op het hamburger-menu en vandaar kan je dit en nog meer instellen.
Dit dus. Google maps: Menu - > instellingen - > woon-werk instellingen.
Duidelijker kunnen we het niet maken...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Roozz
Dat heb ik dus al gedaan:
In Google Maps heb ik wel mijn woon-werkverkeer ingesteld, en ook de tijden ingevuld, maar ik krijg geen berichtjes van Google Maps.
Zie openingspost.

Ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/48172973_10156847228894817_1833222617528532992_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=0718b6368480ab0ddbe2c8f5dfdace30&oe=5CAAEC76

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/48376487_10156847225384817_5504119135216336896_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=8a1f9736911c6ed597040e98947c1cda&oe=5CB0590C

[ Voor 54% gewijzigd door supervinnie40 op 14-12-2018 15:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:37

Reptile209

- gers -

Het zal wel aan je lettertype liggen _O-

Kijk eens onder (telefoon)instellingen > meldingen of Maps daar aan staat?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Reptile209 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:53:
Het zal wel aan je lettertype liggen _O-

Kijk eens onder (telefoon)instellingen > meldingen of Maps daar aan staat?
Dat is de eerste screenshot. Daar staan alle meldingen aan. De tweede screenshot is van de instellingen in maps zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Gisteren geprobeerd om voor ALLE Google apps die ik heb, alle soorten van meldingen aan te zetten en ook een ringtone toe te wijzen.
Helaas gaf dit de afgelopen 2 ochtenden nog steeds niet het gewenste effect.

Ik heb nu alle meldingen, van alle Google maps aangezet. Ik had het hele woon- werkverkeer gebeuren in Google Maps al ingevuld, maar dat heb ik zaterdag ook maar een 2de keer gedaan. Daarnaast uiteraard gekeken voor updates. En aan de hand van een tutorial Google (de nieuwe Google Now) zover ingesteld als dat ik kon.
Gisteren en vandaag: geen meldingen, geen pop ups, geen geluidjes... niks.
Vanmorgen was het niet direct nodig (amper tot geen file), gister redelijk wat file gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46

MsG

Forumzwerver

Wat als je die locatie van thuis even echt definieert. Nu lijkt het via 'geplaatste speld' te zijn. Weet niet of dat wellicht verschil maakt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supervinnie40
Goed punt! Had ik wel gezien, maar nog niet aan gedacht om te testen of dit verschil maakt. Ik heb het nu veranderd naar een een "getypte" adres als het ware. Er staat nu niet meer "geplaatste speld", maar gewoon mijn straatnaam.
De locatie was overigens wel hetzelfde.

Eens zien of het effect zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Helaas.
Vanmorgen geen bericht, gisteren aan het einde van de dag ook al niet.

Hoe moeilijk kan het zijn om een simpele melding aan te zetten? Ik ben zojuist nog bezig geweest met Google (de nieuwe Google Now), maar de logica ontbreekt in zulke maten dat ik zelfs aan de hand van een tutorial geen bal snap van wat je daar nou eigenlijk mee moet kunnen doen.

Desondanks zou je denken dat de meldingen ook moeten kunnen verschijnen zonder dat je Google (now) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
Is het inmiddels al gelukt?

Anders heb ik de oplossing voor je. Wanneer je Google Maps opent zijn er onderin drie mogelijkheden. Klik op het gedeelte 'Forenzen'. Rechts bovenin staan er drie stipjes, wanneer je hierop klik heb je de optie 'Instellingen voor woon-werkverkeer'. Staat hier alles goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
henk1994 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:40:
Is het inmiddels al gelukt?

Anders heb ik de oplossing voor je. Wanneer je Google Maps opent zijn er onderin drie mogelijkheden. Klik op het gedeelte 'Forenzen'. Rechts bovenin staan er drie stipjes, wanneer je hierop klik heb je de optie 'Instellingen voor woon-werkverkeer'. Staat hier alles goed ingesteld?
Nee, het is nog altijd niet gelukt. :(

Verder:
supervinnie40 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:23:

De rechten om meldingen weer te kunnen geven staan wel aan.
Alle gegevens voor woon-werkverkeer zijn netjes ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 21:12
Ik heb hetzelfde "probleem", alles staat bij mij ook aangevinkt maar Google weigert mij meldingen gegeven. M'n Google Assistent kan me wel precies vertellen hoelang ik onderweg ben naar m'n werk, maar ik krijg er geen melding van. Overigens heb ik een OP6, TS heeft zo te zien een Samsung, dus het is ook niet toestelafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 09:55

DarkUnreal

Postmaster General

Ik heb laatst alle rechten gereset mbt apps. Daarna kreeg ik direct elke ochtend (en middag als ik naar huis rij) een melding van google maps over de reistijd.

Wellicht dat je dan kan proberen? (moet je wel voor al je andere apps de rechten weer goedzetten)

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supervinnie40
DarkUnreal, zou je misschien kunnen zeggen hoe je dat gedaan hebt? Ik wil dat weleens proberen eigenlijk.

Batsgeit, Google Assistent kan het mij inmiddels ook vertellen, alleen geeft die de informatie over het moment waarop ik het vraag. Als ik het om 6 uur vraag, krijg ik de verkeersinformatie van 6 uur, terwijl ik om kwart voor 8 wegrijdt. Bovendien kijken mijn collega's raar op als ik ineens Hey Google door het kantoor roep ;) :)
Pagina: 1