Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik twee externe harde schijven voor de opslag van foto's. Een Samsung en een Seagate. Sinds kort wordt de Seagate niet meer herkend door mijn pc, het lampje brandt en de schijf maakt ook even geluid.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Tja, kan zijn dat de usb controller niet goed meer is, maar de schijf zelf het nog wel doet. Weet niet of daar één of ander vaag gebeuren achter zit. Anders als je geen garantie meer hebt, kun je de behuizing wellicht open maken en de schijf in de pc steken? Mits je een pc hebt en niet een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:19
ik heb hier een externe seagate 1tb expansion schijf die 3 jaar zonder problemen heeft gewerkt als back up schijf. Ik heb er nu voor 800mb films opgezet en wilde de schijf testen op mijn tv maar dit lukte niet, hij werd niet herkend, als ik hem nu aansluit op mijn laptop wordt hij niet meer herkend, tijdens het inpluggen wordt hij even herkend, zie ik hem als seagate externe hd voorbij komen maar daarna zie ik hem niet meer terug en is hij ook niet te benaderen, heb diverse hulp programma's geprobeerd maar zonder suc6. Verschillende usb poorten getest, probleem is hetzelfde. Wat kan ik nu nog doen, lampje brand gewoon en de hd draait.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:08:
Ik gebruik twee externe harde schijven voor de opslag van foto's. Een Samsung en een Seagate. Sinds kort wordt de Seagate niet meer herkend door mijn pc, het lampje brandt en de schijf maakt ook even geluid.

Weet iemand raad?
wat heb je zelf zoal geprobeerd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:09:
[...]

wat heb je zelf zoal geprobeerd ?
De Seagate staat wel in apparaatbeheer. Ik heb stuurprogramma's bijgewerkt ( die waren al bijgewerkt) en ik heb windows updates stuurprogramma's uitgevoerd.

Maar nog steeds wordt Seagate niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Andere USB poort, nieuw kabeltje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Laatst online: 12-09 21:49
Als de Seagate wordt gezien in apparaatbeheer, ziet Schijfbeheer hem dan ook en wat meldt die?
En kan je de SMART-gegevens eens hier neerzetten (de hele tabel, zonder tests te draaien)?
Hoe? Zie Check je SMART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
@corsat
Je kunt m.i. beter een eigen topic beginnen, dat is netter en dan krijg je daar antwoord.

[ Voor 17% gewijzigd door Renault op 15-12-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

titel even verduidelijkt

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:32:
Andere USB poort, nieuw kabeltje
Ik heb de Seagate op verschillende pc's en usb poorten aangesloten gehad. Niente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renault schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:15:
Als de Seagate wordt gezien in apparaatbeheer, ziet Schijfbeheer hem dan ook en wat meldt die?
En kan je de SMART-gegevens eens hier neerzetten (de hele tabel, zonder tests te draaien)?
Hoe? Zie Check je SMART.
Schijfbeheer ziet hem niet.
Ik zal later vandaag de SMART gegevens hier neerzetten ( als ik daar uit ga komen …)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Zo moeilijk is dat niet:
- Cristaldiskinfo installeren
- tabel bekijken, kopiëren en hier neerzetten als tekst of als plaatje.
Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renault schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:18:
Zo moeilijk is dat niet:
- Cristaldiskinfo installeren
- tabel bekijken, kopiëren en hier neerzetten als tekst of als plaatje.
Klaar.
Ik heb advies nodig. Vanmiddag heb ik de seagate disk weggebracht naar een bedrijfje dat hem open gaat maken en probeert of de inhoud nog gered kan worden. Ik zou deze disk nog terug kunnen halen maar dan vraag ik me af hoe ik de inhoud van de disk dan kan redden? Als ik de SMART gegevens hier neer zet … is er dan een mogelijkheid dat de inhoud gered wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Hangt er vanaf. Er zitten een hoop componenten in zo'n USB disk. De meesten hebben een USB controller (die aan de andere kant S-ATA heeft zitten), op de schijf zelf een controller, en natuurlijk de schijf zelf.

Als de USB controller defect is (dat kan, die offert zichzelf doorgaans op voor een power surge oid...), dan zal hij doorgaans gewoon via S-ATA aangesloten kunnen worden. Is het dieper in die keten? Dan kan het lastig en duur worden. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten maar je was beter uitgeweest met een goede backup... Dan had je je foto's op een andere schijf zo weer terug kunnen zetten.

SMART gegevens kunnen ons helpen bij het diagnosticeren van wáár de fout zit. Dat je ze uberhaupt nog kan lezen is overigens niet noodzakelijk een goed teken, meestal werkt de USB controller dan namelijk nog...
Pagina: 1