Voor mijn werk maak ik gebruik van Photoshop en Sketchup Pro. Ik doet dit nu met mijn redelijk snelle laptop aan de keukentafel. Omdat het scherm voor dit soort werk wat klein is heb ik onlangs op zolder een werkplek gecreëerd met een fijne 27 inch LG 4K monitor. Dit werkt prima maar eigenlijk kan ik nu ook net zo goed een vlotte desktop eraan hangen. Blijft de laptop mooi beneden staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als verkeerskundig ontwerper maak ik veel gebruik van Sketchup en ook Photoshop. Ook illustrator en Microstation worden gebruikt. Gamen vind ik leuk en doe ik nu op mijn PS4 Pro maar als de desktop daar voor geschikt is ga ik die ook weleens daarvoor gebruiken. De focus ligt echter niet op gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er zo rond de 1000 euro voor over. Assemblage wil ik zelf wel doen of door Azerty laten verzorgen. Die zit hier zowat om de hoek
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De LG27UD59-B monitor wil ik gebruiken voor het nieuwe systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet wel significant sneller zijn dan de laptop die ik nu gebruik. Omdat ik een Synology NAS heb is veel opslagruimte niet belangrijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD CPU i.v.m. goede prijs/kwaliteit. Echter lees ik dat Intel voor Sketchup een betere keuze zou zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee, dat zie ik me niet doen
Wat verwacht je van ons?
Gezien de applicaties die ik gebruik wil ik graag advies over de te kiezen CPU en GPU. Een AMD met Geforce of Radeon of toch een Intel met Quadro GPU....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als verkeerskundig ontwerper maak ik veel gebruik van Sketchup en ook Photoshop. Ook illustrator en Microstation worden gebruikt. Gamen vind ik leuk en doe ik nu op mijn PS4 Pro maar als de desktop daar voor geschikt is ga ik die ook weleens daarvoor gebruiken. De focus ligt echter niet op gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er zo rond de 1000 euro voor over. Assemblage wil ik zelf wel doen of door Azerty laten verzorgen. Die zit hier zowat om de hoek
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De LG27UD59-B monitor wil ik gebruiken voor het nieuwe systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet wel significant sneller zijn dan de laptop die ik nu gebruik. Omdat ik een Synology NAS heb is veel opslagruimte niet belangrijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD CPU i.v.m. goede prijs/kwaliteit. Echter lees ik dat Intel voor Sketchup een betere keuze zou zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee, dat zie ik me niet doen
Wat verwacht je van ons?
Gezien de applicaties die ik gebruik wil ik graag advies over de te kiezen CPU en GPU. Een AMD met Geforce of Radeon of toch een Intel met Quadro GPU....
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 216,90 | € 216,90 |
| 1 | MSI B450M Gaming Plus | € 84,50 | € 84,50 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 231,- | € 231,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Zwart | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 117,30 | € 117,30 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 500W | € 68,78 | € 68,78 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 74,- | € 74,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 840,38 | |