Toon posts:

183GB/250GB in “systeem” hoe haal ik dit weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schijfruimte is constant vol en als ik bij de systeeminformatie naar opslag ga kijken staat er 183 GB in het grijze “Systeem” onder het kopje “andere gebruikers” ik kan er niet op klikken en zou niet weten hoe ik dit kan opschonen. Is een MacBook pro 13’ 2015. Waar kan ik zien hoe dit komt? Ik gebruik iCloud maar dat werkt geloof ik ook niet optimaal want als ik een document terugzoek krijg ik een ombevoegdheidsmelding. Zou dus een keer helemaal opnieuw moeten beginnen o.i.d. Wie zou mij willen helpen? Gr. Friso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Met Daisydisk kan je onderzoeken waar de grote bestanden zitten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:48
Let wel op met het apfs filesystem dat het plat optellen van het disk gebruik van bestanden groter zal zijn dan de in gebruik zijnde hoeveelheid: thin en single provisioning (dubbele verwijzingen naar dezelfde data) maakt de cijfers uit de pas lopen ..
Ook de photo library in je homedir kan vertekenen: ook daar worden bestanden maar 1 keer opgeslagen bij dubbele verwijzingen naar dezelfde in je huidige, maar mogelijk ook nog oude photo library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 09:22
Via 'systeemvoorkeuren', item 'gebruikers en groepen' kun je zien of er inderdaad andere gebruikers zijn.
Misschien per vergissing aangemaakt en nooit meer verwijderd?