Hi, in een nieuwbouw huis met 1 verdieping wil ik graag optimaal wifi bereik icm een Ziggo abonnement.
Momenteel heb ik een Ziggo connectbox, maar het signaal hiervan was te zwak. Omdat er geen ethernet aansluiting was boven, Wifibooster via het stopcontact gekregen. Maar dit was erg traag (haalde 40mbit maar).
Daarom een Netgear R7800 gekocht en deze in de woonkamer geplaatst en de connectbox in bridge laten zetten. Echter is het wifi bereik boven nog minimaal omdat het plafond vol zit met beton, ijzer en vloerverwarming.
Nu een UTP kabel getrokken naar boven. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik nu het beste en energiezuinigste alles opstellen? Via Ziggo de stopcontact wifibooster omgeruild naar een accespoint met ethernet.
Nu dus de volgende hardware:
Connectbox (momenteel in bridge)
Netgear R7800
Ziggo wifibooster ethernet
Opties:
1. Connectbox uit bridge halen, R7800 boven als AP laten functioneren
2. Connectbox in bridge laten, R7800 in meterkast en boven Ziggo AP
3. ??
Als iemand mee wilt denken graag
Om de R7800 alleen als AP te laten functioneren lijkt me ook zonde
Momenteel heb ik een Ziggo connectbox, maar het signaal hiervan was te zwak. Omdat er geen ethernet aansluiting was boven, Wifibooster via het stopcontact gekregen. Maar dit was erg traag (haalde 40mbit maar).
Daarom een Netgear R7800 gekocht en deze in de woonkamer geplaatst en de connectbox in bridge laten zetten. Echter is het wifi bereik boven nog minimaal omdat het plafond vol zit met beton, ijzer en vloerverwarming.
Nu een UTP kabel getrokken naar boven. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik nu het beste en energiezuinigste alles opstellen? Via Ziggo de stopcontact wifibooster omgeruild naar een accespoint met ethernet.
Nu dus de volgende hardware:
Connectbox (momenteel in bridge)
Netgear R7800
Ziggo wifibooster ethernet
Opties:
1. Connectbox uit bridge halen, R7800 boven als AP laten functioneren
2. Connectbox in bridge laten, R7800 in meterkast en boven Ziggo AP
3. ??
Als iemand mee wilt denken graag
Om de R7800 alleen als AP te laten functioneren lijkt me ook zonde