Sinds enige tijd zijn een collega en ik e.e.a. aan het testen met service workers om zodoende naar onszelf (en collega's) relevante notificaties te kunnen sturen per telefoon. Uitgangspunt hierbij is eigenlijk dat we min of meer hetzelfde resultaat willen bereiken wanneer je mobiel (op Android) inlogt op Tweakers.
Inmiddels hebben we e.e.a. draaien en tot dusver werkt het eigenlijk perfect (en instant!) op één ding na. Het icoontje van Chrome. Hieronder een plaatje ter illustratie:

Ik ben op ingelogd op onze (test)website via Firefox en Chrome. Waar Firefox gewoon een normaal icoontje laat zien is het bij Chrome een witgrijs vierkantje. Het vreemde is dat ik, op dezelfde telefoon, bij een notificatie van Tweakers wel gewoon het Chrome-icoontje krijgt te zien.
Ik ben al flink het internet aan het afspeuren geweest maar ik krijg eigenlijk nergens relevante info gevonden m.b.t. dit probleem. Alles wat ik gevonden krijg heeft betrekking op Android 5.0 en icoontjes van native apps (dus niet van Chrome)
Ik heb dit alles gestest op 3 telefoons, te weten:
• Android 7 kaal
• Android 8 kaal
• Android 8 met 'Samsung skin'
Op alle telefoons krijg ik het resultaat zoals in het plaatje te zien is.
Tot slot nog een stukje code van de EventListener die uiteindelijk ervoor zorgt dat de notificatie in beeld komt:
Wie ziet direct de oplossing?
Inmiddels hebben we e.e.a. draaien en tot dusver werkt het eigenlijk perfect (en instant!) op één ding na. Het icoontje van Chrome. Hieronder een plaatje ter illustratie:

Ik ben op ingelogd op onze (test)website via Firefox en Chrome. Waar Firefox gewoon een normaal icoontje laat zien is het bij Chrome een witgrijs vierkantje. Het vreemde is dat ik, op dezelfde telefoon, bij een notificatie van Tweakers wel gewoon het Chrome-icoontje krijgt te zien.
Ik ben al flink het internet aan het afspeuren geweest maar ik krijg eigenlijk nergens relevante info gevonden m.b.t. dit probleem. Alles wat ik gevonden krijg heeft betrekking op Android 5.0 en icoontjes van native apps (dus niet van Chrome)
Ik heb dit alles gestest op 3 telefoons, te weten:
• Android 7 kaal
• Android 8 kaal
• Android 8 met 'Samsung skin'
Op alle telefoons krijg ik het resultaat zoals in het plaatje te zien is.
Tot slot nog een stukje code van de EventListener die uiteindelijk ervoor zorgt dat de notificatie in beeld komt:
JavaScript:
Wie helpt ons op weg? 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| self.addEventListener('push', function (event) { if (!(self.Notification && self.Notification.permission === 'granted')) { return; } var data = {}; if (event.data) { data = event.data.json(); } var title = data.title; var message = data.message; var icon = "template/images/logo_blauw.png"; event.waitUntil( self.registration.showNotification(title, { body: message, icon: icon, badge: icon, data: { activity: data.activity, height: data.top } })); }); |
Wie ziet direct de oplossing?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect