Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc sluit af en meldt dat er een nieuwe processor is na start

Pagina: 1
Acties:

• Dumper69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 08:31
Dus onverwacht afsluiten en na manuele herstart meldt post dat er een nieuwe processor is geplaatst ?
Kan na F1 en bios via F10 gewoon weer verder. Maar dit is al een aantal keren gebeurd. ?? 8)7

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD Athlon II X2 245 27 °C
Regor 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 334MHz (5-5-5-15)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. M2N68-AM SE2 (AM2) 40 °C
Graphics
Philips FTV (1920x1080@60Hz)
1024MB NVIDIA GeForce 210 (ASUStek Computer Inc) 45 °C
Storage
111GB Crucial_ CT120M500SSD SCSI Disk Device (SSD)
931GB SAMSUNG HD103SI USB Device (SSD)
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
NVIDIA High Definition Audio

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Plaats eens een nieuwe CMOS batterij zou ik zeggen. Het systeem is van een dusdanige leeftijd dat je daar wel eens een probleem kan hebben.

Check ook de reset CMOS jumper of die goed staat.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dumper69
Kheb m zelf "gerefurbished" toen ik er een ssd in heb gejast. inclusief de max haalbare processor en batterij. Maar zal eens een andere batterij erin zetten. Tis wel oud maar kan er prima mee netflixen en internetten. en geluid streamen. Eigenlijk alles waar ik m voor gebruik. ;-) Maar ik vermoed dat het een voorbode is van iets wat de geest gaat geven.... ;-p

Edit nieuwe batterij erin gezet. Vond ie niet leuk. Nu al een stuk of 5 keer een uitval. Ik kon ook niet snel genoeg de datum wijzigen in de bios, want dan viel 'ie alweer uit. Uiteindelijk heefy windows de schijf gecontroleerd.... En nu draait 'ie even... Ga er maar een andere voeding ingooien. Er zit een goudkleurige sweex in. Niet echt een merk wat je in een configuratie wil hebben.... Ben al aan t neuzen in vraag en aanbod. Wil er ook niet teveel aan uitgeven.... ivm de ouderdom van de rest...

[ Voor 41% gewijzigd door Dumper69 op 14-12-2018 12:19 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang je maar wegblijft bij dat soort merken ja :P

Voor dit soort spul is een Corsair VS nog prima. Die wil je niet in je main PC hebben, maar voor een afgewaardeerd stuk ijzer is dat prima, of een Masterwatt Lite ofzo.

iig geen Sweex, MS-tech, Diablotek, Thermaltake TR2, Qtec, Aerotroep of HKC erin doen :+

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 14-12-2018 12:50 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dumper69
Deze zat eral in... tsja... En draait best wel lekker. Heeft 2 ventilatoren een grote en een kleintje. Alleen het kleintje draait. Dus lekker stil. Maar kga die maar eens vervangen... Ik vermoed dat de pc die "nieuwe processor geplaatst "melding geeft omdat het voor de bios de laatste verandering is geweest. En bij gebrek aan info hoest ie dat laatste maar de hele tijd op. Pc draait nu weer netjes... dus echt een touw aan vast te knopen is er niet ... Ik bedoel, het is of falen of draaien zou je denken....

• Mel33
  • Laatst online: 29-11 22:01
Ik weet niet of under clocken nog word gedaan om te testen of het idd voeding is.
het kan zijn dat je de bios nu saved met instellingen die de pc niet aankan.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Dumper69
Denk ik niet. De sweex zat in de kast die ik van de straat heb geplukt. Ik heb daar een micro atx bordje ingezet met de max processor, een ssd schijfje en windows 7 erop gezet, en gelijk upgraden naar 10. Ik heb zo'n testertje die je aan plug hangt die van de voeding naar het moederbord gaat de 20 + 4 zeg maar. En dan laat die voeding groene lichtjes zien. Dus voldoende voltages.
Maar nu heb ik de kast op zi'n zijkant liggen , open. (sowieso open maar in een bouwsel waar de tv op staat. Nu draait ie de hele dag. De voeding wordt te warm maar heeft een zelfbeschermingsding dat ie afslaat? Enfin, heb wat voedingen besteld van de vraag en aanbod. cooler master. maar nog niet gebruikt. 400 watt. Zag dat de sweex 350 watt is... Ik heb nog wat van die bakkies, die eigenlijk een voeding hebben voor de wat luxere pentiums geloof ik lol. Maar om in de slaapkamer wat te netflixen is dat prima. met wat coolermasters elite en een corsair zal ik die ff opfrissen.
Die sweex mag dan wel ($%^$) zijn, maar heeft het best nog wel lang volgehouden. Heb m wel eens open gehad en iemand heeft de draden voor de grote ventilator doorgeknipt. En ik wilde er geen geld aan uitgeven om er een andere fan in te prutsen. Van de week weet ik of mijn vermoeden juist is. Heb geloof ik al wat elco's op het moederbordje vervangen. rest ziet er goed uit. En zoals gezegd, het frappantste is het feit dat het euvel variabel is. Overigens is de melding nieuwe cpu geplaatst nu verdwenen. En de batterij had een ander logo dan de nieuwe die ik in de la heb liggen. Dat was wellicht toch ook een meespelende factor.
Tegenwoordig is van pc systeempje wisselen niet meer zo'n sinecure, maar al mijn bookmarks... tsja, ik gebruik nog steeds geen google account om in te loggen. daar heb ik de pest aan. In firefox had je wel een porgrammaatje om die op te slaan en in een nieuw systeem weer in te voeren. Maar ach, ook dat is niet een al te groot probleem. :)

• Dumper69
Kan je eigenlijk onderhand al een mini pc vervangen voor een raspberry ? Jaren geleden wel uitgeprobeerd maar dat viel zo tegen dat ik voor internet en wat streamen van muziek en of film dus nog ouwe configuraties inzet. Maar met het stijgen van de elektra kosten.... ' Vraag ik me nu ff af of er voor deze minimale activiteiten niet een betere optie beschikbaar is.

Ik koop altijd jaaren na uitgifte, tweedehands etc. Minimumlijder, maar wel toch kwaliteit willen ;-)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met een Raspberry Pi 3b kun je prima content bekijken hoor. :) In elk geval de lokale content. Of streamen van Netflix ook goed gaat, geen idee, daar heb ik geen ervaring mee.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Dumper69 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:35:
met wat coolermasters elite zal ik die ff opfrissen.
Die zijn niets beter dan Sweex

• Dumper69
Maar wel nieuw uit doos en met twee werkende ventilatoren ? Als men spelletjes speelt of aan t minen is of anderszins de max vraagt van een systeem is dat wellicht een euvel. Zelfs de oude sweex draait gewoon als ik hem genoeg lucht geef Ik maak me daarover niet ongerust. Op tweakers liggen de eisen hoog. Maar in de praktijk liggen bij mij de eisen niet hoog. Als het werkt, is het goed. Lawaai mag niet. En uitval ook niet. Maar dat is het wel. De rest zien we we wel overlijden whahahaa. _/-\o_
Pagina: 1