Het probleem:
Het moederbord start normaal op en ik kan in het bios.
Maar zodra ik een OS opstart of installeer geeft deze een BSOD (Win10), kernelpanic (macOS) of herstart met Ubuntu via live USB.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: GA-Z68X-UD3H-B3
Processor: Intel Core i-5-2500k
Geheugen: G-Skill DDR3 1600 4 GB x4
Voeding: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Om wat dingen te kunnen uitsluiten heb ik het moederbord uit de kast gehaald, de GPU, HDD's en andere kaarten eraf gehaald. De stekkers op het bord los gehaald en opnieuw terug geplaatst. De condensators zien er overigens allemaal prima uit.
De voltages op de diverse pinnen van de PSU zijn allemaal correct ook in de bios zijn de waarden correct.
Memtest86 geeft na een nacht draaien geen fouten in het geheugen.
Verschillende CPU stresstesten via UBCD geven geen problemen aan.
Ook heb ik het bios geflasht naar zowel legacy als UEFI.
Wat ik nu nog kan doen is een ander moederbord kopen en dan hopen dat het toch niet de CPU is of vice versa. Dit doe ik liever niet vanwege geen budget.
Misschien weet iemand met meer verstand van computers een andere oplossing of test?
Het moederbord start normaal op en ik kan in het bios.
Maar zodra ik een OS opstart of installeer geeft deze een BSOD (Win10), kernelpanic (macOS) of herstart met Ubuntu via live USB.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: GA-Z68X-UD3H-B3
Processor: Intel Core i-5-2500k
Geheugen: G-Skill DDR3 1600 4 GB x4
Voeding: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Om wat dingen te kunnen uitsluiten heb ik het moederbord uit de kast gehaald, de GPU, HDD's en andere kaarten eraf gehaald. De stekkers op het bord los gehaald en opnieuw terug geplaatst. De condensators zien er overigens allemaal prima uit.
De voltages op de diverse pinnen van de PSU zijn allemaal correct ook in de bios zijn de waarden correct.
Memtest86 geeft na een nacht draaien geen fouten in het geheugen.
Verschillende CPU stresstesten via UBCD geven geen problemen aan.
Ook heb ik het bios geflasht naar zowel legacy als UEFI.
Wat ik nu nog kan doen is een ander moederbord kopen en dan hopen dat het toch niet de CPU is of vice versa. Dit doe ik liever niet vanwege geen budget.
Misschien weet iemand met meer verstand van computers een andere oplossing of test?