Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 15:16
Achtergrond:
Ik ben elke dag aan het forenzen en maak dus veelvuldig gebruik van tethering op mobile telefoon voor mijn computer. Nu ben ik een tijdje geleden overgestapt van Syncthing naar stack van Trans-ip. In tegenstelling tot syncthing die je kan aangeven niet te syncen op win10 metered connection kan ik dat bij stack niet instellen. Met als geval dat ik nu al een paar maanden achterin mijn mobiele data verbrand heb terwijl nog bijna een hele maand te gaan heb.

Al geprobeerd:
Ik ben al gaan zoeken maar ik kom eigenlijk alleen hits tegen waar je automatische updates van windows niet kan laten downloaden. Heeft iemand suggesties hoe dit te doen? Mis ik ergens een instelling? Moet ik een script maken op windows die checkt of ik op een metered connection zit? of zou ik mijn de poort moeten blokkeren op mijn (Android) telefoon?
vraag:
wie heeft tips voor programma's, idee voor script of instellingen of slimmere zoektermen zodat ik niet alleen maar tips over windows updates downloaden krijg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://www.transip.nl/kn...atie-van-stack-gebruiken/

Rechtsklik op het Stack icoon in je taskbar, synchroniseren pauzeren, en als je klaar bent weer hervatten.
Moeilijker hoeft het niet te zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
ja dat is hoe ik het nu doe, maar mocht je dat net even vergeten wordt er zo een gig daarheen gejaagd. Dus ik zoek een manier zodat ik de grootste zwakte deze methode (ikzelf) uit het geheel kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In het tab Netwerk kun je de bandbreedte van de up en download beperken. Kun je hard instellen maar er zit ook een vinkje automatisch. Zou dat iets voro je kunne betekenen?
Ik kan op de stack site niet vinden wat dat vinkje exact zou moeten doen, maar stuur stack een mailtje zou ik zeggen, die kunnen het vast zeggen :)
En post het antwoord dan weer hier uiteraard, handig voor het nageslacht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
Ik heb het even uitgezet bij Transip. Dus we wachten even af.
Het lijkt mij technisch niet lastig en vaker voorkomende situatie (niet specifiek maar ook voor andere applicaties), dus ik ben ook verbaasd dat ik hier niks voor kan vinden.