Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Circa een half jaar geleden heb ik een abonnement genomen bij deze website om een woning te vinden. Telkens viel het mij op als ik een woning benaderde, bleek deze woning al geruime tijd niet meer beschikbaar te zijn. En, dat eigenaar van het huis ook geen contact kon krijgen met deze website om juiste informatie aan te geven.
Vervolgens heb ik geprobeerd mijn abonnement op te zeggen, maar dat lukt op een geen enkel manier. Men heeft geen telefoonnummer en hun e-mailadres reageert ook niet. Op hun website wordt er aangegeven dat het abonnement opgezegd kan worden door te mailen naar opzeggen@huurwoningenland.nl en dit heb ik ook gedaan. Daarna heb ik een automatisch mail gekregen van het hostingbedrijf dat deze mailadres niet bestaat.
Begin oktober heb ik bij mijn bank de incasso van deze website geblokkeerd en sindsdien betaal ik ook niets aan hen. Hun website heb ik maar enkel keren gebruikt en daarna nooit meer.

Ik heb het vermoeden dat dit een malafide website en ze blijven mij lastig vallen. Vandaag krijg ik een sms van hen dat het incasso niet gelukt is en als ik het maandelijks bedrag niet betaal, dan moet ik 60,- betalen.
Hoe kan ik van deze website afkomen en krijg ik straks problemen als ik weiger het maandelijks abonnement niet wil betalen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hi,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga het zo melden, maar wat schiet ik hiermee op?
Beter gezegd: wat zal de website: meldnu.nl ermee gaan doen?
Krijg ik daarvan een terugkoppeling?
Tot nu toe heb ik nooit iets aangemeld en ik heb even geen beeld bij van hoe en wat verder.

tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Gewoon, ouderwets per post dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:13
Lijkt me dat je toch wel beschermd bent tegen bedrijven die je opzegging negeren en dreigen met incassokosten. Beetje googlen levert vast wat op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:15

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Printscreenshots waar staat dat je moet mailen naar opzeggen@huurwoningenland.nl en mail berichten bewaren dat je het verzonden hebt. Ook zou ik het voor de zekerheid mailen naar hallo@huurwoningenland.nl

En verder lekker negeren. Mocht ze echt moeilijk gaan doen. Dan heb je genoe bewijs wat je hebt gedaan.

Dit staat op hun website.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Je kunt je klacht per brief naar ons kantoor sturen.

Toen moest ik keihard lachen. Alles gaat per mail maar als je een klacht heb moet het per post lol...

Om ze te trollen zou ik ook een AVG verzoek indienen. Als ze niet binnen 1 maan beantwoorden kan je naar autoriteitpersoonsgegevens.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

mmm TheDudez was me voor

Zoals ik het lees is de opzegging niet bij hen aangekomen. Dus de vraag is of deze geldig is.....

Kan je niet terug sms-en? Is een betalings herinnering via sms geldig?

Probeer het Hello adres te gebruiken, dat staat in de AV als mail adres. Lukt dat niet dan sales, admin, info.

Ik zou sowieso een (aangetekende) brief sturen als je er echt af wil zijn. Staat allemaal in de faq onder klachten
Stuur een kopie van de mail mee en het screen shot van de pagina waar dat adres staat

Maar wat heb je nou precies gedaan om hen te contacten, want dat haal ik er niet uit de TS
Opzeggen werkt niet, heb je hallo ook geprobeert?
Kan je terug sms-end
Heb je een brief gestuurd

De kans bestaat dat ze betaling gaan afdwingen van de maanden vanaf oktober.

[ Voor 160% gewijzigd door jeanj op 14-12-2018 11:28 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt (met consumentenrecht) is het verstandig dat je daar contact mee opneemt. Zij kunnen je vertellen hoe of wat, en jou daarbij helpen.

Als we bij SIDN kijken op wie zijn naam het domeinnaam staat proberen ze dat goed te verbergen. Je zou dus (ook) contact kunnen opnemen met hun hostingprovider Argeweb (beheer@argeweb.nl) het verhaal voorleggen en vragen om naam en adresgegevens van de eigenaar. Ze hoeven die gegevens niet zomaar te verstrekken, maar je kunt het in ieder geval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThomasG schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:29:
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt (met consumentenrecht) is het verstandig dat je daar contact mee opneemt. Zij kunnen je vertellen hoe of wat, en jou daarbij helpen.

Als we bij SIDN kijken op wie zijn naam het domeinnaam staat proberen ze dat goed te verbergen. Je zou dus (ook) contact kunnen opnemen met hun hostingprovider Argeweb (beheer@argeweb.nl) het verhaal voorleggen en vragen om naam en adresgegevens van de eigenaar. Ze hoeven die gegevens niet zomaar te verstrekken, maar je kunt het in ieder geval proberen.
Waarom zo moeilijk? Het adres staat nota bene gewoon op de website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:26
jeanj schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:17:
mmm TheDudez was me voor

Zoals ik het lees is de opzegging niet bij hen aangekomen. Dus de vraag is of deze geldig is.....
Maar dan zijn zij dus in gebreke gebleven omdat er niet op de website een werkende manier op staat om op te zeggen.
Maar wat heb je nou precies gedaan om hen te contacten, want dat haal ik er niet uit de TS
Opzeggen werkt niet, heb je hallo ook geprobeert?
Kan je terug sms-end
Heb je een brief gestuurd

De kans bestaat dat ze betaling gaan afdwingen van de maanden vanaf oktober.
Kans dat ze hiermee naar een rechter gaan, en winnen, is vrijwel nihil. Ze lopen dan namelijk ook meteen het risico dat TS (of anderen) hun gaan aanvallen op punten als oplichting (omdat woningen helemaal niet beschikbaar zijn), onmogelijkheid om op te zeggen etc.

Dit klinkt niet als een heel groot bedrijf dat een grote juridische afdeling heeft dus de gang naar de rechter zullen ze niet zo snel maken. En als ze dat wel doen kan TS aantonen dat hij geprobeerd heeft op te zeggen.

Wel is aan te raden zoals jij al aangaf om ook nog een mail naar hun andere email adress te sturen en de situatie daar nog eens uit te leggen en aan te geven dat je al eerder opgezegd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Anoniem: 922281 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:39:
[...]

Waarom zo moeilijk? Het adres staat nota bene gewoon op de website..
Omdat je dan mogelijk een naam van een persoon hebt en een beter adres. Het adres op hun website lijkt namelijk sterk op een brievenbus firma. Het is een gebouw waar je bedrijfsruimte kunt huren, maar bij de verhuurder zie je niets terug dat IT-Wise B.V. daar (nog) zit, terwijl je wel over andere huurende bedrijven informatie kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThomasG schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:50:
[...]
Omdat je dan mogelijk een naam van een persoon hebt en een beter adres. Het adres op hun website lijkt namelijk sterk op een brievenbus firma. Het is een gebouw waar je bedrijfsruimte kunt huren, maar bij de verhuurder zie je niets terug dat IT-Wise B.V. daar (nog) zit, terwijl je wel over andere huurende bedrijven informatie kunt vinden.
Dat zal, maar dat is allemaal niet van belang. Als OP opzegt op het adres wat op hun site staat (wat overigens ook klopt volgens het handelsregister), dan heeft 'ie daarmee opgezegd. Het is niet zo dat hij het hoogst persoonlijk moet overhandigen aan de aandeelhouder of bestuurder op zijn privéadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

Er is zelfs een https://www.123opzeggen.n...rwoningenland-nl/opzeggen om mensen te helpen :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:57
De vraag is hoe heb je je aangemeld, het bedrijf is namelijk verplicht om dezelfde manier van afmelden te hebben. Heb je je online aangemeld dan moet je je ook online kunnen afmeldingen. Zelfde geldt voor email.

Gelukkig kan je automatische incasso's storneren zonder problemen :)

How are you doing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Niet zo druk maken, als je hebt opgezegd en ze sturen je mail over incasso, dan de mail met opzegging toevoegen. Bewijzen bewaren, als hun niet bereikbaar zijn is het hun probleem niet die van jou!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties tot zover.
Eerder heb ik het geprobeerd via hallo@huurwoningenland.nl en heb geen reactie gekregen
Vervolgens via opzeggen@huurwoningenland.nl, maar helaas idem dito.

Zojuist heb ik nog geprobeerd via rachel@huurwoningenland.nl en tot op het heden geen reactie ontvangen.
Ik heb ook nagedacht om via de post te doen, maar waarom zou ik eigenlijk vraag ik me af?
Ik volg gewoon hun instructies op hun website, nl dat ik via opzeggen@huurwoningenland.nl kan opzeggen.

Ook weet ik nu niet of ik een jaarabonnement heb of dat ik maandelijks het kan opzeggen.
Op het werk zei ik een collega dat ik het beste aangifte kan doen bij politie, zo van als deurwaarder of incasso langskomt, dan heb ik iig een bewijs in mijn handen.
Wat vinden jullie van dit idee?

Van het volgende nummer heb ik een sms ontvangen: +3197014200357. Ik heb reeds gebeld naar dit nummer, maar krijg te horen dat dit nummer niet bestaat. Volgens mij is dit het nummer van een simkaart wat je stopt in een iPad, maar kan me ook vergissen.

Automatische incasso heb ik vanaf oktober reeds stopgezet bij mijn bank en pas in december krijg ik pas een sms voor een aanmaning.

print screens van mijn mails naar hen:

https://ibb.co/KFPcj32
https://ibb.co/4P021hL
https://ibb.co/NpsCRvs

Hieronder twee maal print screens waaruit blijkt dat hun mailserver weigert mails aan te nemen:

https://ibb.co/wQCmR6M
https://ibb.co/HFGGGQY

[ Voor 21% gewijzigd door lawkexarib op 16-12-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Aangifte hoeft nog niet! Je hebt opgezegd zoals dat zou moeten en het bewijs, dus als er een incasso komt kun je dat overleggen, als die incasso er niet in mee gaat of agressief is kun je alsnog aangifte doen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 21:55
@lawkexarib
Dit soort bedrijven gaan doorgaans niet over op een rechtszaak, omdat ze weten dat ze geen kans maken.
Wat ze vaak wel doen is heel veel druk zetten op de overige manieren die ze hebben.
Dus aanmaningen, incassokosten, incassobureaus (Ja meervoud), en veel dreigen met rechtszaken die ze niet starten.
Ook eens mee van doen gehad, het tweede incassobureau vriendelijk medegedeeld dat ik de vordering afwijs en een rechtszaak met vertrouwen tegemoet zie, daarna niets meer van gehoord.
Toch erg vervelend dat ze lang blijven zeuren en dreigen, maar ze weten dat de meeste mensen dan toch toegeven.

Wat voor jou wel belangrijk is om te weten: had je nou wel of niet een jaar abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangifte is zonde van je tijd. Bewaar het bewijs dat het e-mailadres voor opzeggen niet werkt, en verder nergens op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Op hun website staat het volgende:

link: https://www.huurwoningenl...huizen/veelgesteldevragen

Je Premiumaccount wordt na de eerste 14 dagen gratis omgezet in een betaald abonnement. Het abonnement wordt stilzwijgend verlengd en omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur. Je kunt op ieder moment opzeggen. Meer informatie over rechtsgeldige abonnementen vind je op de website van de ACM: https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging

Er staat letterlijk dat ik het abonnement ieder moment kan opzeggen en ik heb het sinds 04-10-2018 opgezegd.
Ik heb mijn abonnement opgezegd en hoef vanaf november zeker niets meer te betalen met een opzegtermijn van een maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
https://huurwoningenland.nl/huurhuizen/zoek

Ze bestaan nog wel toch?

Hoofdvestiging
Bestaande handelsnamen

IT-wise B.V. | electronic housing services | opmijnkamer | huisvoormij | domius
Statutaire naam

IT-wise B.V.

KVK 56896344
Vestigingsnr. 000015714721
Markerkant 13 10
1314AN
Almere

56896344 0000 000015714721 IT-wise BV. IT-wise BV, electronic housing services, opmijnkamer, huisvoormij, domius. ...

[ Voor 72% gewijzigd door LucyLG op 17-12-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar10e1968
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-07-2022
https://www.huurwoningenland.nl/contact

Dit is een opzegformulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 19:38
Ik denk dat TS na 3.5 jaar het al heeft opgelost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat denk ik ook, dus slotje.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.