Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• tijmen_4real
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-12-2018
Hoi,

Ik heb een simpele FM-transmitter gekocht. Hier zit een USB ingang op, echter geen Bluetooth.
Dit heb ik gekocht omdat mijn auto (Mazda 5 uit 2005) geen AUX of USB ingang heeft om muziek van mijn telefoon af te spelen op de luidsprekers van mijn auto, wat ik wel graag wil.

Mijn telefoon is een Samsung S7. Ik sluit deze vervolgens via kabel op de FM-transmitter aan.
Zowel de FM-transmitter als mijn autoradio op een frequentie ingesteld (bijv. 108.00 FM).

De radio van mijn auto pakt de frequentie van de transmitter goed op, want het wordt stil.
Mijn telefoon kan echter niet geen audiosignaal afspelen. Ik zie hiervoor geen optie.
Ook niet als ik de ontwikkelaars-opties inschakel en kies voor 'audio bron'.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er nu muziek van mijn telefoon af te spelen is via de USB ingang naar de transmitter en vervolgens in mijn auto?

Is hier een andere/speciale applicatie voor beschikbaar? Of vergeet ik een optie op de telefoon in te schakelen?

Heb gelezen over een USB-stick formatteren (FAT32) en deze te gebruiken. Dat zal best werken, maar wil graag weten of het toch ook mogelijk is direct vanaf mijn telefoon muziek af te spelen...

Graag uw hulp!

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Tijmen
...

Mijn pc: (tot nu toe) NZXT Guardian Case (silver), AMD64 3700+ 'San Diego, EVO33 CPU Koeler, OCZ Modstream 460W, ASUS A8N Sli-Deluxe, Leadtek TV kaart, Sunbeam Chromatic Windmill, NEC-4450, ASUS DVD Speler

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:28

rens-br

Moderator Mobile & IN
@tijmen_4real het is dan ook wel handig om even aan te geven welke ontvanger je precies gehaald hebt.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True