2 users, 1 ip

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb begrepen dat het niet toegestaan is om zelf 2 of meer accounts te hebben. Inmiddels is mijn vader ook geinteresseerd in een accountje voor GoT. Wij maken alleen gebruik van 1 IP. Mag dit nu, of krijgen we dan allebei een ban wegens 'klonen'? Ik ben niet van plan mijn vader toegang te geven tot dit account. Het gaat dus om 2 verschillende gebruikers, met 2 verschillende usernames, met 1 IP.

"Je zoekactie naar 'meer users per ip' leverde geen nuttige resultaten op. Resultaten 1 - geen."

Verwijderd

Als wij weten dat het echt om 2 aparte users gaat dan lijkt het me geen probleem.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Technisch gezien is dat klonen ja. Gathering wet natuurlijk niet wie er achter de PC zit als er door iemand gepost wordt. Alleen vanaf welk IP dat gebeurt.

Sta dus niet gek te kijken als je Pa's account plotseling gebanned is. Of hier een "oplossing" voor is weet ik eigenlijk niet.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

We gaan niet actief op zoek naar clones, dus als jouw pa's account niet lijkt op de jouwe (lees nick en profile), dan zal die niet zo snel opvallen. De kans blijft dat we um vinden

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

En als we 'm dan zouden bannen, kun je FF melden dat het dus geen kloon is. Alleen .. sja .. hoe weten we dat nou zeker?

Het postgedrag nagaan van 25K users is wat veel werk snap je :D

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 12:35 schreef HlpDsK het volgende:
Het postgedrag nagaan van 25K users is wat veel werk snap je :D
Oh ja? Ik dacht die HlpDsK doet dat wel even ;)

Hij is nu iig op vakantie, dus de komende 3 weken nog geen nieuwe user, maar ik denk niet dat jullie veel last van hem zullen hebben. En ik geloof ook dat je voor een IP-ban wel behoorlijk over de schreef moet gaan, ik loop dus nog weinig risico :)

Ik zal eens met hem overleggen wat hij nou precies hier wil, alleen wil lezen of veel gaan posten, als hij 1 á 2x iets wil vragen kan ik net zo goed voor hem posten, maar jullie horen het nog wel.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmm, bij deze vertel ik dan maar eerlijk dat Huistra en Kamstra op 1 IP zitten.. :) ,Huistra is overigens m'n huisgenoot.....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 00:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op werk hebben we 1 ip-adres, en 3 personen met een username bij GOT, dit levert nog geen problemen op. Maar met klonen gaat het toch niet om het ip-adres, maar om het feit dat 1 gebruiker er meerdere persoonlijkheden op na houdt?

• a casema user
  • Laatst online: 02-12 09:17
Mijn broertje post ook vanaf hetzelfde IP als mij en nog nooit problemen gehad.
Ik snap ook niet echt wat het probleem daarmee is .. mocht de een over de streef gaan tja dan komt die andere ook nietmeer op GoT, jammer voor ze.

En nou niet zo flauw doen om mij te gaan bannen >:)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 13:03 schreef Pjotrik het volgende:
Op werk hebben we 1 ip-adres, en 3 personen met een username bij GOT, dit levert nog geen problemen op. Maar met klonen gaat het toch niet om het ip-adres, maar om het feit dat 1 gebruiker er meerdere persoonlijkheden op na houdt?
Ja. Maar 99% van de tijd gaat dat via 1 en hetzelfde IP. Dus meerdere accounts per IP is een goede indicatie voor kloontjes.

En we bannen heus geen accounts voordat we in alle redelijkheid kunnen vermoeden dat het een kloon is.

En we zetten echt geen IP ban bij het ontdekken van meerdere users op 1 IP. Dat is een uiterste maatregel als iemand echt aan het klonen blijft.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:09

Sharky

Skamn Dippy!

Intel Pentium II 350@361, 196 RAM, Nvidia Riva TNT 2 Ultra, Creative Soundblaster AWE64, 8 Gb WD, 48x Cd-Rom Philips, 8/4/32x Plextor CD-(re)writer.
jij bedoeld vast 192 mb ram.

This too shall pass

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Mooi zo, dan weet ik genoeg. Hartelijk dank voor deze informatie. Ik zal na de vakantie van mijn vader wellicht nog contact opnemen, maar het is dus geen probleem.

• a casema user
  • Laatst online: 02-12 09:17
Op zondag 22 juli 2001 13:20 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

jij bedoeld vast 192 mb ram.
offtopic:
oeps, ff profiel bijwerken of ff 4 Mb bijstoppen :D

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 22 juli 2001 12:29 schreef Jaymz het volgende:
Sta dus niet gek te kijken als je Pa's account plotseling gebanned is. Of hier een "oplossing" voor is weet ik eigenlijk niet.
Hehe, ik denk dat dat wel losloopt. :)

Ik zit in een studentenhuis, en ook hier posten meerdere personen. Waarvan een soms inderdaad gewoon puur en alleen om te irriteren (omdat-ie dit zo dom vindt... |:().

Maar om nou het hele ip te gaan blokkeren, omdat er meerder acounts aanvast zitten, lijkt me iets overdreven :D.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 00:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op zondag 22 juli 2001 13:18 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja. Maar 99% van de tijd gaat dat via 1 en hetzelfde IP. Dus meerdere accounts per IP is een goede indicatie voor kloontjes.

En we bannen heus geen accounts voordat we in alle redelijkheid kunnen vermoeden dat het een kloon is.

En we zetten echt geen IP ban bij het ontdekken van meerdere users op 1 IP. Dat is een uiterste maatregel als iemand echt aan het klonen blijft.
Daar heb je gelijk in. Een kloon wordt in 9 van de tien gevallen gemaakt om rottigheid te trappen. Tja, en dan blijkt dat van 1 ip-adres te komen...

Maar WieMie hoeft zich volgens mij helemaal niet druk te maken.

Is wel lastig om ip-bans uit te delen, hoe zit het daarmee dan?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 13:31 schreef Pjotrik het volgende:
Is wel lastig om ip-bans uit te delen, hoe zit het daarmee dan?
Lijkt me eigenlijk heel erg eenvoudig. Zolang iemand geen rottigheid trapt met de account is er niets aan de hand, maar op het moment dat er wél rottigheid is, geld gewoon keihard dat het niet gecontroleerd kan worden of het één of meerdere personen zijn die vanaf dat ene IP post en moet er dus gewoon een ban worden uitgedeeld imho.

Als het dan inderdaad twee of meerdere personen zijn hebben de goede het leuk onder de positieve invloed van de kwade, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dan mag je er vanuit gaan dat er offline best wel een hartig woordje gebabbeld wordt >:)
Pagina: 1