Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hackintosh samenstellen voor muziekproductie (ableton)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• REMY-X
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
hallo,

ik ben nieuw hier en heb wat hulp nodig... ben niet echt op de hoogte om computers in elkaar te steken of componenten kiezen, don't shoot me als ik domme dingen zeg/vraag :p
ik wil dus een nieuwe computer dat enkel draait op mac, heb nu een mac pro met intel xeon 2 x 2.8GHz quad core, 32GB Ram (ddr2), ATI radion hd 5770 1024 MB. Heb die computer eigenlijk gekocht enkel en alleen voor mijn muziekproductie, met het gedacht dat een machine van 32GB ram supersnel zal zijn vergeleken met mijn mid 2012 macbook pro (i5 2.5GHz met 8GB ddr3), niet dus :P

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het is dus enkel en alleen voor muziekproductie
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
software is ableton, draait goed op mijn 2 macs maar cpu gaat toch veel te snel de lucht in... ik heb een externe audio interface, RME fireface 800 met 2 adat optical audio expansions, dus heb ik infeite 28 analoge audio inputs (zijn alle 28 in gebruik door drumcomputers en synthesizers). Deze worden soms allemaal samen opgenomen dus je begrijpt dat deze redelijk wat te verwerken krijgt, steek dan nog op alle tracks wat effecten en ik zit al snel aan een cpu verbruik van 80 a 90%

Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst niet te duur, videokaart is volgens mij niet zo belanrijk voor wat ik het ga gebruiken...

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
het mag ongeveer een 600 euro kosten aan componenten, mag iets meer zijn... ik heb een vriend die alles kan samen steken indien nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
enkel mijn ssd denk ik

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
op die vraag kan ik moeilijk antwoorden, heb gewoon alles nodig om de computer te bouwen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
geen voorkeur maar als ik me niet vergis moet ik met intel gaan werken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
niet echt voorkeur gewoon omdat ik er niet heel veel vanaf weet.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
geen idee wat dit betekent 8)7

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

ik wil eigenlijk wel bang for buck ja, gewoon voor hetgeen ik het nodig heb, namelijk muziek producen. uitzicht enzo speelt niet echt een rol. mijn vriend die ook computers samen steekt is meer een gamer en daarom vraag ik hier ook eens of er een groot verschil is met een game-- pc en hetgeen ik wil bouwen qua prestaties (game videokaart zal ik soiezo niet nodig hebben)

nog even vermelden dat mijn vriend dit heeft getoond, dit zijn voorgebouwde computers die blijkbaar wel goede componenten bezitten voor een scherpe prijs volgens hem... zou ik dit kopen of toch zelf iets samenstellen? dit zou voor mij misschien al genoeg kunnen zijn...
https://www.csl-computer....x.php?cPath=11_119&pl=cat

ik hoor graag jullie meningen ;)

alvast bedankt

Remy

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
https://www.tonymacx86.com/ Dit is een hele handige website voor hackintosh, daar zou ik even op kijken.

:)

• MR501
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 12:32
Het lijkt me in ieder geval geen goed idee om met nvidia te gaan op het moment.

http://nl.hardware.info/n...utm_campaign=hardwareinfo

• jinshang
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-11-2023
Je moet een wenstlijst verrichten volgens DAA beleid (DAA beleid) wil je je thread niet gesloten krijgen.

Als ik het goed heb gezien, komt je xeon uit 2010 (https://support.apple.com/kb/sp589?locale=en_US) en heeft je macbook pro deze specs (https://support.apple.com/kb/SP649?locale=en_US)?

Verder kom ik met googlen en reddit tot deze links wat betreft ableton muziek software:
https://www.reddit.com/r/...c_for_music_production_w/
en
https://www.reddit.com/r/...on_live_10_more_cores_or/

Gebruik je iets Mac exclusief dat Windows niet zou kunnen draaien? Zo nee, dan zou ik toch voor een AMD gaan ipv Intel processor, vooral gezien je budget.
Ik zou een Hackintosh alleen aanbevelen als je iets Mac specifiek gebruikt dat niet op andere systemen kan draaien.
Bijvoorbeeld: ik heb ook een Hackintosh gebouwd (met een i9-9900k) omdat ik XCode wil gebruiken met mijn iPhone dat ik niet op een Windows OS zou kunnen doen.

• REMY-X
@jinshang Ik wil vooral met osx blijven werken omwille van timemachine, ook omdat ik bijna alle files om al mijn programma’s te installeren voor mac heb en het een helse zoektocht zou worden om alles in orde te krijgen, en ik ben het de laatste 6 jaar zo gewoon geworden dat ik nu niet meer graag met windows werk, en zeker geen windows 10 😜
Mijn mac pro is volgens mij van 2008 en heeft slechts ddr2 ram geheugen.
En is het mogelijk om hackintosh te bouwen op amd?? Ok had eens gelezen dat dot niet kon maar kan mss al veranderd zijn...

@MR501 Die nvidia issue is voor mij niet echt van toepassing aangezien ik blijf werken op sierra. Deze computer komt ook nauwelijks op het netwerk, enkel om eens een update te doen of een driver te installeren.

Alvast bedankt

Grtz

• jinshang
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-11-2023
Aangezien de topic niet is gesloten zal ik wel een simpele lijstje voor je opstellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 276,-€ 276,-
1MSI Z370-A PRO€ 95,-€ 95,-
1Sharkoon VS4-S€ 26,04€ 26,04
1Scythe Fuma Rev.B€ 41,-€ 41,-
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 104,50€ 104,50
1BitFenix Formula Gold 550W€ 66,18€ 66,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 608,72

Aangezien ik al topics over succesvolle installaties van Hackintosh op tonymac en reddit.com/r/hackintosh zonder externe videokaart heb gezien kom je met dit lijstje ver.
In principe heb ik behalve de CPU, moederbord en koeler goedkope onderdelen genomen die ik kon vinden. Je zal ermee moeten spelen voor betere performance/prijs.
Ik zie nergens of je van Wifi / Bluetooth wilt gebruikmaken. Bij Hackintosh heb je wel specifieke onderdelen hiervoor nodig (ook op tonymac buyer's guide te vinden).

Ik heb een 8600k opgenomen omdat je op deze moederbord prima mee kan overklokken en alle 8600k minimaal 4,8GHz halen volgens silliconlottery statistieken en het heeft 6 cores.
Grote verbetering t.o.v. je huidige setups qua snelheid en cores, maar weet niet precies waar de focus op ligt bij je gebruik van software. Heb je meer cores nodig of meer clock speed bij je CPU? Meer geheugen nodig?
Vanwege je budget zal je ergens concessies moeten maken.

Hackintosh installeren is erg simpel als je de instructies maar nauwkeurig volgt. Als je gaat overklokken zul je wat meer moeten spelen want dat vergt wel specifieke kennis van instellingen :P

• REMY-X
ik heb deze besteld, heb wel de 8gb ram vervangen door 16gb. mijn kameraad zal alles installeren, hij zegt dat je voor deze prijs de computer niet zelf kan bouwen, voor de processor en moederbord betaal je bijna dezelfde prijs :)
https://www.csl-computer....cts_id=15161&cPath=11_119

mooie prijs voor een goeie machine.

toch bedankt voor de suggesties ;)

grtz Remy

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11 21:31
REMY-X schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 01:44:
ik heb deze besteld, heb wel de 8gb ram vervangen door 16gb. mijn kameraad zal alles installeren, hij zegt dat je voor deze prijs de computer niet zelf kan bouwen, voor de processor en moederbord betaal je bijna dezelfde prijs :)
https://www.csl-computer....cts_id=15161&cPath=11_119

mooie prijs voor een goeie machine.

toch bedankt voor de suggesties ;)

grtz Remy
Dan weet ik niet wat je maat zegt eigenlijk. 8700k is 450 euro, je kan tegenwoordig ook je hackintosh op ryzen bouwen maar we gaan uit van 8700k voor 450 euro.
Dan komt daar een koeler bij zonder merk, dus 20 euro.
Een voeding van 500W voeding zonder merk en waarschijnlijk rukke garantie. 35 euro
Geen videokaart.
8gb ram kost tegenwoordig 52 euro, jij wilt 16gb maar dan gaat dat over die 700 euro heen die op die site staat?
550 euro voor ram, cpu, voeding, koeler.
Kast voor 30 euro als ik hem zo zie, dan nog moederbord voor 132 euro. 160 erbij.
710 euro, maar dan heb je een beter voeding (betrouwbaarder), dualchannel memory. En zit je niet vast aan een bedrijf in duitsland die de gehele pc wilt hebben als er 1 ding stuk is en na 2 jaar niks meer vervangt terwijl ram levenslange garantie heeft.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20
nvt. verkeerde PC gezien

@REMY-X Voor zo'n prijs vind ik het toch wel een beetje sketchy hoor. Weet je zeker dat er geen addertjes onder het gras zijn?

(Oh en default zit er geen enkele HDD/SSD in)

[ Voor 173% gewijzigd door iCore op 15-12-2018 10:57 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• REMY-X
ik zit nu idd wel boven mijn budget, net onder de 1000 euro, heb een samsung 970 evo 500gb m.2 ssd besteld en een extra firewire pci. een extra videokaart heb ik blijkbaar niet nodig voor mijn doel.

looking forward :)
Pagina: 1