In de slaapkamer wil ik graag een dimmer aansluiten. Het betreft een hotelschakeling waarbij de lamp ook uitgezet kan worden d.m.v. een trekkoord boven het bed. Bij de schakeling van de lamp naast de deur trof ik drie zwarte kabels aan. (zie foto). Om een van die kabels zit schilderstape gewikkeld. Wellicht heeft dit iets met stroom te maken.
Twee van die zwarte kabels zijn samen getransformeerd naar 1. Input 2, output 1. Nu wil de dimmer echter drie kabels hebben. 1 fase input, 1 nuldraad en 1, fase output.
Heeft iemand enig idee welke kabels er waar aangesloten moeten worden?
Ik heb de kabel met de schilderstape aangesloten op de fase input van de dimmer en de andere getransformeerde 2 naar 1 zwarte kabel aangesloten op de fase output van de dimmer. De dimmer ging wel aan maar het licht kon niet aan/uit gezet worden.
Bijgevoegd is nog een foto van de achterkand van de dimmer.
Twee van die zwarte kabels zijn samen getransformeerd naar 1. Input 2, output 1. Nu wil de dimmer echter drie kabels hebben. 1 fase input, 1 nuldraad en 1, fase output.
Heeft iemand enig idee welke kabels er waar aangesloten moeten worden?
Ik heb de kabel met de schilderstape aangesloten op de fase input van de dimmer en de andere getransformeerde 2 naar 1 zwarte kabel aangesloten op de fase output van de dimmer. De dimmer ging wel aan maar het licht kon niet aan/uit gezet worden.
Bijgevoegd is nog een foto van de achterkand van de dimmer.