Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorbereiden warmtepomp: temperatuur aanvoerleiding loggen

Pagina: 1
Acties:

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 12:46
Dag
ter voorbereiding van de switch van cv-ketel naar warmtepomp wil ik een goed beeld hebben van de temperatuur waarmee mijn cv-ketel nu water aanlevert. GEwoon een meetreeks. Mijn idee is: een temperatuurloggertje op batterijen op de naakte cv-leiding leggen, gewikkeld in doeken (jawel: lijkt wel Kerstgedachte), zodat het lekker aan de binnenkant van de doeken gewoon de temperatuur voelt. 1x per minuut meten of zo. Data worden intern opgeslagen. Na een paar dagen: loswikkelen en uitlezen, via USB of (mini)SDkaart

Alleen: bomen, bos. Conrad en Alibaba...: Ik zoek gewoon een loggertje die dit kan en niets meer. Ding moet niet te duur zijn en het over een paar weer/nog doen als ik een keer iets anders wil meten.

Wie heeft goede ervaringen en/of aankoopsuggetie?

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:36
Zelf heb ik een keer de thermostaat 2 graden omhoog gedraait en na 30 minuten de aanvoer gemeten met een infraroodthermometer. Die kun je ook meteen gebruiken om te checken of je radiatoren of vloerverwarming egaal warm worden. Waarom wil je meer data?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Investeer dan in een Raspberry Pi en enkele DS18b20 temperatuursensoren, Influx en Grafana erop en je kunt alles per minuut terug zien.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽