Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• potverdikkies
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05-2023
Goedenavond,

Ik heb helaas een kras gekregen op mijn moederbord (gigabyte z390 aorus ultra)

Hebben jullie enig idee dat dit heel erg is of dat het te maken is, de kras is op de achterkant van de moederbord (zie foto) (kras is op de achterkant ong naast de waar de intel backplate moet)

Ik weet dat als het soort van bronze of koper laat zien dat het glazuur er af is.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/nlagxi.jpg

Groetjes

Jaron

[ Voor 10% gewijzigd door potverdikkies op 13-12-2018 21:02 ]

Alle reacties

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zijn de spoortjes door? zo niet dan zou je het kunnen proberen. Kan mogelijk werken, mogelijk niet.

• potverdikkies
Als je bedoelt met spoortjes door, dat er een diepte in zit. Nee als ik er langs ga met me nagel voel ik geen diepte.
En als ik het zou proberen, kan dit problemen opraken bij andere onderdelen van mijn pc waardoor het stuk gaat?

[ Voor 32% gewijzigd door potverdikkies op 13-12-2018 21:14 ]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 22:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Zolang het spoor niet doorbroken is zou er geen issue moeten zijn.

Zo te zien lopen ze naar je geheugen banken. Mocht je in de toekomst issues hebben dan weet je waar het vandaan komt. Maar ik gok dat er niks aan de hand is.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Voor de bescherming evt een beetje blanke pu lak erover en gaan. Als de traces onderbroken zijn merk je dat snel genoeg en kans dat hierdoor andere hardware kapot gaat is zeer klein.

[ Voor 103% gewijzigd door -36- op 13-12-2018 21:22 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
***het *** moederbord... Succes met je probleem!

• potverdikkies
Is goed bedankt allemaal.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het kan wellicht de capaciteit van die sporen een beetje aanpassen en geheugenproblemen veroorzaken.

• potverdikkies
Zouden jullie denken dat dit onder garantie valt?

Verwijderd

Nee.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
potverdikkies schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:40:
Zou mooi zijn... maar nee, gebruikersschade valt niet onder garantie.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:23
Welke krassen? Wat ik op de foto kan herkennen als krassen, lijkt het dat zelfs de coating niet doorbroken is. Alleen bij paar plekjes in het midden van de foto zijn plaatselijk de koperbanen te zien.

Echt helemaal niets om je zorgen over te maken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zie ook alleen wat lichte schade aan de coating, de koperbanen lijken gewoon volledig in tact. Zo op het oog zijn het heel ondiepe beschadigingen. Dit zal echt geen problemen opleveren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

potverdikkies schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:40:
Waarom zou het? Eerder schade door lompe gebruiker.
Maar probeer het ding eens aan te zetten ;).

• potverdikkies
Boudewijn schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:21:
[...]

Waarom zou het? Eerder schade door lompe gebruiker.
Maar probeer het ding eens aan te zetten ;).
Dacht ik zelf ook aan, helaas raakte mijn vader ongeduldig tijdens het installeren van de processor koeler.

Maar iedergeval bedankt allemaal voor de reacties. En een fijne avond nog.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Met alle respect voor je vader, maar als ik ook je andere topic intel blackplate Corsair Hydro H150i PRO RGB lees, lijkt het erop dat je vader erg weinig ervaring heeft met het assembleren van computers en groffe handen heeft (een schroefje ombuigen bij een PC moet je wel erg wild te werk zijn gegaan) en ongeduld en frustratie hier hun parten hebben gespeeld. Dan krijg je dit als resultaat. Eeuwig zonde van die mooie en dure hardware.

Je bent een jong iemand, schat ik zo in. Scholier/student? Ik weet niet hoe de rest van je PC eruit ziet, maar ik heb een vermoeden dat de rest van je PC uit erg dure en exotische hardware bestaat dus mijn advies zou zijn om hem in elkaar te laten zetten door een ervaren en deskundig iemand of een fatsoenlijke webshop.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:35

4POX

Everybody is wired

Multimeter pakken en kijken of de lijnen contact maken. Is de lijn stuk. Dan kan je proberen een draad te solderen. Youtube staat vol met video's hoe electronica zo wordt gerepareerd. Je computer kan misschien een beetje onstabiel worden omdat in hedendaagse snelle computers elke koperlijn evenlang is. Je zit dat door de trapvorm (shape) in de koperlijn.

AKA Rinkel weblog

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan moet de buitenkant van de lijn wel geleiden, wat ze niet doen. Gewoon proberen dus.
Draad solderen naar je geheugen, vrij kansloos ivm timing maar ook capaciteit van je trace.

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 18-12-2018 11:14 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
In ieder geval zijn het banen van het geheugen. Dus als je memtest uitvoert en dit test gewoon goed dan is het nog heel.
Eventueel beetje zwarte stift erover en niemand ziet er meer wat van. :P
Pagina: 1