Vraag

• jvens
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01-2023
Hi allemaal, ik ben veel met muziekproductie bezig, maar mijn pc werkt niet zoals ik wil. Ik werk nu met een laptop Asus x750j i7 4700HQ 2.4Gh. Het probleem is als ik op ca. 80% van de track ben qua productie, ik niet meer goed kan horen wat ik doe omdat alles kraakt doordat het cpu verbruik te hoog is.. :'(
De vraag die ik heb is eigenlijk: kan ik deze laptop nog sneller maken of heb ik wat anders nodig? Wat ik er nu aan heb gedaan: 12Gb werkgeheugen geïnstalleerd en een SSD erin (samsung pro 850). Er is 60GB vrij van de 500, weet niet of dit invloed heeft op de snelheid? Ik werk met FL studio 20 en de nodige vst plugins (loopt aardig op meestal).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet te veel bij moeten leggen mocht ik de keuze moeten maken dat ik de laptop verkoop.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja:
SSD 500GB
HHD 700 GB
Geluidskaart: Mbox mk2 of M-Audio MobilePre (ben aan het vergelijken)
Access Virus Ti Snow
Access Virus C
LG 34 inch Ultrawide monitor
LG 29 inch Ultrawide monitor
M-audio 49 USB keyboard
Alle software die op de SSD staat
Muis en toetsenbord :X

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is dus de vraag.. Ik dacht dat mijn laptop aardig mee kon maar dit valt tegen. Ik weet niet of mijn schermen om grafische upgrades vragen maar gamen doe ik niet dus het gaat echt om het af kunnen spelen van grote muziekprojecten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar wil wel onder Windows blijven werken

Ga je overklokken?
Is dit een aanrader in mijn geval? Als ik hierdoor mijn huidige setup kan blijven gebruiken misschien.. maar daar heb ik geen verstand van.

Wat verwacht je van ons?
Ik gok dat ik een andere desktop nodig heb. Misschien is het in mijn geval het beste om deze samen te stellen, maar welke componenten heb ik hiervoor nodig?
Ik heb niet zo veel verstand van wat er allemaal te krijgen is, maar ben wel handig genoeg om alles in elkaar te zetten. Maar wat wel of niet samen kan werken weet ik niet. Prijs is wel een dingetje, heb stiekem al best wat geld in de randapparatuur zitten. Ik ben bereid mijn laptop te koop te zetten (zonder hdd en ssd).

Thanks alvast voor het meedenken! _/-\o_

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:00
Een laptop van 5 jaar oud ga je niet veel meer voor krijgen bij verkoop. Als je niet teveel bij wil leggen wordt het nieuwe systeem een erg mager systeempje. Dualcore met HT of hooguit een AMD quadcore APU, 8GB ram. Dan zal je laptop sneller zijn.

Zou je wat duidelijker willen zijn met je budget?

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb nu dit, kost 600 euro. Maar inderdaad wat Uszka zegt, misschien is dit wel buiten je budget, je zou daar even concreter in moeten zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B450M Pro4€ 73,95€ 73,95
1MSI GeForce GTX 1050 AERO ITX 2G OCV1€ 129,49€ 129,49
1Chieftec CI-01B-OP€ 43,17€ 43,17
1be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,09€ 8,09
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 117,30€ 117,30
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,95

Denk overigens niet dat de videokaart nodig is, die zou je waarschijnlijk kunnen vervangen met een goedkopere.

:)

• jvens
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01-2023
Als ik bijv €300 voor de laptop terug krijg wil ik er best nog €300 bijleggen. Dus budget van ca. €600 kan ik wel mee leven. Leuke samenstelling wel, is dat veel verbetering met wat ik nu heb? Gebruik je hem ook voor muziek?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:00
300 ga je er niet voor krijgen zonder opslag, 200 komt eerst. Ding heeft nieuw rond 800 gekost.