Vraag

• Green82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 10:56
Hi allen,

Ik heb vorig jaar een leuk (game)systeempje in elkaar laten zetten bij Azerty.
Het moest een kleine behuizing worden i.v.m. beperkte ruimte op mijn bureau.
Mijn oog is toentertijd gevallen op de Cooler Master Elite 110, waar ik nog steeds erg tevreden over ben.
Nu zou ik dit kastje graag willen laten voorzien van en waterkoelingssetje (AIO, geen doe-het-zelf kitje).
Volgens de site van Cooler Master is er een mogelijkheid voor het plaatsen van een enkele 120mm fan t.b.v. waterkoeling.
Ik weet dat het waarschijnlijk weinig gaat uitmaken qua temperatuur van mijn CPU, en dat een goede luchtkoeler waarschijnlijk een (veel) goedkoper alternatief is, maar het lijkt mij gewoon cool om zo'n kastje van waterkoeling te voorzien.
Concreet gevraagd: wie kan mij een goed AIO setje adviseren (met dus maximaal 120mm fan) en wie kent (of is!!) een adres in de regio Amsterdam / Utrecht waar dat gedaan zou kunnen worden?
Ik heb tot een aantal jaren geleden altijd mijn systemen zelf in elkaar gezet, maar met dit soort componenten durf ik het niet zelf aan... ;)

Voor de beeldvorming, het gaat om onderstaand systeem:

SSD: WD Blue PC SSD WDS250G1B0B M2
RAM: Kingston HyperX FURY – 8GB DDR4
Case: Cooler Master Elite 110
Voeding: Cooler Master G450M
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G - OC Edition
CPU: Intel Core i5 7500
Moederbord: Gigabyte GA-H110N

Alvast dank voor jullie hulp/input!!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Elite 110 heeft een plaatje op Tweakers staan en dat ziet eruit als:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpNbQNVpYVMflq8U1cyp_XLYzlE=/i/1397475276.jpeg
Als ik dan verder zoek, in Pricewatch en op internet, lijkt het erop dat elke 120mm cooling-solution erin past; een random review op https://www.pcper.com/rev...-Case-Review/Case-Cooling zegt duidelijk dat je een Corsair H80 erin kan zetten of een Coolermaster Seidon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Green82
Hi MAX3400, bedankt voor jouw snelle reactie!!
De link die jij aandraagt had ik zelf nog niet gevonden in mijn zoektocht, duidelijke uitleg staat daarin.
Wat zijn de ervaringen van Tweakers hier met een Corsair H80 of Cooler Master Seidon setje?
Of eventueel andere merken?
En waar/bij wie zou ik dit kunnen laten installeren?
Alvast bedankt! :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ben geen held in Googlen maar als ik een review kan vinden over jouw case en jouw vraagstelling wat erin kan, lijkt het me niet onmogelijk dat je zelf reviews vindt over de resterende vragen?

categorie: Waterkoeling
Winkels in Amsterdam
Winkels in Utrecht

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Green82
Dat Googlen gaat mij opzich ook wel prima af, maar begrijp hieruit dat ik mijn adviezen beter zelf bij elkaar kan Googlen i.p.v. mede-Tweakers vragen naar hun mening/ervaringen? Of ben ik hier op het verkeerde forum beland, dat kan natuurlijk ook.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Heb exact dezelfde kast met een Cooler Master Seidon 120V ver.2 en gebruik het systeem als htpc. Koeler doet wat hij moet doen en met de fan op een laag toerental niet of nauwelijks hoorbaar.
Geen idee waar je dat kunt laten inbouwen, bouw al vele jaren zelf en zou zeggen laat je niet afschrikken want het stelt niet zo veel voor. De slangen zijn stug en de ruimte beperkt maar echt moeilijk/lastig is het niet.
Pagina: 1