Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC gaming1080P

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 04:40
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor gamen op 1080p. Een belangrijk punt is dat ik vaak op mijn tweede scherm nog een browser open heb staan om video's af te spelen. Bij mijn vorige machine liep ik hier tegen een cpu bottleneck aan. Deze wil ik bij de nieuwe voorkomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop dat ik maximaal onder de 1500 euro kan blijven. Minder mag altijd. (Excl. Windows)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en headset. En een aantal HDD's voor storage. (De case wordt nog over getwijfeld.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb de volgende volgende lijst samen gesteld: (Excl case)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 283,-€ 283,-
1MSI Z390-A PRO€ 110,-€ 110,-
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB€ 481,77€ 481,77
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 117,30€ 117,30
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.147,02

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb toch een voorkeur voor Intel/Nvidia. Dit vooral omdat ik het idee heb dat AMD systemen meer stroom gebruiken en met mijn gebruik telt dat toch op. :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie zuinig heeft wel de voorkeur. (Met niet te veel prestatie verlies)
Ik zou ook graag willen dat de componenten relatief snel te leveren zijn. Mijn huidig systeem heeft de geest gegeven.

Ga je overklokken?
Maximaal op 1080p. Mag na 3 jaar natuurlijk wel minder dan maximaal maar in het begin wel graag.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het idee dat ik een redelijk systeem samen heb kunnen stellen. Nu ben ik er niet heel zeker van. Vandaar de check in dit forum.

Ps. Mij oude systeem is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 0,-€ 0,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 48,90€ 48,90
2BenQ DL2215 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,98€ 64,98
1Philips SHG7980/10€ 0,-€ 0,-
1Seasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 113,88

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 14:22
Hoeveel hz is je scherm? Even belangrijk hoeveel fps dat je uit zou moeten komen.

Daarnaast staat je niet blind op energieverbruik van de CPU, AMD is goedkoper in aanschaf en zo groot is het verschil in energieverbruik niet. Dus moet behoorlijk stoken wil dat een reden zijn om voor Intel te gaan i.p.v. AMD.

• _RickvdL_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik zie dat je voor de nieuwste generatie i5 gaat, je zou erover na kunnen denken om 1 stapje terug te doen, scheelt een klein beetje geld terwijl de prestaties er niet extreem onder lijden.
Dit zorgt ook voor een stapje terug in de moederborden, ipv. z390 kan je voor een z370 gaan. Het geld wat je bespaard, kan je in je moederbord stoppen voor een stabielere overclock.
Nu wil het dat de generatie ervoor niet extreem veel goedkoper is (€270 op amazon), maar doorgaans zijn de moederborden van die generatie wel iets goedkoper.
De CPU is voldoende voor gamen (de prijs die je betaald voor extra performance in games door extra cores staat ver uit verhouding), ga je erbij streamen of erg veel multitasken(d.w.z. renderen,zippen,15 chrome-tabs tegelijk), dan zou je naar een i7 of toch AMD moeten gaan kijken.

Gezien je van plan bent om te gaan overclocken, zou ik wel een koeler aanschaffen voor je cpu. (correct me if I'm wrong, maar volgens mij krijg je geen koeler meer bij de i5-8600k en i5-9600k)
Waterkoeling is mooi voor de stabiliteit van je temperatuur, maar je kan natuurlijk ook prima af met een airkoeler.

categorie: Processorkoeling

[ Voor 12% gewijzigd door _RickvdL_ op 13-12-2018 18:19 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Waarom blijf je de oude voeding niet gebruiken? Die is beter dan de Focus Plus Gold en kan nog prima 5 of 6 jaar mee.

2 cores erbij vind ik geen enorme vooruitgang. Daarmee zit je al snel weer aan een bottlekneck. Een Ryzen 5 2600 (X) is zo gek nog niet en voor de prijs van de 9600K heb je bijna een 2700X waarmee je veel langer door kan. Ga je voor Intel dan moet je eigenlijk een 8700K, 9700K of 9900K nemen.

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 04:40
Ten eerste allemaal bedankt voor de feedback,
ExiZTeNcE schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:14:
Hoeveel hz is je scherm? Even belangrijk hoeveel fps dat je uit zou moeten komen.

Daarnaast staat je niet blind op energieverbruik van de CPU, AMD is goedkoper in aanschaf en zo groot is het verschil in energieverbruik niet. Dus moet behoorlijk stoken wil dat een reden zijn om voor Intel te gaan i.p.v. AMD.
Ik heb nu een scherm met 60 hz. Dit is voor nu ook voldoende. Ik speel niet de games waarbij hogere fps veel uitmaakt.

Wat betreft energie gebruik ging het mij vooral om de gpu. Naar wat ik weet maakt het daar nog wel een redelijk verschil. (Is wel gebaseerd op oude kennis moet ik bekennen)
Uszka schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:14:
Waarom blijf je de oude voeding niet gebruiken? Die is beter dan de Focus Plus Gold en kan nog prima 5 of 6 jaar mee.

2 cores erbij vind ik geen enorme vooruitgang. Daarmee zit je al snel weer aan een bottlekneck. Een Ryzen 5 2600 (X) is zo gek nog niet en voor de prijs van de 9600K heb je bijna een 2700X waarmee je veel langer door kan. Ga je voor Intel dan moet je eigenlijk een 8700K, 9700K of 9900K nemen.
Ik neem mijn oude voeding niet mee omdat ik bij het berekenen hiervan rond de 470 watt uit kwam. De oude kan maar 450 leveren. Vandaar ben ik 1 hoger gegaan naar 550 watt.

Wat betreft de cpu heb ik deze gekozen omdat de basis clock een stuk hoger ligt dan mijn oude en de 2 extra cores. Ik moet bekennen dat dit mijn grootste punt van twijfel is. Voor de games was de oude ook genoeg maar kon ik er vrijwel niks naast doen.
_RickvdL_ schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:14:
Ik zie dat je voor de nieuwste generatie i5 gaat, je zou erover na kunnen denken om 1 stapje terug te doen, scheelt een klein beetje geld terwijl de prestaties er niet extreem onder lijden.
Dit zorgt ook voor een stapje terug in de moederborden, ipv. z390 kan je voor een z370 gaan. Het geld wat je bespaard, kan je in je moederbord stoppen voor een stabielere overclock.
Nu wil het dat de generatie ervoor niet extreem veel goedkoper is (€270 op amazon), maar doorgaans zijn de moederborden van die generatie wel iets goedkoper.
De CPU is voldoende voor gamen (de prijs die je betaald voor extra performance in games door extra cores staat ver uit verhouding), ga je erbij streamen of erg veel multitasken(d.w.z. renderen,zippen,15 chrome-tabs tegelijk), dan zou je naar een i7 of toch AMD moeten gaan kijken.

Gezien je van plan bent om te gaan overclocken, zou ik wel een koeler aanschaffen voor je cpu. (correct me if I'm wrong, maar volgens mij krijg je geen koeler meer bij de i5-8600k en i5-9600k)
Waterkoeling is mooi voor de stabiliteit van je temperatuur, maar je kan natuurlijk ook prima af met een airkoeler.

categorie: Processorkoeling
Ik ga inderdaad overklokken maar ik weet van mezelf dat ik hier erg voorzichtig mee ben. Is het moederbord sterk van invloed hier, of is dit alleen belangrijk bij het opzoeken van de grenzen?

En wat betreft de koeler ben ik deze inderdaad vergeten . Ik ga me daar nog even op inlezen. Want ik was ook niet heel blij met mij oude stock koeling.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:10

Major_ton

Shoot!

Ik vind het een hoop geld voor een GTX 1070. De eerste die daadwerkelijk kan leveren vraagt er € 497,- voor. Voor 3 tientjes meer heb je een RTX 2070! De gekozen Seasonic voeding heeft nog een slechte reputatie. Kijk eens naar andere merken als BeQuiet!, BitFenix en Corsair voor betere alternatieven.

Some infinities are bigger than others.

• MR501
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 12:32
Als je energieverbruik zo belangrijk vindt kan het toch wel een goed idee zijn om tot CES (januari) te w8ten, dan presenteert AMD hun 7nm processors die een stuk minder zouden moeten gebruiken.
Pagina: 1