Tweedekans product verkeerd geleverd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:36
Hoi,

Ik heb dinsdag een tweedekans monitor voor 434 euro gekocht bij Coolblue. Echter hebben ze vandaag het verkeerde product geleverd. Wat bleek, ze hadden de verkeerde sticker op de doos gedaan. De monitor die ze geleverd hebben is een stuk minder (geen hdr, niet in hoogte verstelbaar, lagere resolutie) en ik wil hem daarom terugsturen.

Ondertussen contact gehad met Coolblue en ze willen mij tegemoet komen door het product om te ruilen en moet ik 30 euro bij te betalen en zij betalen de andere helft (want nieuwe tweedekans is 497). Ik weet niet precies wat m'n rechten zijn, maar als ik hier lees dan moeten ze het product voor dezelfde prijs alsnog leveren .
Daarbij moet de verkoper dit oplossen door bijvoorbeeld kosteloos het juiste product leveren. Het mag de klant dus niets extra’s kosten om uiteindelijk datgene te krijgen wat hij heeft besteld.
Klopt dit en wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou het voorstel gewoon accepteren. Prima voorstel toch ? 👍

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
Je recht is een 2de kans product. Dat is wat je hebt overeengekomen. Alleen is hij er niet meer en hij kan misschien nog wel eens komen. De vraag is alleen wil je daar op wachten. Zoniet dan kan je de koop ontbinden. Of die 30 euro bij betalen. Meer is er eigenlijk niet. Wel zuur uiteraard. Dit gebeurt regelmatig met hun 2de kans producten. Dat is een administratieve drama.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:22
gast schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:34:
Ik zou het voorstel gewoon accepteren. Prima voorstel toch ? 👍
Nee, ze hadden een overeenkomst en Coolblue heeft niet geleverd? Anders wordt klantje lichten wel heel simpel.

Het is wel een boeiende vraag wat je rechten nu precies zijn. Ik (geen advocaat) zou zeggen dat ze qua leveren geen andere verplichtingen hebben dan wanneer ze een nieuw product leveren (ben nog steeds geen advocaat). Daaruit voortvloeiende kunnen ze alleen de koop ontbinden als ze zich beroepen op een prijsfout en hebben ze leveringsplicht. Dat garantie misschien anders werkt omdat het een tweedehands product is, staat daar los van.

Maar, boeiend.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01

MsG

Forumzwerver

Juridisch gezien vermoed ik dat je recht hebt op een origineel exemplaar van het goede scherm, immers de prijs was overtuigend (aangenomen dat de tweedehands prijs van het goede scherm niet significant hoger zou zijn) en zij voldoen niet aan de levering.

Kan me voorstellen dat het ook niet per se als onnodige verrijking wordt gezien als zij alleen een nieuw exemplaar kunnen leveren, immers dat is hun probleem en niet zozeer de jouwe.

Maar goed het is een beetje de vraag hoe erg je dit wil doordrijven, meestal moet je flink in de pen klimmen danwel externe bronnen aanspreken om dit tot het uiterste door te zetten.

Opzich vind ik de handreiking van 50/50 wel een sportieve, ze erkennen hun foutje maar het wordt ook weer geen extreme korting.

De nieuwe tweedekans die ze hebben voor die meerprijs is dus het goede scherm wat je eigenlijk wilde? Dan kan je het nog even proberen om te zeggen dat ze die gewoon moeten leveren zonder meerprijs. Maar gezien de 30 euro die het je eventueel kost zou ik er ook niet al te veel uren in stoppen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Je koopt model X voor bedrag X. Je verwacht niet dat coolblue Model Y levert, dat jij ook nog even de monitor terug moet sturen en moet wachten op het juiste product... Coolblue moet niet janken maargewoon de juiste monitor sturen en hun verlies nemen. Ik zou niet akkoord gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheRicolaa10 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:33:
Hoi,

Ik heb dinsdag een tweedekans monitor voor 434 euro gekocht bij Coolblue. Echter hebben ze vandaag het verkeerde product geleverd. Wat bleek, ze hadden de verkeerde sticker op de doos gedaan. De monitor die ze geleverd hebben is een stuk minder (geen hdr, niet in hoogte verstelbaar, lagere resolutie) en ik wil hem daarom terugsturen.

Ondertussen contact gehad met Coolblue en ze willen mij tegemoet komen door het product om te ruilen en moet ik 30 euro bij te betalen en zij betalen de andere helft (want nieuwe tweedekans is 497). Ik weet niet precies wat m'n rechten zijn, maar als ik hier lees dan moeten ze het product voor dezelfde prijs alsnog leveren .

[...]

Klopt dit en wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt.
Er is een overeenkomst geldig voor het aangekochte artikel. of het nieuw, 2e kans, refurbished is doet niets ter zake. CB moet het omruilen zonder enige kosten voor de consument/koper. Hadden ze maar direct het juiste moeten sturen. jij als consument mag niet de dupe worden van een fout van CB in dit geval.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Misschien wel even goed om te vermelden, het gekochte product was in nieuwstaat volgens Coolblue.
Ik ga straks even opnieuw contact opnemen en kijken of ik alsnog het product voor de juiste prijs kan krijgen, aangezien het niet mijn fout is dus.

[ Voor 43% gewijzigd door TheRicolaa10 op 13-12-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Voor de duidelijkheid?:

Scherm A1 besteld, scherm B geleverd. CB biedt aan: andere tweedekans van Scherm A (Scherm A2) die duurder is omdat A1 er niet meer is?

Waarom stuurt iedereen dat scherm dan weer terug? Moet je die wel willen? :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TheRicolaa10
Señor Sjon schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:37:
Voor de duidelijkheid?:

Scherm A1 besteld, scherm B geleverd. CB biedt aan: andere tweedekans van Scherm A (Scherm A2) die duurder is omdat A1 er niet meer is?
Ja, prima beschrijving van het scenario ;)
Omdat dus de andere tweedekans die ze hebben 497 euro is, lijden ze dus verlies en willen ze me tegemoet komen met die 30 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 13-12-2018 16:47 ]

• TheRicolaa10
Inmiddels een reactie gekregen van ze. Coolblue biedt z'n excuses aan voor de situatie. Maar ze blijven bij hun standpunt. Dus dat houd in dat ik die 30 euro betaal en dan krijg ik het aangeboden tweedekans scherm. Ik denk dat ik me erbij neerleg en die 3 tientjes maar gewoon betaal.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 13-12-2018 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
TheRicolaa10 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:39:
Inmiddels een reactie gekregen van ze. Coolblue biedt z'n excuses aan voor de situatie. Maar ze blijven bij hun standpunt. Dus dat houd in dat ik die 30 euro betaal en dan krijg ik het aangeboden tweedekans scherm. Ik denk dat ik me erbij neerleg en die 3 tientjes maar gewoon betaal.
Ooh wacht ik las het verkeerd. Ik dacht dat je van 2de kans product naar een volledig nieuw scherm ging. Dat verandert de zaak wel.

Waarom zit er een prijs verschil van 60 euro tussen de 2 2de kans schermen.

En om welk scherm gaat het? Uit intresse.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 13-12-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
TheRicolaa10 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:40:
[...]

Ja, prima beschrijving van het scenario ;)
Omdat dus de andere tweedekans die ze hebben 497 euro is, lijden ze dus verlies en willen ze me tegemoet komen met die 30 euro.
Ik zou zeggen: terugsturen, niks bijbetalen en ergens anders iets kopen.

Je hebt een overeenkomst afgesloten voor A1. Hebben ze die niet meer omdat deze in de tussentijd is vergeven, dan komt de overeenkomst te vervallen. Jij lekker je geld terug, inclusief de kosten voor verzending want Coolblue heeft zich niet aan de afspraken gehouden.

Als je scherm A2 die 30 euro extra waard vindt dan moet je dat lekker doen, maar dat 'moet' niet.

Appeltje, eitje.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 09:17
BFmango schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:02:
[...]

Ik zou zeggen: terugsturen, niks bijbetalen en ergens anders iets kopen.

Je hebt een overeenkomst afgesloten voor A1. Hebben ze die niet meer omdat deze in de tussentijd is vergeven, dan komt de overeenkomst te vervallen. Jij lekker je geld terug, inclusief de kosten voor verzending want Coolblue heeft zich niet aan de afspraken gehouden.

Als je scherm A2 die 30 euro extra waard vindt dan moet je dat lekker doen, maar dat 'moet' niet.

Appeltje, eitje.
Volgens mij moet TS de verzendkosten terug wel zelf betalen, omdat Coolblue meestal geen verzendkosten rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
BvZwolle schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:04:
[...]

Volgens mij moet TS de verzendkosten terug wel zelf betalen, omdat Coolblue meestal geen verzendkosten rekent.
Zou ik absoluut niet mee akkoord gaan; Coolblue heeft het verkeerde product geleverd en dus de overeenkomst niet nagekomen. Ik zou dat persoonlijk heel duidelijk in zijn.

• TheRicolaa10
loki504 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:48:
[...]

En om welk scherm gaat het? Uit intresse.
Het gaat om dit scherm: https://www.coolblue.nl/p...msung-lc27hg70qquxen.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik zou #Boos inschakelen, dat schijnt redelijk succesvol te zijn: dan krijg je naast een monitor nog een set boxen ook, dat regelt Tim wel even voor je :D

Maar alle gekkigheid op een stokje: ik zou dat ding gewoon terug sturen en je geld terug vragen ;)

Anoniem: 1131947

Als ik die link volg zie ik dat er nu een tweede kans is voor 475,- euro (i.p.v. 495,-).

• BvZwolle
BFmango schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:05:
[...]

Zou ik absoluut niet mee akkoord gaan; Coolblue heeft het verkeerde product geleverd en dus de overeenkomst niet nagekomen. Ik zou dat persoonlijk heel duidelijk in zijn.
TS krijgt een product gratis (verzending) opgestuurd en daardoor hoeft CB geen verzendkosten te retourneren. Is wettelijk gewoon afgetikt.

• TheRicolaa10
Anoniem: 1131947 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:12:
[...]

Als ik die link volg zie ik dat er nu een tweede kans is voor 475,- euro (i.p.v. 495,-).
Echter is dat product beschadigd en heeft het lichte gebruikssporen. Dus dat is een no-go voor mij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CurtPoindexter schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:33:
[...]

Volgens mij koop je specifiek een exemplaar en niet een generiek artikel uit een groep ofzo.

Als ze echt op hun strepen willen staan trekken ze een nieuwe monitor uit een doos, trekken ze er dezelfde krassen in als in de beschrijving staat op de site en sturen ze hem dan op.
men verkoopt een product en hoort dat te leveren. meer is er niet !
verder begrijp ik je hele bericht niet, waarom quote je dit aan mijn bericht ?
BvZwolle schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:13:
[...]

TS krijgt een product gratis (verzending) opgestuurd en daardoor hoeft CB geen verzendkosten te retourneren. Is wettelijk gewoon afgetikt.
Het terugsturen kost consument ook niets.
@TheRicolaa10 heb je mijn eerdere bericht gelezen, waarom zou je nu bij moeten betalen ?
het door jou gekochte scherm is nog in warehouse, of ook verkeerd afgeleverd.

[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 13-12-2018 19:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
[...]

Gevoelsmatig klopt daar geen bal van, althans, het is niet 'eerlijk'.

Immers, de retourzending gaat niet in vanwege de WKOA, maar omdat de overeenkomst niet na is gekomen omdat het verkeerde product is geleverd. Als Coolblue het juiste product had geleverd was er geen probleem. Dus waarom klant opzadelen met kosten?

Ik zou er heel duidelijk in zijn: ik wil die retourkosten niet betalen want jullie hebben er een potje van gemaakt. Als ik dan tot de conclusie kom dat ze volgens de letter van de wet wel gelijk hebben en daarom dus die retourkosten niet willen dragen dan koop ik NOOIT meer iets bij Coolblue, ook als het ergens anders duurder is. Dat gaat ze veel meer kosten dan die 6,90 euro.

Maar IANAL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
Coolblue heeft besloten dat service niet langer hun ding is? Dit is al het zoveelste topic over Coolblue dat ik tegenkom in de afgelopen weken. Vroeger stuurden ze je gewoon een nieuw exemplaar toe. Om welke monitor gaat het überhaupt? Je hebt het namelijk over HDR, echter zijn deze niet in deze prijsklasse te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door NotSoSteady op 13-12-2018 19:27 ]

• TheRicolaa10
Hackus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:18:
[...]

@TheRicolaa10 heb je mijn eerdere bericht gelezen, waarom zou je nu bij moeten betalen ?
het door jou gekochte scherm is nog in warehouse, of ook verkeerd afgeleverd.
Omdat ik het tweedekans scherm dat ik dinsdag gekocht heb voor 434 euro. Dat scherm is er blijkbaar niet (want ander model) en er is een tweedekans in nieuwstaat van 497 euro. Ze komen met een compensatie dat ik 30 euro extra betaal voor het nieuwe tweedekans model.

Anoniem: 1131947

TheRicolaa10 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:17:
[...]

Echter is dat product beschadigd en heeft het lichte gebruikssporen. Dus dat is een no-go voor mij.
Duidelijk, zou ik ook niet in meegaan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheRicolaa10 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:20:
[...]

Omdat ik het tweedekans scherm dat ik dinsdag gekocht heb voor 434 euro. Dat scherm is er blijkbaar niet (want ander model) en er is een tweedekans in nieuwstaat van 497 euro. Ze komen met een compensatie dat ik 30 euro extra betaal voor het nieuwe tweedekans model.
dat begrijp ik. jij hoeft dat niet te accepteren, men moet leveren wat jij hebt gekocht. lees mijn 1e bericht even.
dat de 2e kans die men nu aanbied iets duurder is maakt niets uit. dat is het risico wat men loopt bij fouten maken. anders kun je gewoon je totale aankoopbedrag terug krijgen.

• BvZwolle
Ik moet even op mijn eigen opmerking terug komen: bij Coolblue betaal je geen retourkosten, dus daar hoeft TS en de rest van Nederland zich niet druk over te maken.

https://www.coolblue.nl/k...etourneren-en-ruilen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
NotSoSteady schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:20:
Coolblue heeft besloten dat service niet langer hun ding is? Dit is al het zoveelste topic over Coolblue dat ik tegenkom in de afgelopen weken. Vroeger stuurden ze je gewoon een nieuw exemplaar toe. Om welke monitor gaat het überhaupt? Je hebt het namelijk over HDR, echter zijn deze niet in deze prijsklasse te krijgen.
Ik ben het wel met je eens! Hoe het juridisch ook zit, een bedrijf als CB, dat zich o zo klantvriendelijk noemt en dat overal van de deken schreeuwt, lost dit natuurlijk gewoon op zonder dat de klant hier de dupe van is,zeker aangezien het maar om een paar tientjes gaat.

Maar nee, ze handelen als elke andere dozenschuiver. Een overwegend te dure dozenschuiver,dat dan weer wel!

• TheRicolaa10
NotSoSteady schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:20:
Om welke monitor gaat het überhaupt? Je hebt het namelijk over HDR, echter zijn deze niet in deze prijsklasse te krijgen.
TheRicolaa10 in "Tweedekans product verkeerd geleverd"

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zou je voor 497 een nieuwe monitor krijgen, of een tweedekans die niet op de website staat? Als ze een tweedekans hebben die aan jouw koopovereenkomst beantwoordt, moeten ze die zonder extra kosten leveren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:21:
Zou je voor 497 een nieuwe monitor krijgen, of een tweedekans die niet op de website staat? Als ze een tweedekans hebben die aan jouw koopovereenkomst beantwoordt, moeten ze die zonder extra kosten leveren.
De nieuwe 2e kans is €497,- zie TS

• GlowMouse
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:23:
[...]

De nieuwe 2e kans is €497,- zie TS
Hij is nieuw of hij is tweedekans, niet allebei.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:34:
[...]

Hij is nieuw of hij is tweedekans, niet allebei.
omschrijving 'de nieuwe 2e kans' is dus het volgende 2e kans artikel aangeboden. veel mensen zeggen ook ' we kopen een nieuwe auto' maar het gaat dan om andere auto 2e hands/gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 23:25
Moet zeggen dat het mij, net als @GlowMouse, ook niet helemaal duidelijk is.
Paar vragen aan de TS:

1. Welk merk/type is het tweedekans product wat jij hebt besteld?
2. Welke staat had het product wat jij hebt besteld? Nieuwstaat zonder doos?
3. Welk merk/type bied CB je aan voor €30 extra? Wat is de staat daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Nijn schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:00:

1. Welk merk/type is het tweedekans product wat jij hebt besteld?
2. Welke staat had het product wat jij hebt besteld? Nieuwstaat zonder doos?
3. Welk merk/type bied CB je aan voor €30 extra? Wat is de staat daarvan?
1. Een tweedekans Samsung LC27HG70 voor 434 euro.
2. Deze was in nieuwstaat inclusief de originele doos.
3. Dit is een tweedekans (hetzelfde type monitor) in nieuwstaat.

Ik heb inmiddels toegegeven aan Coolblue en de 30 euro extra betaald. Had niet zo heel veel zin om moeilijk te gaan doen want klantenservice werkt niet echt mee.

[ Voor 12% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-12-2018 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 07:52
Dit klinkt niet goed. Ik had inderdaad heel lang de indruk dat Coolblue weliswaar vaak iets duurder was dan de gemiddelde webshop, maar dat daar betere service tegenover staat. Ik heb vaak iets gekocht bij hen, maar ik zal dit soort ervaringen zeker meewegen als ik weer een volgende aankoop doe... Ik denk dat dit Coolblue op de lange duur meer gaat kosten dan af en toe een paar tientjes toegeven...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Wat een vergif tegen een winkel zeg. De nieuwprijs was 539. Bij een tweedekans voor 100 euro minder moet er wel iets goed mis zijn en dat was blijkbaar dit keer een verkeerd label. Webshops worden nog steeds bemand door mensen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:09:
Wat een vergif tegen een winkel zeg. De nieuwprijs was 539. Bij een tweedekans voor 100 euro minder moet er wel iets goed mis zijn en dat was blijkbaar dit keer een verkeerd label. Webshops worden nog steeds bemand door mensen.
En dus leg je als Winkel wat in de boeken staat als de meeste klant vriendelijke winkel op deze aardkloot. het probleem bij je klanten neer? Een fout kan iedereen maken. Maar val daar je klanten niet mee lastig. Maar als je op YT komt kan je ineens wel naar nieuwstaat gaan. En krijg je nog een droger op toe.

Sorry maar dan ben je gewoon een schijnheilig piep bedrijf geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:48
er staat nu een tweedekans voor 475.. dat is goedkoper als de 497 die je gister noemde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
jimmya3 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:41:
er staat nu een tweedekans voor 475.. dat is goedkoper als de 497 die je gister noemde ?
Dat scherm is beschadigd en heeft gebruikssporen, dus dat is geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:48
duidelijk zag het inderdaad te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20
[...]

Dit is volgens mij niet waar. Alleen bij WKOA hoeft CB niet de verzendkosten te vergoeden mits CB op de site vermeldt dat retourkosten bij WKOA voor koper is.

Zij maken een fout en dan is het niet zo dat koper opdraait voor retourkosten. CB moet het kosteloos regelen dus als TS het scherm niet meer wilt dan zou het retourneren zonder kosten voor TS moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Dibbuz op 14-12-2018 10:45 ]

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:09:
Webshops worden bemand door mensen, en fouten zijn menselijk. Dus als eigenaar calculeer je dat in je prijzen. Immers, dat is het risico van ondernemen.

Dat zou normaal al zo moeten zijn, maar zeker bij een CB, wat er in reclames alles aan lijkt te doen om de klant tevreden te houden. De klantenservice van CB zou geweldig moeten zijn. Dat is het bestaansrecht van CB en is waarom mensen graag wat meer betalen.

Wat er hier gebeurt is, is toch echt niet aan te rekenen aan de TS. Blijkbaar stond de monitor met €60 extra korting online. Dat is iets meer dan 12% extra korting tegenover de "tweede-kans" prijs en minder dan 20% korting tegenover de nieuwprijs (539)

20% korting voor een product waarvan de winkel zelf aangeeft het niet meer als normaal te kunnen verkopen zou bij mij geen enkele vorm van argwaan wekken. Juridisch is dit dan ook zo klaar als een klontje: CB kan en moet leveren. Immers, ze hebben een andere "tweedekans" die volledig voldoet aan de beloofde specificaties. Beroepen op een prijsfout/kennelijke vergissing is zo kansloos dat zelfs de implicatie daarvan hard gelach zou moeten opleveren.

Dit had iedere winkel gewoon moeten oplossen door direct het andere scherm op te sturen. Laat staan CB!
Ze laten zich in de topics de afgelopen tijd wel heel erg kennen. En de aflevering van #Boos schetst ook een duidelijk verhaal. Het bedrijf wat jarenlang om ons vertrouwen heeft lopen smeken is hier gewoon consumenten aan het naaien. Het "vergif" verdienen ze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 15:38
Tjonge jonge we willen allemaal weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten zeg.
Coolblue maakt een foutje, volgens mij is de simpelste oplossing terug sturen en geld terug krijgen. Helaas pindakaas ze hebben het scherm in de staat (2e kans met bepaalde omschrijving) niet meer.

Coolblue komt TS tegemoet door te zeggen dat ze nog wel een ander scherm kunnen leveren die eigenlijk duurder was, maar ze geven korting omdat ze het zelf ook ff niet zo handig van hun vinden. Netjes opgelost.

Logisch dat TS akkoord gaat.

Kom je op Tweakers en gelijk gaat iedereen van achter hun toetsenbord roepen dat ze dat echt niet zouden accepteren! Recht dit, wet dat. Prima, maar laten we ook een beetje mildheid met elkaar hebben.
Ik vermoed dat de meerderheid in de situatie van TS ook gewoon gedacht zou hebben, oke 30 euro extra is prima.

Coolblue heeft gewoon een foutje gemaakt, foutje moet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Smobbo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:52:
Tjonge jonge we willen allemaal weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten zeg.
Coolblue maakt een foutje, volgens mij is de simpelste oplossing terug sturen en geld terug krijgen. Helaas pindakaas ze hebben het scherm in de staat (2e kans met bepaalde omschrijving) niet meer.

Coolblue komt TS tegemoet door te zeggen dat ze nog wel een ander scherm kunnen leveren die eigenlijk duurder was, maar ze geven korting omdat ze het zelf ook ff niet zo handig van hun vinden. Netjes opgelost.

Logisch dat TS akkoord gaat.

Kom je op Tweakers en gelijk gaat iedereen van achter hun toetsenbord roepen dat ze dat echt niet zouden accepteren! Recht dit, wet dat. Prima, maar laten we ook een beetje mildheid met elkaar hebben.
Ik vermoed dat de meerderheid in de situatie van TS ook gewoon gedacht zou hebben, oke 30 euro extra is prima.

Coolblue heeft gewoon een foutje gemaakt, foutje moet kunnen.
Je hebt niet goed gelezen, die tweedekans bestaat wel. Daar heeft TS net 30 euro voor bijbetaald.

@CoolblueBV Is tegenwoordig vooral bezig met winstmaximalisatie, het serviceniveau is dramatisch gedaald. Ik koop er niks meer, jammer wel want het was mijn vaste shop en ik heb er de afgelopen jaren jaarlijks tussen de 5 en 10k per jaar besteed.

@eamelink Ook jij hebt niet goed gelezen, het door TS gekochte product bestaat wel, daar heeft hij net €30 voor bijbetaald. Geen idee waarom dat keurig is. Het wordt alleen maar hilarischer als je je beseft dat Coolblue altijd pronkte een beleving zoals bij Zappos na te streven. Van dat streven is niets meer over, het boek van Tony Hsieh ligt al lang ergens op de vuilnisbelt.

Mooie quote van Pieter Zwart:
Ook zij hebben een bijzonder klantgerichte onderneming gebouwd. Het inzicht dat ze daarbij hadden, is dat je om écht klantgericht te zijn ook een écht klantgerichte bedrijfscultuur moet neerzetten. Je kunt wel zéggen dat je heel klantgericht bent, maar als je intern eigenlijk alleen maar een salestargetgedreven organisatie bent - verkopen verkopen verkopen - dan zul je waarschijnlijk nooit heel klantgericht worden.
Coolblue drijft naar salestargetgedreven, je merkt het aan alles.

[ Voor 24% gewijzigd door FirePuma142 op 14-12-2018 11:31 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Netjes opgelost door Coolblue :)

Jammer dat zo’n winkel door het slijk wordt gehaald door allerlei mensen die om het minste of geringste vinden dat ze ‘gedupeerd’ zijn. Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van het niet kunnen leveren in de AV van coolblue: je koopt expliciet een one-off product, maar er blijkt iets anders in de doos te zitten. Een andere ‘tweedekans’ is uiteraard anders, ze beschrijven altijd netjes wat er mis mee is, en daardoor hebben ze ook verschillende prijzen. Dus kunnen ze niet leveren en ontbinden ze de koop, zoals ook afgesproken in de AV. Als excuus krijg je dertig euro korting op iets anders. Dat is keurig :)

[ Voor 12% gewijzigd door eamelink op 14-12-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 08:50
eamelink schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:57:

Jammer dat zo’n winkel door het slijk wordt gehaald door allerlei mensen die om het minste of geringste vinden dat ze ‘gedupeerd’ zijn. Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van het niet kunnen leveren in de AV van coolblue: je koopt expliciet een one-off product, maar er blijkt iets anders in de doos te zitten. Een andere ‘tweedekans’ is uiteraard anders, ze beschrijven altijd netjes wat er mis mee is, en daardoor hebben ze ook verschillende prijzen. Dus kunnen ze niet leveren en ontbinden ze de koop, zoals ook afgesproken in de AV. Als excuus krijg je dertig euro korting op iets anders. Dat is keurig :)
Nee, dat is niet keurig, ze hebben namelijk wel het model dat je besteld hebt, in vergelijkbare staat, tweedehands in de voorraad en zouden dat dus gewoon moeten leveren zonder moeilijk te gaan doen.

En hoe kom je er bij dat de winkel zou mogen ontbinden in dit geval? We hebben het hier over B2C en dan is dat allemaal niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
eamelink schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:57:

De TS heeft een product gekocht in nieuwstaat met originele doos. Dat is zo'n beetje het hoogste niveau tweedekansjes. Als de prijs correct was geweest, zou iedere andere tweedekans dus goedkoper of gelijk geprijsd moeten zijn. Dat was dus niet zo.

Vreemd genoeg komt CB nu op de proppen met een 'tweede' scherm met exact dezelfde specificaties in dezelfde staat, maar 60 euro duurder. En uit "coulance" geven ze €30 euro korting?

Het heeft niets te maken met niet kunnen leveren. Ze hebben een goedkoper product geplaatst met de naam en specs van een duurder model. Dat is niets anders dan een prijsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

offtopic:
Vast al gezegd, maar waarom koop je een 2e kans van een monitor die voor een paar tientjes meer gewoon nieuw wordt geleverd? Zeker met al dit gedoe/beschadigingen...

pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Nu zelfs voor 513 nieuw. Maar goed dat ben ik en is een beetje offtopic...

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 15:38
@Nijn Ook al is het een prijsfout dan is het nog steeds toch gewoon een foutje?
Of denk je echt zo slecht over Coolblue dat ze willens en wetens de verkeerde info erop zetten om dan vervolgens 30 euro extra te vangen? (wat kost ze dat alleen al aan administratie en klantenservice tijd->geld?).

En ja dan kan je 2 kanten op:
1. Ik heb als consument het recht op het product dus gij zult leveren slechte ondernemer!
2. Goh, dat is onhandig, kunnen we er samen uitkomen?

Ik pleit ervoor om wat vaker met elkaar voor optie 2 te kiezen. Mildheid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Smobbo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:12:
...
Ik heb sterk de neiging waarde te hechten aan het uitgangspunt dat overeenkomsten moeten worden nagekomen, en dat fouten bij het maken van de overeenkomst niet makkelijk kunnen worden afgewenteld op de ander.

Wat meer mildheid voor de ander, wat meer strengheid voor jezelf. Het lijkt er nu soms op dat men vooral mild voor zichzelf wil zijn, ten koste van de ander als collaterale schade (dat kan verkeerd uitpakken, zoals de eerdergelinkte rechtszaak bijvoorbeeld laat zien).

[ Voor 72% gewijzigd door begintmeta op 14-12-2018 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Enige tijd geleden een 'tweedekans' Sonos speaker besteld bij een webshop. Ze hadden dat ding echter al aan een andere klant verkocht waardoor ik dus niks kreeg.....
Toen stelde ze voor om gewoon een splinternieuwe op te sturen zonder enige kosten.

Erg nette oplossing welke ik al helemaal verwacht vanuit een grote reus zoals CoolBlue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
Wootism schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:17:
Enige tijd geleden een 'tweedekans' Sonos speaker besteld bij een webshop. Ze hadden dat ding echter al aan een andere klant verkocht waardoor ik dus niks kreeg.....
Toen stelde ze voor om gewoon een splinternieuwe op te sturen zonder enige kosten.

Erg nette oplossing welke ik al helemaal verwacht vanuit een grote reus zoals CoolBlue.
Ja, ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Maar die tijd lijkt inmiddels wel achter ons te liggen. In de afgelopen weken heb ik hier al over verschillende problemen met Coolblue gelezen, waarbij de oplossing allerminst netjes was te noemen. Dat er fouten worden gemaakt is niet erg, echter worden die tegenwoordig niet meer zo coulant opgelost. Nu moeten klanten blijkbaar nog 30 euro bijbetalen om een '2ekansje' te bemachtigen. :(

[ Voor 23% gewijzigd door NotSoSteady op 14-12-2018 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jivebunny schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:09:
offtopic:
Vast al gezegd, maar waarom koop je een 2e kans van een monitor die voor een paar tientjes meer gewoon nieuw wordt geleverd? Zeker met al dit gedoe/beschadigingen...

Die prijs is pas sinds vandaag , en is fout ! link volgt gewoon naar €539,69
Gister was de nieuwprijs bij goedkoopste shops €539,- Dat iemand kiest voor een 2e kans product is juist prima. CB moet gewoon leveren, en niet een volgend 2e kans product aanbieden voor €30,- meer. (eigenlijk €60,- maar zgn draagt CB de andere helft bij) oohh, wat zijn ze toch weer schappelijk voor de consument.
Eind van het liedje een gezeur en €30,- duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
499€(+btw-verschil) bij bijvoorbeeld Amazon.de trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 14-12-2018 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Jivebunny schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:09:
offtopic:

Ging hier om nieuwstraat in originele doos,dus hoezo 'gedoe/beschadigingen'? Ik koop wel vaker vaker tweedekans en tot nu klopte de beschrijving altijd prima. Enige negatieve is dat de ze er soms maar heel weinig korting op geven...en dan koop ik liever nieuw!
(Toen ze nog op Marktplaats stonden met hun tweedekans kon je ook onderhandelen over de prijs)

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 14-12-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Medione1210 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:55:
[...]

Ging hier om nieuwstraat in originele doos,dus hoezo 'gedoe/beschadigingen'. Ik koop wel vaker vaker tweedekans en tot nu klopte de beschrijving altijd prima. Enige negatieve is dat de ze er soms maar heel weinig korting op geven...en dan koop ik liever nieuw!
Ah okay, ik kreeg het gevoel dat het door de fout van CB en dus de 30 euro extra in de richting van jouw laatste zin aan het gaan was.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kun je bij een andere 2e kans uberhaupt wel over een vergelijkbaar product praten? Ene heeft een kras links, de andere geen doos en handleidingen, de volgende is echt alleen maar via wkoa retour gekomen.
Ik denk dat het dus helemaal niet zo vreemd is dat CB geen vergelijkbaar product kan aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Dibbuz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:45:
[...]

Dit is volgens mij niet waar. Alleen bij WKOA hoeft CB niet de verzendkosten te vergoeden mits CB op de site vermeldt dat retourkosten bij WKOA voor koper is.

Zij maken een fout en dan is het niet zo dat koper opdraait voor retourkosten. CB moet het kosteloos regelen dus als TS het scherm niet meer wilt dan zou het retourneren zonder kosten voor TS moeten zijn.
BvZwolle in "Tweedekans product verkeerd geleverd" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:22
Jij hebt met Coolblue afgesproken de monitor te krijgen voor een bepaald bedrag, deze was ook niet onrealistisch laag zoals ik begrijp.
Dat ze deze door hun eigen fout niet kunnen leveren voor dat bedrag is hun probleem, ze dienen je alsnog het product te leveren in vergelijkbaar of betere staat.

@toolkist De voorbeelden die je opsomt zijn juist wel allemaal vergelijkbaar.
Het zijn allemaal monitoren die iets niet hebben of beschadigd zijn op een manier die totaal irrelevant is voor de uiteindelijke werking van het product.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:31:
Jij hebt met Coolblue afgesproken de monitor te krijgen voor een bepaald bedrag, deze was ook niet onrealistisch laag zoals ik begrijp.
Dat ze deze door hun eigen fout niet kunnen leveren voor dat bedrag is hun probleem, ze dienen je alsnog het product te leveren in vergelijkbaar of betere staat.

@toolkist De voorbeelden die je opsomt zijn juist wel allemaal vergelijkbaar.
Het zijn allemaal monitoren die iets niet hebben of beschadigd zijn op een manier die totaal irrelevant is voor de uiteindelijke werking van het product.
Het is anders nogal een groot verschil of er een kras op de bezel zit, of ergens aan de achterkant waar je nooit tegenaan kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Smobbo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:12:
@Nijn Ook al is het een prijsfout dan is het nog steeds toch gewoon een foutje?
Of denk je echt zo slecht over Coolblue dat ze willens en wetens de verkeerde info erop zetten om dan vervolgens 30 euro extra te vangen? (wat kost ze dat alleen al aan administratie en klantenservice tijd->geld?).

En ja dan kan je 2 kanten op:
1. Ik heb als consument het recht op het product dus gij zult leveren slechte ondernemer!
2. Goh, dat is onhandig, kunnen we er samen uitkomen?

Kon ik ook maar zo makkelijk onder boetes uit. Of andere straffen die ik heb gekregen omdat ik een foutje maakt. 140 rijden ipv 130 is ook een klein foutje. Maar dat kost mij nog steeds flink wat geld. Dat er een fout is gemaakt is niet erg. Maar dan moet je als bedrijf gewoon op de blaren zitten. Mensen waren ook niet mild toen iemand hier op Tweakers koelpasta vervangde en daarna retour wou sturen. En ook dat was gewoon een foutje van de tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ik vraag me af wat TS met dit topic wilde bereiken. Hij krijgt te horen dat hij die 30 euro niet bij hoeft te betalen, maar heeft het toch betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
GlowMouse schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:52:
Ik vraag me af wat TS met dit topic wilde bereiken. Hij krijgt te horen dat hij die 30 euro niet bij hoeft te betalen, maar heeft het toch betaald.
Wat ik wilde bereiken? Ik was gewoon benieuwd wat mijn rechten zijn / wat ik het beste zou kunnen doen. Echter werkt de klantenservice niet mee en de enige oplossing was de compensatie die Coolblue aanbood, die 30 euro extra betalen. Had ook weinig zin om voor die drie tientjes om grond en aarde te bewegen. Gisteren in de winkel het scherm omgeruild voor de aangeboden tweedekans. Bij het uitpakken bleek dat alle onderdelen nog in het plastic zaten. Niet aangeraakt/uitgepakt dus. Nu tevreden met het scherm, prachtig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:55
*knip* Laat dit soort reacties maar achterwege.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2018 10:44 ]

Pagina: 1