Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
geen ervaring, maar wel lachen dat soort akties! Speel je in een band?
Ik ben bezig met het oprichten van een symfo-band in Oss (Noord-Brabant). Ik heb naast mezelf al een drummer, toetsenist en zangeres en ben alleen nog op zoek naar een gitarist. Iemand toevallig geïnteresseerd?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Het lijkt me hetzelfde werken als bij een gitaar:
Je gitaar/cello-signaal moet je via je effect je versterker insturen. Zo dus:
snaar-->element-->draadje-->effecten-->draadje-->versterker
Je gitaar/cello-signaal moet je via je effect je versterker insturen. Zo dus:
snaar-->element-->draadje-->effecten-->draadje-->versterker
Dit werkt als een tiet !! 
Zelf ook wel eens gedaan samen met een vriend van mij (die cello speelt, en goed ook
)
Je moet er wel om denken dat een cello veel laag uitstuurt, en daarom zou je misschien beter een bas-effecten-bak kunnen aanschaffen of een gitaar-bakje waar je de bas een beetje wegfiltert vóór het de effecten zelf door gaat. Desnoods zet je er een equalizertje tussen.
Zelf ook wel eens gedaan samen met een vriend van mij (die cello speelt, en goed ook
Je moet er wel om denken dat een cello veel laag uitstuurt, en daarom zou je misschien beter een bas-effecten-bak kunnen aanschaffen of een gitaar-bakje waar je de bas een beetje wegfiltert vóór het de effecten zelf door gaat. Desnoods zet je er een equalizertje tussen.
Verwijderd
Hoe klinken die effecten dan?? en welke gebruik je. Lijkt me gaaf om eens een Cello te horen met een metal of zwaar distortion pedaal
Klink modder, maar dan ook echt m-o-d-d-e-r-vet. En dan als speeltechniek: Lekker zagen 
Werkt heel goed. En als je een octaafje lager het zelfde toontje er doorheen mixt (sommige bakjes kunnen dat) dan klinkt 'ie clean heel bijzonder en vol.
Werkt heel goed. En als je een octaafje lager het zelfde toontje er doorheen mixt (sommige bakjes kunnen dat) dan klinkt 'ie clean heel bijzonder en vol.
Ik heb dus al een BOSS ME-33 pedalenbak gekocht en weet ook wel hoe het werkt. Het lijkt ook zeer vet en zo. Het probleem is dat ik nergens info kan vinden over leuke technieken en mogelijkheden: ik moet alles zelf bedenken en voor een goed resultaat ook zelf schrijven.
Het een octaaf lager een toon erbij zetten had ik zelf ook al ontdekt (of twee octaven.) Het geeft alleen een vrij vreemd bijgeluid: een soort smakgeluiden bij elke streekwisseling. Waar ligt dat aan?
Heeft iemand misschien nog meer leuke ideeën?
Het een octaaf lager een toon erbij zetten had ik zelf ook al ontdekt (of twee octaven.) Het geeft alleen een vrij vreemd bijgeluid: een soort smakgeluiden bij elke streekwisseling. Waar ligt dat aan?
Heeft iemand misschien nog meer leuke ideeën?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
een wah (evt. met beetje distortion)lijkt me ook wel heel geinig over een cello... flanger/phaser/chorus zal ook vet zijn. cool idee man!
Verwijderd
Apocalyptica (errug duistere band overigens)Op maandag 23 juli 2001 17:29 schreef DarkX het volgende:
Dat lijkt me idd wel vrij vetsig
Apocalyptica is trouwens wel biele cool.
maakt idd goed gebruik van dit strijk-
instrument. Ik zou zeggen, koop een
pod en je hebt meer effecten dan je lief
is
hmmm.Op maandag 23 juli 2001 16:27 schreef da_kev het volgende:
een wah (evt. met beetje distortion)lijkt me ook wel heel geinig over een cello... flanger/phaser/chorus zal ook vet zijn. cool idee man!
Mijn ervaring met effecten op strijkinstrumenten (viool) is dat modulatie effecten (processors) zoals flanger/phaser etc. niet veel effect (?) hebben.
Dit komt omdat viool (en ik denk ook cello) relatief weinig harmonischen hebben, in tegenstelling tot een gitaar.
Je zult dan ook merken dat bijvoorbeeld distortion pas echt leuk gaat klinken bij dubbelgrepen, of als je pizzicato speelt.
Verder kan je natuurlijk wel heeeel goed op delay gebaseerde effecten gebruiken zoals, delay (duh), reverb, ringmodulation.
Vooral een delay ingesteld op bijv. triolen met aardig wat feedback, en DAN een wah erachter aan, kan een heel spacey effect geven
my 2 cents
Ik ben in mijn knopjes http://www.notoyota.nl
Pagina: 1