vpn op router asus rt-ac87u achter experiabox v10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Netso
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10-2024
hoi leden,

aangezien ik er al 3 dagen mee bezig ben om mijn vpn weer draaiend te krijgen op mijn router, nadat ik een andere glasvezelmodem heb gekregen, ben ik nu op een dood spoor beland.
ik lees me suf en probeer van alles, maar nog geen resultaat.

ik heb mijn router (asus rt-ac87u nu draaiend ACHTER de hysteriabox v10 (of experiabox voor de liefhebber), en heb wel een vpn aan het draaien gekregen( openvpn en PPTP), maar kan hem niet benaderen doordat ik waarschijnlijk niet het juiste ip of poort benader.

wie heeft hier een duidelijk stappenplan voor?

m.v.g gerard
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: hysteriabox v10 en asus rt-ac87u met merlin software...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Netso op 19-12-2018 11:23)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
Netso schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:22:
update !!!!!!

vlan omgezet naar vid 34

nu werkt het.

iedereen bedankt voor het meedenken

gr gerard
Dat is dus wat ik wou zeggen. Je hoeft helemaal niet aan de gang te gaan met die scripts. Zeker als je geen tv hebt. Alleen de vlans instellen was genoeg geweest. De methode die je probeerde te volgen is voor het instellen van routed iptv, waarbij je Netflix en YouTube op je settopbox behoudt.
Door geen gebruik te maken van die scripts maar alleen de vlans in te stellen heb je bridged iptv, zonder Netflix en YouTube op je settopbox. Voor jou zonder tv abo dus helemaal niet van belang.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee waarom je het zo wil hebben; het gros van de Tweakers met een dergelijk Asus router, prikt de WAN-kabel direct in de Asus en laat de Experiabox werkloos in de meterkast hangen.

Naast je VPN-issue, ben je nu ook redelijk bezig om (waarschijnlijk) dubbel NAT te realiseren en ook allerlei portforwards te "verzieken".

Zie ook: [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Netso
hi max,

klopt. heb je 1 probleem opgelost, loop je tegen het volgende probleem aan.

zal eens kijken op die andere post.

iig bedankt voor je snelle reactie

gr gerard

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@Netso Ook werkt VPN op je Experiabox niet (zodra je VPN een eigen IP Range gebruikt (Waarschijnlijk in de 10.x range) gaat het routering technisch fout omdat je geen routes kan opgeven in je experia box.

Zelf ook een Asus Router gebruikt bij KPN en dat werkt super! volg de uitleg en dan moet je er uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netso
na 6 pogingen nog steeds geen succes. hele uitleg uitgeprint, maar geen succes.

iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Kan je Asus standaard overweg met vlans? Zo niet, dan merlin wrt er op flashen en instellen zoals hier:

Verwijderd in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Welke provider heb je? Dit zijn de instellingen voor telfort. Kpn gebruikt andere vlans. (4 voor tv en 6 voor internet dacht ik?)

That's it.

Stuk makkelijker dus. Wel 2 nadeeltjes. Je telefonie werkt niet meer en je hebt geen YouTube of Netflix meer op je settopbox.
Uitzending gemist en pauzeren e.d werkt wel gewoon.

De experia box kan terug in de doos

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 17-12-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netso
hoi bram,

mijn ISP is telfort, mijn router is de asus rt-ac87u.

heb de merlin software geinstelleerd en alle stappen uitgevoerd.

zowel de 4 poorts script alswel de 8 poorts geprobeerd, beiden geen resultaat.

heb alleen internet van telfort dus over tv en telefoon hoef ik mij niet druk te maken.

heb de hele pdf uitgeprint en gevolgd , heb diverse papiertjes met mac adreseen van pc, router enz maar het lukt niet.

jammer maar helaas.

zal nog eens verder zoeken of er nog andere oplossingen online staan.

gr gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netso
update !!!!!!

vlan omgezet naar vid 34

nu werkt het.

gr gerard

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Netso schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:22:
update !!!!!!

vlan omgezet naar vid 34

nu werkt het.

gr gerard
Dat is dus wat ik wou zeggen. Je hoeft helemaal niet aan de gang te gaan met die scripts. Zeker als je geen tv hebt. Alleen de vlans instellen was genoeg geweest. De methode die je probeerde te volgen is voor het instellen van routed iptv, waarbij je Netflix en YouTube op je settopbox behoudt.
Door geen gebruik te maken van die scripts maar alleen de vlans in te stellen heb je bridged iptv, zonder Netflix en YouTube op je settopbox. Voor jou zonder tv abo dus helemaal niet van belang.

• Netso
Heren,

Na meerdere jaren probleemloos te hebben gedraaid met de asus router rechtstreeks achter het glasvezel modem, heeft KPN bedacht om iets te veranderen. Hierdoor geen verbinding meer.
Misschien dat iemand weet wat er veranderd is zodat ik mijn router hierop kan aanpassen.

Gr netso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Volgens mij worden alle Telfort verbindingen technisch gezien omgezet naar KPN. In plaats van DHCP achter vlan34 heb je dan een PPPoE dialer nodig via vlan6. In de Asus zou je dat dan moeten omzetten.

• Netso
Hoi boss,

Misschien ook enig idee waar ik dat kan vinden?

• Netso
thnx boss

het werkt weer naar behoren
Pagina: 1