2de hands GFX kaarten en de onderlingen merken??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TimVanS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zoek een?

Ik zoek een 2dehands videokaart , maar ik vraag me af of die onderlinge merken zoveel verschillen? Mijn schoonbroer (zwager in nl?) die zegt dat ik bijvoorbeeld geen ZOTAC mag nemen omdat die ook te koop staan op alieexpress?? Zelf heb ik wel goede ervaringen met MSI en ASUS. Maar maken die onderlinge merken nu echt zoveel uit?

Wat is je budget?
Graag wil ik tussen de 200€ en 300€ uitgeven. Zeker niet meer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
I7-4770
16GB DDR3
LC6550 voeding (550W)

Ik heb zelf al redelijk wat zitten zoeken en denk dat ik wel een GTX 1070 zou kunnen kopen voor die prijs. Maar zoals ik me dus al afvroeg. Maken die merken onderling zoveel verschil?

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zou zeggen, kijk gewoon naar de reviews. Onderling verschil is redelijk klein, behalve dat sommige hoger geclocked zijn dan anderen. MSI en Asus zijn beide goede merken, Zotac is ook goed overigens. Ik zou goedkope Gigabyte kaart vermijden. Dit lijkt mij een erg goede deal: V&A aangeboden: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Hoog geclocked, betrouwbaar, stil, garantie en goede koeler.

:)

• TimVanS
Ok bedankt voor de reactie alvast!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Soms is de baseclock hoger of heeft een merk weer een betere koeler.

Ik koop al jaren tweedehands videokaarten en ik merk dat er bij tweedehands minder verschil in de prijzen zit. Soms is bij nieuwkoop een 'betere' versie qua koeling wel 100 euro duurder, terwijl het bij tweedehands soms om het even is.

Voorheen kocht ik altijd de allergoedkoopste tweedehands van een bepaald model. Vaak was dat dan het referentie-design van ATI/AMD met een verschrikkelijk luide koeler. Tegenwoordig kijk ik vooral naar de koeling, immers de snelheden kan je zelf eventueel wel ophogen of aanpassen, de koeling achteraf veranderen is veel moeilijker.

Heb zelf ook een Strix model van een GTX 970, blijft relatief stil en bij minder zware belasting is hij zelfs enkel passief.

Ik beperk mijn framerate ook actief naar 60 FPS met Nvidia Inspector, hierdoor is de videokaart stiller en zuiniger en de noodzaak tot veel meer frames dan 60 is er bij mij ook niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Hou er ook rekening mee dat je voeding van behoorlijk matige kwaliteit is, dus hang er geen al te zware kaart aan. Het scheelt dat er ook maar één PCIe 8-pin (6+2) connector aan zit dus dat kan ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25
Ik zou ook een andere voeding aanraden... LC Power kwaliteit is drama.

• TimVanS
Met mijn voeding heb ik nog maar weinig problemen gehad.
Maar ik denk dat een gtx 1070 nog wel net zal lukken. Helaas heb ik momenteel geen budget voor een nieuwe voeding.
Mijn gtx 780 die momenteel kapot is had ook een 6pins + 8pins connector nodig dus dat zou wel gaan. Allemaal bedankt voor jullie reacties. Hier ben ik al wat mee!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Dat je er nu geen problemen mee hebt, betekent niet dat die nooit zullen komen. Vooral als je hem al lang gebruikt is het risico erg groot. Je zult toch echt je voeding moeten upgraden, want als een voeding stuk gaat neemt ie soms nog wat anders mee, en dat is al helemaal niet fijn.

:)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Wow, dit type voeding werd in 2007 al niet aangeraden, zou m nu ook niet meer gebruiken eerlijk gezegd. Dit is het type voeding dat als ie stuk gaat andere onderdelen meeneemt. Zelf weten natuurlijk, maar zou bovenaan mijn vervanglijstje staan.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• TimVanS
Ow Wist niet dat het zo erg gesteld was met men voeding. Zal dan toch maar eens zoeken naar een budget voor een voeding. Iemand suggesties hiervoor dan? +- 550w niet al te duur graag :). Met voedingen heb ik al helemaal geen ervaring.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Met 380w op 12v kan je niet van een 550w voeding spreken, eerder 400w en een heel matige 400w. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een hele goede vervanger.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik zou hier gewoon even rondneuzen naar iets kwalitatiefs: categorie: Voedingen

En laat je ook niet te veel gek maken eerlijk gezegd.

Toen mijn Antec Earthwatts kapot ging heb ik voor 10,- uit de V&A gewoon weer een nieuwe tweedehands Antec Earthwatts gekocht. Maar goed, ik heb minder ervaring met brakkere no-name voedingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimVanS
Uszka schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:21:
Met 380w op 12v kan je niet van een 550w voeding spreken, eerder 400w en een heel matige 400w. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een hele goede vervanger.
Zou iets zoals dit bijvoorbeeld een goede vervanger zijn?

https://www.2dehands.be/l...s&utm_content=app_android

[ Voor 14% gewijzigd door TimVanS op 14-12-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Je kunt heel veel componenten tweedehands kopen, maar koop je voeding nieuw. Die voeding is een model uit 2009, de technologie evolueert en die voeding is dus niet mee (op vlak van efficiëntie, is ook niet Haswell compatibel, terwijl je wel een Haswell CPU hebt..., voeding levert volgens specificiates ook maar 420W op 12V, een eind af van 500W). Sommige mensen overdrijven ook al eens als ze zeggen dat iets maar een jaar gebruikt is (en daarvoor of daarna 4 jaar in de doos gezeten?). Er is alleszins geen garantie en het was toen ook een budget model, €35 is daar echt een stuk teveel voor. De verkoper heeft ook een negatieve beoordeling (niet noodzakelijk een drama maar als die dan van een oude voeding zegt dat die maar een jaar gebruikt is...). Als je een gokje wilt wagen, kun je een bod van €10 doen, het ding staat er toch al 2 maanden op.

Maar ik zou een nieuwe kopen, als je tot €300 aan een videokaart wilt/kunt besteden, dan kun je het ook op €240 houden en €60 in een voeding stoppen.Als je een 1080p monitor hebt, volstaan een RX580 of GTX 1060, dan heb je budget zat voor een goede voeding.

Vraag je je trouwens niet af waarom je GTX 780 stuk is? De kans is groot dat je LC Power voeding daar voor iets tussen zit. In elk geval, besef dat een voeding het fundament is van je pc, dure componenten aansluiten op een gebrekkige voeding is zoals je huis bouwen op een moeras en hopen dat het niet wegzinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TimVanS ROG Strix is vooral de naam, in gameland. vaak wat sneller maar verbruik is ook vaak hoger.
dit is ook een leuke 1070 V&A aangeboden: Inno3D GeForce GTX 1070 X2 V3 met de voeding die @Uszka aangeeft zit je goed.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimVanS
Ok , ik zal dan ook maar een nieuwe voeding kopen :D Gaat wsslijk de voeding worden die uskza had voorgesteld. Nog eens allemaal bedankt voor de tips!

Ik veronderstel dan ook dat een GTX 1070 geen probleem moet zijn voor die BitFenix Formula Gold 450W Of wel?

[ Voor 27% gewijzigd door TimVanS op 17-12-2018 22:32 ]

Pagina: 1