Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb reeds een aantal keer mijn problemen gepost op dit forum en ze ook opgelost gekregen.
Nu heb ik nog maar eens een probleem met m'n pc.

Tijdens het gamen kreeg ik plots no signal op m'n monitor. Ik kan nu ook gewoon geen beeld meer krijgen, ook niet na het hard rebooten van de pc. De fans van mijn GPU blijven wel draaien en ook de leds lichten op.

Er lijkt iets mis te zijn met mijn RX 580 8GB? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hoeft helemaal niet aan je videokaart te liggen. Het kan ook goed zijn dat je moederbord, voeding of een ander onderdeel stuk is.
Test de onderdelen eens om te achterhalen waar het probleem vandaan komt. Begin eens met je videokaart in een ander systeem te duwen en kijken of die het daar wel doet of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Na even wachten en de pc weer te booten, heb ik wel terug beeld.

@TERW_DAN
Ik heb geen ander systeem om mijn onderdelen te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn Corsair TX550M V2 PSU van 550 watt gewoon niet genoeg is?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:07:
Kan het zijn dat mijn Corsair TX550M V2 PSU van 550 watt gewoon niet genoeg is?
Lijkt me niet. Dat is een prima voeding. Hij kan natuurlijk wel kaduuk zijn, dat kan altijd.

Maarreh, wat is de rest van je systeem dan? Als je een topic maakt wordt je vriendelijk verzocht een aantal vragen in te vullen (ja bij elk topic moet dat ;) ).

Dus, welke software gebruik je op je PC (en met welke software/games gaat het mis)

En welke hardware bestaat je PC uit?

En bovendien:

Wat heb je al geprobeerd en gevonden om het op te lossen? We zijn geen helpdesk, maar een meedenkdesk, zo je wilt :*)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben ik vergeten.

Specs:
Case: NZXT H500
PCB: Asus PRIME B450M-A
CPU: AMD Ryzen 5 2600
GPU: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
PSU: Corsair TX550M V2
SSD: WD 22D Green 240GB M.2 3D NAND
HDD: WD Blue 1TB

Het gebeurt tijdens het gamen (hier Overwatch)

Heb al veel mensen tegengekomen op engelstalige fora die ongeveer dezelfde problemen hebben. Maar vind geen oplossing.

Verwijderd

Drivers up to date? (ook chipset!)
Welke bios (uefi) versie draait er op het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:24:
Drivers up to date? (ook chipset!)
Welke bios (uefi) versie draait er op het moederbord?
Nu alle drivers geupdatet en ook bios laatste versie.
Pagina: 1