Vraag

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
Hey Tweakers,

Ik wil graag montages maken van verschillende filmpjes. Ik had de default windows video editor gebruikt maar dit is te beperkt.

kent iemand een software (moet niet gratis zijn) waarmee ik zonder veel voorkennis makkelijk mee aan de slag kan? Enkel voor Windows gezien ik geen mac heb.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Ik gebruik zelf wondershare filmora, vind ik persoonlijk een erg makkelijk en intuïtief programma.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Daanvi op Tweakers verwachten we toch net iets meer eigen inzet. Het is niet de bedoeling dat wij voor helpdesk gaan spelen of voor jou gaan zoeken.. ;-)

Gaarne je start post aanvullen
* Waarom is de windows editor voor jou te beperkt
* Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd
* wat zoek je exact
* waarom twijfel je tussen bepaalde software
* etc etc...

Google al eens geprobeerd Klik

Tevens verplaatst naar Foto & Video Workflow

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 13-12-2018 13:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Daanvi schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:36:
Ik wil graag montages maken van verschillende filmpjes. Ik had de default windows video editor gebruikt maar dit is te beperkt.
Welke beperkingen loop je tegen aan dan? Of te wel; wat zou je graag willen doen wat je nu niet kan?

Als het geld mag kosten; Pinnacle Studio biedt een hoop mogelijkheden en is redelijk eenvoudig in gebruik :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
Whiteflashh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:42:
Ik gebruik zelf wondershare filmora, vind ik persoonlijk een erg makkelijk en intuïtief programma.
Heb zo'n beetje alle "beginners"-software wel geprobeerd, maar Filmora is absoluut fijn. Heel simpel, en toch relatief veel mogelijkheden. Stabilisatie, Kleurcorrectie, slow-motion en reverse speed en zelfs 3D LUT's. Ook veel standaard effecten (en extra te koop), greenscreen opties en titles die volledig aan te passen zijn (en niet eens per se cheesy zijn).

Het zit er allemaal in. En dat missen de "makkelijke" pakketten vaak. Terwijl de moeilijkere software vaak te ingewikkeld is om die opties te vinden of te gebruiken.

Enige wat in de buurt komt is iMovie. Maar daar moet je een duur Apple-device voor kopen.

Het enige wat ik mis is proxy support voor zware files Oh, sinds 3 dagen is er een nieuwe versie MET proxy-workflow *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 13-12-2018 13:45 ]

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
Superdaantje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:20:
[mbr]@Daanvi op Tweakers verwachten we toch net iets meer eigen inzet. Het is niet de bedoeling dat wij voor helpdesk gaan spelen of voor jou gaan zoeken.. ;-)

Gaarne je start post aanvullen
* Waarom is de windows editor voor jou te beperkt
* Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd
* wat zoek je exact
* waarom twijfel je tussen bepaalde software
De Windows editor geeft me weinig/geen opties om de juiste stukken uit een video te halen of op bepaalde momenten muziek af te spelen. (wat vroeger in windows movie maker wel ging dacht ik). Ook het gebruik van effecten is superbeperkt en komt niet "professioneel" over.

Imovie was al veel beter maar we hebben geen mac beschikbaar.

We hadden google al eens geprobeerd maar hierop komen honderd+ softwares naar boven waardoor het idee kwam eens te horen wat de tweakers vooral gebruiken...

waar we mee bezig zijn is intern binnen onze firma kijken of we zelf semi pro beeldmateriaal kunnen aanleveren (foto's & video's) die gebruikt kunnen worden op bvb een narrowcastingsysteem.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
op een iphone of ipad gaat dat best eenvoudig, met iMovie bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is al vaker gezegd... ;)