Hoontech PA 2000i icm Absolute Zeros. Is dat wat?

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik kwam deze versterker tegen op de site van Hoontech:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.com/english/photos/pa2000i2.gif

Als de kwaliteit goed is, is dit perfect voor mij. Mooi in je computer verstopt en daar kan ik dan passieve monitor speakers op aansluiten (actieve zijn te duur). Ik wil alleen graag weten of dit goed spul is. In ieder geval degelijk genoeg voor Spirit Absolute Zeros.

Ja, de echte prof sound engineer denkt nu "haha, ja, geinig spul", maar ik heb nu eenmaal niet genoeg geld voor dure spullen. En ik heb sowiezo de Spirit Absolute Zeros op het oog ivm hun super prijs/kwaliteit verhouding. Ik wil alleen nog weten of deze versterker goed genoeg is voor de Spirits?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

hoontech amp ben ik verder niet bekend mee.. maar dit is een leuke ruimtebesparend dingetje als je een ruime kast hebt (ding zal wel warmte gaan maken in je case das wel heeel veel minder.)

voor een leuke passieve monitorset kijk ook eens hiernaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/REV_M.jpg

PERFORMANCE
Continuous power handling 50W / 100W
Sensitivity 90 dB / 2.83 V @ 1m
Nominal impedance 6 ohm
Frequency response 65 Hz - 20 kHz
Power Handling (RMS/Programme) 50W / 100 W

DRIVE UNITS
High frequency Tannoy shielded 1" (25mm) soft dome tweeter
Low frequency Tannoy shielded 6.5" (165mm) bass driver
Dispersion 90 degrees conical
CROSSOVER
Frequency 3 kHz

CONSTRUCTION
Enclosure type Optimised bass-reflex
Volume 12 Litres
Dimensions 340 x 210 x 260 (13.38" x 8.27" x 10.24")
Weight 7.0 kg (15.4 lbs)
Finish Red satin front
Grey suedette vinyl sides and back.

of kijk op: http://www.tannoy.com/product.cfm?ID=47

Adviesprijs: 1000,- (set incl. BTW) zou ik eerder voor kiezen dan die spirits.

Verwijderd

ziet er leuk uit. 60 watt, dus dat zal geen probleem zijn...ik zie wel dat de amp ventilatie sleuven aan alle kanten heeft dus ik zou 'm niet tussen 2 andere 5.25 inch apparaten stoppen...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Kleurt een versterker het geluid zodanig dat hij het onmogelijk kan maken om er goed mee te mixen met een goed stel monitoren? Of treedt er niet genoeg kleuring op om het geluid te 'verknallen'?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 09:25 schreef ErectionJackson het volgende:
Kleurt een versterker het geluid zodanig dat hij het onmogelijk kan maken om er goed mee te mixen met een goed stel monitoren? Of treedt er niet genoeg kleuring op om het geluid te 'verknallen'?
een versterker moet wel heel beroerd zijn wil hij/zij het geluid echt kleuren ...het verschil in kwaliteit tussen versterkers zit 'm meer in nuances...

Verwijderd

Ik vind het idee van een amp in een pc eigenlijk geen prettig idee .. hij zal heel wat van je voeding trekken en veel warmte afgeven.

Kleuring valt te verwaarlozen.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:42 schreef kRiTz_C het volgende:
Ik vind het idee van een amp in een pc eigenlijk geen prettig idee .. hij zal heel wat van je voeding trekken en veel warmte afgeven.
hij kan ook met een externe voeding werken....

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Op maandag 23 juli 2001 15:00 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

een versterker moet wel heel beroerd zijn wil hij/zij het geluid echt kleuren ...het verschil in kwaliteit tussen versterkers zit 'm meer in nuances...
Het verschil in geluid van verschillende merken versterkers kan erg groot worden, ga maar eens een denon en een harmankardon op dezelfde speakers luisteren, echt duidelijk verschil, dan komt het op smaak aan wat je het mooiste vind natuurlijk...

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 19:19 schreef Ritch het volgende:

Het verschil in geluid van verschillende merken versterkers kan erg groot worden, ga maar eens een denon en een harmankardon op dezelfde speakers luisteren, echt duidelijk verschil, dan komt het op smaak aan wat je het mooiste vind natuurlijk...
dat vind ik dus niet kleuren, maar nuances....

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 19:09 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

hij kan ook met een externe voeding werken....
tja dan loopt er apart weer een kabel uit die pc waar blijft dan de filosofie om zo'n ding in de pc te "integreren" die er ongetwijfeld achter zit.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 23 juli 2001 22:59 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

dat vind ik dus niet kleuren, maar nuances....
Dan wil ik zeggen dat ik die mening ondersteun. (wéér overigens, gisteren ook al, toen je zei "saai = beter, want irriteert niet" (kort door de bocht) dacht ik ook al dat ik mezelf zat te lezen :o).

Volgens mij heeft de topicstarter (met twijfelachtige nick overigens :P) die speakers nog niet eens gehoord. En volgens mij vervormt élke speaker meer dan dat een versterker ooit zou doen. Zelfs een goeie speaker vervormt volgens mij snel 10-tallen procenten (er zit namelijk zoveel verschil tussen speakers... daar wordt je eng van). Dus verschil in versterkers zal wel niet al teveel uitmaken...

PS. een tweede voeding kan je gewoon in je PC kast hangen hoor. Gwoon een wat grotere kast kopen. Want als je een heftig AMD systeempje hebt, kan een standaard voeding weleens problemen geven...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 01:14 schreef JvS het volgende:

[..]

Dan wil ik zeggen dat ik die mening ondersteun. (wéér overigens, gisteren ook al, toen je zei "saai = beter, want irriteert niet" (kort door de bocht) dacht ik ook al dat ik mezelf zat te lezen :o).

Volgens mij heeft de topicstarter (met twijfelachtige nick overigens :P) die speakers nog niet eens gehoord. En volgens mij vervormt élke speaker meer dan dat een versterker ooit zou doen. Zelfs een goeie speaker vervormt volgens mij snel 10-tallen procenten (er zit namelijk zoveel verschil tussen speakers... daar wordt je eng van). Dus verschil in versterkers zal wel niet al teveel uitmaken...

PS. een tweede voeding kan je gewoon in je PC kast hangen hoor. Gwoon een wat grotere kast kopen. Want als je een heftig AMD systeempje hebt, kan een standaard voeding weleens problemen geven...
daarom idd
en de meeste mensen (meeste tweakers uitgezonderd) hebben een micro of midi kast nou zie daar nog maar eens een 2e voeding in te krijgen.
en het nadeel die 2e voeding zorgt ook weer voor nog meer warmte.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 01:25 schreef kRiTz_C het volgende:

[..]

daarom idd
en de meeste mensen (meeste tweakers uitgezonderd) hebben een micro of midi kast nou zie daar nog maar eens een 2e voeding in te krijgen.
en het nadeel die 2e voeding zorgt ook weer voor nog meer warmte.
ach, de meeste mensen die dit willen, zijn niet "de meeste mensen". Maar die vinden het gewoon handig om die versterker in de pc te hebben zitten. En wellicht willen ze er wel een extra voeding bijzetten.

Het handige is, dat je geen extra apparaat binnen je bereik hoeft neer te zetten. En een voeding kan je gewoon onder je bureau neermikken ofzo. En het is gewoon cewl, dat als je je pc ervoor gebruikt, dat je de versterker er dan ook gewoon in hebt zitten. :7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Ik ga wel eventjes wat winkeltjes langs om ze te proberen, want uiteindelijk is dat toch de beste manier. Dan test ik ook nog wat andere speakers en versterkers om toch een goede keuze te kunnen maken.

Ik heb hier een Big-tower staan, dus ik heb genoeg ruimte. En ik heb geen AMD systeem, maar een Pentium III syteem. Alleen heb ik 2x 1 GHz dus die zullen ook wel flink wat stroom vreten :D Externe voeding lijkt me toch het fijnst.

Pagina: 1