Hallo tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC is puur voor gamen (fps), hoogstens doe ik af en toe wat programmeren in visual studio, maar verder geen zware taken. Ik wil kunnen gamen in de nieuwste games op een 144hz monitor in quad hd (1440p). 4k 144hz monitoren zijn me nog te duur.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 3000 euro, een tientje meer of minder zal de bank niet breken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog randapparatuur, en heb ook nog een SSD van 500 gb die ik uit mn oude systeem kan halen.
Daarnaast ben ik van plan om de volgende monitor aan te schaffen (buiten budget om):
pricewatch: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart
Deze monitor heeft denk ik een goede prijs/kwaliteit verhouding. Lage input lag en hoge refreshrate.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit zelf wel te denken aan een 2080 ti (maar welke?), en ik vind het nog lastig om een keuze te maken uit welke cpu ik nodig heb, een intel, of toch een ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik vind ik niet heel erg boeiend, wel temperatuur en geluid.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop hier wat suggesties te krijgen voor systeem setups
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC is puur voor gamen (fps), hoogstens doe ik af en toe wat programmeren in visual studio, maar verder geen zware taken. Ik wil kunnen gamen in de nieuwste games op een 144hz monitor in quad hd (1440p). 4k 144hz monitoren zijn me nog te duur.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 3000 euro, een tientje meer of minder zal de bank niet breken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog randapparatuur, en heb ook nog een SSD van 500 gb die ik uit mn oude systeem kan halen.
Daarnaast ben ik van plan om de volgende monitor aan te schaffen (buiten budget om):
pricewatch: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart
Deze monitor heeft denk ik een goede prijs/kwaliteit verhouding. Lage input lag en hoge refreshrate.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit zelf wel te denken aan een 2080 ti (maar welke?), en ik vind het nog lastig om een keuze te maken uit welke cpu ik nodig heb, een intel, of toch een ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik vind ik niet heel erg boeiend, wel temperatuur en geluid.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop hier wat suggesties te krijgen voor systeem setups