Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn Stedin slimme meter meet slechts één waarde (T1). T2 blijft op 0 staan.
Wij hebben gewoon dubbel tarief, dus ik vind het vreemd.

Nu heb ik twee mensen bij Stedin gesproken, die hebben het over de eerste twee weken dat een meter geplaatst is, dat het een soort "wen" modus is.
Allemaal leuk en aardig, maar de data in de meter moet toch kloppen?

De eerste mevrouw vertelde dat dit binnen twee weken wordt rechtgetrokken.
Rechtgetrokken? Hoe dan? Dan worden de T2 waardes goed gezet, was haar antwoord.

Nou kun je mij veel wijsmaken, maar achteraf waardes aanpassen lijkt mij sterk. De ruwe data moet gewoon kloppen toch?

Ik kom met Stedin niet veel verder... Op mijn vraag of er geen afdeling was die inhoudelijk meer kennis heeft, werd gezegd: de monteurs. Die kunnen pas mid 2019 aan het eind van een dag langskomen 8)7

Ik wil graag vooraf enige vorm van duidelijkheid, voordat ik er een dag vrij voor ga nemen (de enige tijd die ze beschikbaar hebben is tussen 12:00-14:00.

Youtube: DashcamNL

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
@dfrenner
maak je niet te druk, met je hoofd tegen een betonnen muur bonken is echt niet prettig. ;)
dit komt allemaal wel goed.
(sommige meters worden eerst opgehangen en weten daar na pas wanneer ze moeten overschakelen tussen laag en hoog tarief als ze ook echt in het systeem zitten. met de snelheid van sommige netbeheerders kan dat soms wel eens 2 weken duren.)

maar lekker hé van kastje naar muurtje gestuurd te worden. ;)
en dan heb je eigenlijk niet eens een echte klacht, dit is maar marginaal.
tarief verschil tussen hoog en laag is niet zo groot, dus je merkt het amper in de rekening.
(snap de relativiteit van het probleem.)

ik snap verder je gevoel heel goed, zoiets als "WTF! is dit normaal?".
kunnen zij de T2 later nog corrigeren, ik dacht het niet.
de T2 later activeren dan kan wel eens kloppen.
(maar verwacht niet te veel van de helpdesk, die kunnen niet veel meer als het bel script doorlopen. ;) )

de vraag is eigenlijk, wil je hier wel een zaak van maken, dit gaat je moeite kosten, en is dat het wel waard?
(ik probeer dit zo neutraal mogenlijk te schrijven, maar merk dat het heel moeilijk is.
dus vraag me wel af wat je keuzen word. ;) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21
Waarom vraag je dit niet gewoon aan je energie-maatschappij waar je klant bent? Als je een dubbel-tarief-contract hebt afgesloten, is het hun verantwoordelijkheid om daar invulling aan te geven. Als de teller bij de eerstvolgende factuur op 0 blijft staan, kan je hen aanschrijven.