Vraag

• rickohv
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06-2019
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een Ubiquiti AP LR gekocht en ik ben zeer tevreden over het bereik en de snelheid van mijn WIFI. Echter, maakt het apparaat geluid (lijkt net een draaiende harde schijf) en dit is natuurlijk niet wenselijk zodra deze op je slaapkamer hangt. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik ga kijken of ik het apparaat kan omruilen bij Coolblue.

Alvast bedankt!
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
Klinkt als spoelen die je hoort zingen.
Hoe voed je 'm via de meegeleverde injector, of via een PoE switch?
Valt zelf niet bijzonder veel aan te doen, behalve open schroeven en een dot lijm op de spoelen doen, maar dat is niet bevorderlijk voor de garantie.

• rickohv
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06-2019
Ik gebruik gewoon de meegeleverde POE injector, dus daar zou het niet aan mogen liggen.Ik sta er niet op te springen om het apparaat open te schroeven natuurlijk. Enig idee of dit bij iedere Ubiquiti AP LR is of dat ik net een verkeerd product kan hebben gekregen?

Thanks voor je reactie.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Yep; heb hetzelfde. In een stille omgeving hoor ik hem ook knarsen. Het wordt "erger" als je er flink wat data doorheen gooit. Overigens ook met de bijgeleverde injectors.

Het bij beide AP LR die ik heb. Heb eigenlijk de moeite niet genomen om te kijken hoe het zit met de Pro die ik ook heb liggen.

Pvouput live

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Herken het.. Heb de Lite versie en als ik een speedtest draai, hoor ik 'm ook. Maar vind het niet storend omdat ik zoveel data er normaal toch niet constant doorheen gooi.

specs | 3360wP met SE3000

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

Slaapkamer lijkt me dan ook niet echt de ideale plek om zo'n ding neer te hangen :P Tenzij je slaapkamer 100m2 is

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat speelt al sinds 2012, zie de laatste post in dit topic.

https://community.ubnt.co...Noise/td-p/297309/page/14

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Saven schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:19:
Slaapkamer lijkt me dan ook niet echt de ideale plek om zo'n ding neer te hangen :P Tenzij je slaapkamer 100m2 is
Hangt totaal af van hoe je huis in elkaar steekt. Bij meerdere verdiepingen en 1 AP per verdieping wil je die dingen zo ver mogelijk van het trapgat hangen. Dan zit je al snel in een slaapkamer.

Oslik blyat! Oslik!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toevallig heb ik sinds een paar uur ook een AC LR en die heeft ook last van coil whine :/ (wat volgens Google een bekend probleem is), ik hou 'm maar bij de router-pc in de buurt, de fan daarvan is luider dan de whine en ik slaap niet in die ruimte :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 13-12-2018 17:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Ik heb een AP in de werkkamer hangen waar je redelijk dicht in de buurt zit, en hoor hem daar ook. Maar meestal toch muziek aan en andere apparaten die meer geluid maken (fans) dat het mij niet stoort... maar vrij 'normaal' in ieder geval volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Vandaag ook het "storend" knarsend geluid opgemerkt bij mijn UAC AP LR :(

De andere ap UAC AP Lite heeft dit (nog) niet....

iemand ervaring met RMA / garantie zal vermoedelijk niet meer tellen gezien het toestel in 2017 werd aangekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

grindal81 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:55:
Vandaag ook het "storend" knarsend geluid opgemerkt bij mijn UAC AP LR :(

De andere ap UAC AP Lite heeft dit (nog) niet....

iemand ervaring met RMA / garantie zal vermoedelijk niet meer tellen gezien het toestel in 2017 werd aangekocht...
Uit @Bierkameel's link:
Q. My UAP is older than a year, can I still get a replacement?

A. Yes, please continue to submit the RMA. Please note that it is particularly important that you email rma<at>ubnt.com if your unit is older than a year. The RMA system will automatically decline your RMA request, we must manually override it.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
ah interessant, vraag blijft wel welke kost er gaat bijkomen voor de RMA of neemt Ubiquiti alle kosten op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
grindal81 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:08:
ah interessant, vraag blijft wel welke kost er gaat bijkomen voor de RMA of neemt Ubiquiti alle kosten op zich?
Nou als Unifi de kosten op zich neemt heb ik hier ook nog 3 zingende AP's voor ze in de aanbieding

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Heb hier 3 AP-AC Lite's, bij een speedtest ook last van zingende coils. Echter niet zo luid als dat hierboven wordt beschreven. Verschilt dus enorm. Maar wel een bekend dingetje dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
toch maar een nieuwe U6-lite besteld... deze krekel gaat dan maar naar het tuinhuis waar er niemand last van heeft... kan die gelijk de oudere AP-LR vervangen die toch al EOL zijn....
Pagina: 1