Vraag

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Hi all,

Ik zoek een SSD upgrade voor mijn Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-75GH
Na een paar jaar vind ik dat het wel eens tijd wordt voor een upgrade, omdat het opstarten lang duurt en over het algemeen een SSD in mijn beleving een versnellende factor heeft bij alle programmas. Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen om CSGO en PUBG te spelen al trekt de laptop PUBG niet helemaal lekker en verwacht niet dat dat met een SSD upgrade zal worden opgelost.

Wat is je budget?
Het liefst onder de 75 euro, maar mag ook 100 zijn (250GB is meer dan genoeg)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen om CSGO te spelen en PUBG al trekt de laptop PUBG niet helemaal goed en verwacht niet dat dat met een SSD upgrade zal worden opgelost, mocht het wel zo zijn is dit mooi meegenomen maar geen vereiste. Het enige wat ik graag wil is dat hij snel opstart.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik ben niet heel technisch, maar ik heb vernomen dat ik 2 opties heb:
1: Interne HDD vervangen door SSD, wat niet mijn voorkeur heeft.
2: CD-speler vervangen door een HDD-caddy + SSD (deze optie heeft denk mijn voorkeur) en zou graag jullie advies willen voor: Klopt mijn gedachten? zo ja, welke Hdd-caddy + SSD zullen jullie adviseren?

Zie de reacties graag tegemoet!

Alle reacties

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kijk eens of er een slot is voor een SSD kaartje. Zoals hier: http://www.myfixguide.com...tro-vn7-591g-disassembly/

• de_pizzaboer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 10:26
Bij mijn VN7-591G heb ik de interne HDD vervangen door een Crucial MX500 500GB(€72 amazon.de). Je kan ook een M.2 SSD bijplaatsen (let op! SATA geen PCIe). De guide van @mrmrmr laat perfect zien hoe je deze laptop moeten openen en de SSD plaatsen.

• Wyhi
  • Nu online
Bedankt, ik ga hem vanavond eens open schroeven en kijken of er inderdaad plaats is voor een M.2 SSD zonder de HDD te verwijderen ofwel afstand te doen van mijn CD-rom drive.

• Wyhi
  • Nu online
de_pizzaboer schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:39:
Bij mijn VN7-591G heb ik de interne HDD vervangen door een Crucial MX500 500GB(€72 amazon.de). Je kan ook een M.2 SSD bijplaatsen (let op! SATA geen PCIe). De guide van @mrmrmr laat perfect zien hoe je deze laptop moeten openen en de SSD plaatsen.
Thanks!, dit betekend dat ik gewoon de HDD eruit haal en de SSD daarvoor in plaats zet (plug en play)?
Uiteraard moet ik windows ect. instaleren op de SSD.

• de_pizzaboer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 10:26
Het is redelijk plug & play maar pas vooral op met de ribbon cables. Deze en vooral de connectoren kunnen snel afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Nu online
Hi,

Ik heb de laptop eindelijk open gemaakt en ik vermoed dat er een SSD bijgeplaatst kan worden.
Enkel twijfel ik wat voor SSD hierin past:
De aansluiting lijkt op de foto op een Msata aansluiting in plaats van een m.2. SSD aansluting zoals eerder in de post aangegeven.
https://www.coolblue.nl/advies/hoe-kies-ik-ssd.html

ssd

Kunnen jullie hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Nu online
Iemand :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De foto is te laag van resolutie om het exact te zien, maar het lijkt op een M key M.2 slot. M key M.2 heeft 5 stroken aan de rechterkant. mSATA heeft meer en bredere stroken, dus dat is het zeker niet.

Je hebt een M.2 2280 SATA SSD nodig als hij hetzelfde is als de laptop in deze link: http://www.myfixguide.com...tro-vn7-591g-disassembly/

Als je een foto maakt van bovenop zoals in die link en naast elkaar op je beeldscherm zet kun je zien of de aansluiting hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Nu online
Duidelijk, dankjwel

Ik ga voor deze:
pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 250GB
Pagina: 1