Anoniem: 1153973 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 06:34:
Bedankt voor jullie inbreng. Het opmeten is nog niet gelukt ivm omstandigheden zoals door het opmerken van een lekkage die waarschijnlijk uit de vloerverwarming komt. Vandaag zou de gietvloer gelegd worden, maar
eerst zal de lekkage verholpen moeten worden.
In de tussentijd kunnen we de woning niet in dus hebben we ook even een week om alles op een rijtje te zetten.
Daarna kunnen we alles netjes opmeten. Wat ik heb begrepen is dat die €4000
niet alleen van extra stucen en sausen (wel het grootste deel), maar ook van meerwerk zoals gaten boren, een extra intercom (waarvan we hadden gezegd dat we daar geen behoefte aan hadden), een nieuwe trap waarvan de kosten hoger zijn dan aangegeven en meer van dat soort dingen. Wat mij stoort is dat de aannemer met ons het meerwerk altijd heeft overlegd hebben en wij dat ook netjes hebben betaald en nu een week na de laatste factuur een soort narekening krijgen.
We zijn inmiddels bijna twee weken verder...……...
Waarom kan/kon je de woning niet in om te meten?
Staat alles blank?
Zijn de loodgieters mensenschuw?
Of kan je een week de woning niet in omdat de gietvloer moet drogen? Ná de reparatie die ook moest drogen.
(als het niet gewoon een niet goed aangedraaide/gemonteerde koppeling onder het verdeelblok was > mantelbuis loopt vol > lekkage bij radiatorvloeruitgang=laagste punt )
Vloerengieters kunnen inderdaad niemand over de vloer hebben ivm garantie.
Opdrachtgevers hebben (bij mij) altijd toegang tot de (hun) bouwsite, hoe groot de zooi ook is door bepaalde werkzaamheden.
Het enige wanneer ze (tijdelijk) geen toegang krijgen is als dat gevaar oplevert voor crew of eigen leven/gezondheid, of omdat een vloer niet belastbaar is, maar alles is af zeg je.
Maar eventjes "in de weg staan" is geen probleem.
Je zou dus gewoon overal rond moeten kunnen lopen om te meten, ook in de ruimte met lekkage in de vloer.
Ik neem aan dat je inmiddels geïnvesteerd hebt in een
goedkope versie waarmee je in een half uur het hele huis scant?
(Zelfs goedkoper te vinden, een cm afwijking is niet zo heel interessant/probleem, het hoeft niet direct een Disto D510 oid te zijn, zoiets huur je eerder)
Kan er ook verschil zitten in de meters meerwerk omdat jij toestemming hebt gegeven in een ruimte en de aannemer dit als geldend voor alle ruimtes heeft geïnterpreteerd omdat de ruimte niet specifiek als "alleen hier" is benoemd?
Een aanleg van een intercomaansluitpunt (incl intercom?) waar je nee tegen gezegd hebt hoef je uiteraard niet te betalen.
Ik denk dan aan een punt op de eerste verdieping (?) zodat je niet altijd naar beneden hoeft, wat in mijn bouwdenken logisch en weinig extra werk is tijdens de bouw.
Die intercom kan dan gewoon weggehaald als je liever trappen loopt.

Hij zal de muur glad op moeten leveren, wees niet verbaasd als de aansluiting/leiding dan ook nooit meer te gebruiken/openen is en de intercom die blijft zitten niet uitgebreid kan worden.
Stukadoors huur ik meestal in op basis van meterprijs en credentials.
Die komen, plempen alle muren vol, en berekenen daarna pas de gestucte meters door met een lasermeter alle oppervlakten te scannen. (En vervolgens gestucte aantal meters = gesauste aantal meters)
Overigens vind ik 4k meerwerk op 80k niet echt schokkend of buitenproportioneel, ook al is het een boel geld als je het niet hebt liggen.
Een eindafrekening o.b.v nacalculatie van enkele posten is, ondanks al gedane betalingen, ook niet vreemd.
Niet iedereen factureert gelijk dezelfde dag en een eindafrekening moet ook echt het einde zijn. Alle facturen van materialen en diensten moeten daarvoor binnen zijn.
Gezien je alles altijd netjes en op tijd betaald hebt zal de aannemer vast niet moeilijk doen over een betalingsregeling als hij in zijn recht staat.
Maar iedereen is dus reuze benieuwd hoeveel oppervlak jij nu echt opmeet...………
(En wat de tekening aangeeft en wat ingecalculeerd was.)
[
Voor 23% gewijzigd door
Teijgetje op 27-12-2018 23:38
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.