Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1153893

Topicstarter
Beste leden

Even in het kort wat er gebeurd is: Sinds dit jaar word ik belaagd/gestalkt door iemand. nadat ze "geprobeerd" hadden mijn carport in brand te steken, heb ik beveiligingscamera's opgehangen. Het was een tijdje rustig.. tot 2 weken geleden, hele carport afgefikt....

In de nacht dat het gebeurde vroeg de politie of ze de bewakingsbeelden konden zien. natuurlijk meneer de agent, ik wilde ze ook graag zien. Stroom was uitgevallen omdat er kortsluiting was ontstaan bij de carport, niet alles was uit. In de keuken was nog stroom, ik een verlengkabel gepakt en alles ingeplugd, tv,internet,recorder.

Kon het 1x keer zien, daarna viel de recorder uit. mmm raar, niet meer aan de gang te krijgen. Dag erna wilde ik het toch nog eens proberen en dacht hoe kan dit nu? toen viel mij in, tja de kabels van 2 camera's waren ook doorgebrand... Sinds dien als ik de recorder opstart, blijft die piepen als zijnde een foutmelding of waarschuwing signaal, ook branden de lampjes niet van de 2 camera's die het wel nog moeten doen. (ik had er 4 in totaal). de camera's krijgen stroom over de utp kabel, poe heet dat geloof ik?

Kan het zijn dat deze kortsluiting hebben gemaakt en mijn recorder hebben beschadigd? wat kan er dan beschadigd zijn? is dit nog te repareren? De hardeschijf is wel nog intact, hier heeft de politie nog de bestanden vanaf weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 1153893 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:43:
Beste leden

Even in het kort wat er gebeurd is: Sinds dit jaar word ik belaagd/gestalkt door iemand. nadat ze "geprobeerd" hadden mijn carport in brand te steken, heb ik beveiligingscamera's opgehangen. Het was een tijdje rustig.. tot 2 weken geleden, hele carport afgefikt....

In de nacht dat het gebeurde vroeg de politie of ze de bewakingsbeelden konden zien. natuurlijk meneer de agent, ik wilde ze ook graag zien. Stroom was uitgevallen omdat er kortsluiting was ontstaan bij de carport, niet alles was uit. In de keuken was nog stroom, ik een verlengkabel gepakt en alles ingeplugd, tv,internet,recorder.

Kon het 1x keer zien, daarna viel de recorder uit. mmm raar, niet meer aan de gang te krijgen. Dag erna wilde ik het toch nog eens proberen en dacht hoe kan dit nu? toen viel mij in, tja de kabels van 2 camera's waren ook doorgebrand... Sinds dien als ik de recorder opstart, blijft die piepen als zijnde een foutmelding of waarschuwing signaal, ook branden de lampjes niet van de 2 camera's die het wel nog moeten doen. (ik had er 4 in totaal). de camera's krijgen stroom over de utp kabel, poe heet dat geloof ik?

Kan het zijn dat deze kortsluiting hebben gemaakt en mijn recorder hebben beschadigd? wat kan er dan beschadigd zijn? is dit nog te repareren? De hardeschijf is wel nog intact, hier heeft de politie nog de bestanden vanaf weten te halen.
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar wie hangt nou zijn recorder + camera's direct aan het stroomnet zonder tussenkomst van een UPS?

Inbreker/stalker/belager zorgt dat er kortsluiting ontstaat of anderzijds de stroom er af gaat en poef, niks neemt meer en dus als je pech hebt is je spul stuk.

Maar oke, zonder te weten wat voor recorder je hebt en hoeveel die kost kunnen we niet inschatten of het de moeite waard is, laat staan of het überhaupt kan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt dit niet gewoon onder je opstal/brandverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nog meer mosterd, cloud/offsite opslag?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ventieldopje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:42:
[...]

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar wie hangt nou zijn recorder + camera's direct aan het stroomnet zonder tussenkomst van een UPS?

Inbreker/stalker/belager zorgt dat er kortsluiting ontstaat of anderzijds de stroom er af gaat en poef, niks neemt meer en dus als je pech hebt is je spul stuk.

Maar oke, zonder te weten wat voor recorder je hebt en hoeveel die kost kunnen we niet inschatten of het de moeite waard is, laat staan of het überhaupt kan.
Ventieldopje

Tot nu toe had ik nog nooit gehoord van een ups, ook de firma waar ik de set gekocht heb heeft mij dit helaas niet geadviseerd. Dankjewel voor de tip, dit ga ik zeker doen als ik het systeem weer draaiend heb. Enige tips waar ik op moet letten of welke goed is?

Het gaat om deze set: https://www.foscam.nl/index.php/fn3108xe-b4-1t.html

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:45:
Valt dit niet gewoon onder je opstal/brandverzekering?
Emiel

Jawel, klopt. Maar als de recorder makkelijk te maken is, doe ik dat liever. Dan hou ik geld evt geld over om het te verbeteren, zoals een ups ertussen zetten en/of extra camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die recorder is dus ook direct de switch en POE bron waar de camera's aan hangen? Dan zou er inderdaad wel wat stuk kunnen gaan in de recorder als er aan de camera kant kortsluiting plaatsvindt ja.

Daar zal op afstand verder niet zoveel van te zeggen zijn, dat wordt opsturen voor onderzoek en evt. reparatie denk ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Anoniem: 1153893 Kan je die 1TB harddisk niet uit je recorder halen en in losse enclosure zetten zodat je hem direct kan uitlezen op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
Wootism schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:01:
@Anoniem: 1153893 Kan je die 1TB harddisk niet uit je recorder halen en in losse enclosure zetten zodat je hem direct kan uitlezen op je pc?
Dan moet je wel het filesysteem kunnen lezen. Los van dat het vermoedelijk geen FAT32 of NTFS is zit je ook nog met mogelijk eigen bestandsformaten.

Wat ik ff mis:
Heb je de recorder ook 'kaal' getest? (Dus zonder de camera's aangesloten)
Als die nog aangesloten zitten en sluiting hebben, kan het goed zijn dat de recorder in protectie schiet (of de voeding niet wil)

Zeker bij budgetmerken als AVTech en Foscam (bv) zou het mij niets verbazen als er bezuinigd is op individuele poortbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaja beste mensen daar ben ik weer. ja ik weet het, bijna 1 jaar verder.... ik heb op een gegeven moment ff alles aan de kant gegooid, werd mij allemaal te veel.

Wat ik even wil melden. De camera's doen het nog steeds niet, weet wel al ongveer waarom.
Nu wilde ik graag hier een afbeelding posten maar dat gaat schijbaar niet.

Op de printplaat van de nvr zijn 2/3 dingen door gebrand, lijkt iets te zijn van de ingangen van de camera's.

Nu heb ik al gemaild met het bedrijf waar ik het gekocht heb voor evt reperatie, maar heb sterk het idee dat ik beter een nieuwe set kan kopen. Waarschijnlijk zullen de camera's zelf ook een tik gehad hebben. En zo blijf je aan de gang.

Nu heb ik niet geweldig veel verstand van die dingen en zie door de bomen het bos niet meer.

Ik had 4 camera's, kunnen er ook 2 worden. Moet nogal een afstand over bruggen om achter in mijn tuin aan de carport te komen dus wifi camera's kan ik beter vergeten toch? De beeldkwaliteit had ik graag beter gehad, want erg veel details kon ik nu ook weer niet zien.

Hebben jullie advies voor mij wat een betere set camera's is en waar ik evt op moet letten

Alvast bedankt heren en dames *O*
Pagina: 1