Product besteld via Amazon.de, alleen verpakking ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03:24
Ik heb een product besteld op Amazon.de. Vandaag heb ik het pakketje afgehaald bij een PostNL locatie. Thuisgekomen blijkt dat het product niet in de doos zit (maar de verpakking en enkele toebehoren wel). Ik heb direct contact gezocht met Amazon.de. Daar hebben ze een onderzoek ingesteld. Ik kreeg te horen dat het pakket afgeleverd zou zijn (klopt inderdaad ook) en dat voor hun daar het verhaal eindigt. Ze geven wel aan dat ik aangifte kan doen bij de politie (maar niet aangifte tegen wie of wat).

Ik me morgen informeren bij de politie. Inmiddels heb ik ook contact gehad met PostNL. Ze geven aan dat ik als ontvangen van het pakket, hun geen onderzoek kan laten instellen.

Heeft iemand een advies hoe ik deze situatie kan oplossen?

Het gaat om een product van 180 EUR.

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en dit is voor mij de eerste keer dat ik een probleem heb met een bestelling via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat geeft de PostNL info aan m.b.t. het totaalgewicht van het pakket, of heb je een artikel besteld wat niet werkelijk heel veel eigen gewicht heeft?

Is Amazon.de zelf de aanbieder of is het een derde partij en heeft Amazon.de alleen als verzending voor zijn rekening genomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Als ik het goed zie is de reis van mijn pakket begonnen in Frankrijk. Ik zie een gewicht vermeld wat zou kunnen kloppen (1 kilo). Het product is verkocht door een derde partij en Amazon.de heeft de verzending voor zijn rekening genomen. Je kon wel duidelijk zien dat het pakket niet bijzonder goed was ingepakt. De verpakking en toebehoren zaten wel in de doos. Ik heb het totaal nadien gewogen en dat komt op zo'n 300 gram.

Het lijkt me dat er ergens tijdens de reis het pakket open is geweest (ik laat in het midden hoe, nogmaals het zat niet goed verpakt).

Ik heb betaald via iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:34:
Ik heb een product besteld op Amazon.de. Vandaag heb ik het pakketje afgehaald bij een PostNL locatie. Thuisgekomen blijkt dat het product niet in de doos zit (maar de verpakking en enkele toebehoren wel). Ik heb direct contact gezocht met Amazon.de. Daar hebben ze een onderzoek ingesteld. Ik kreeg te horen dat het pakket afgeleverd zou zijn (klopt inderdaad ook) en dat voor hun daar het verhaal eindigt. Ze geven wel aan dat ik aangifte kan doen bij de politie (maar niet aangifte tegen wie of wat).

Ik me morgen informeren bij de politie. Inmiddels heb ik ook contact gehad met PostNL. Ze geven aan dat ik als ontvangen van het pakket, hun geen onderzoek kan laten instellen.

Heeft iemand een advies hoe ik deze situatie kan oplossen?

Het gaat om een product van 180 EUR.

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en dit is voor mij de eerste keer dat ik een probleem heb met een bestelling via internet.
Shop van aankoop is verantwoordelijk voor levering. Was het pakje beschadigt of opnieuw dichtgeplakt ?
(dat kun je altijd weigeren,en zou ik aan alle lezers adviseren) Jij als ontvanger hoeft PostNL niet te bellen, hun hebben niets met jou, maar met verzender te doen. (verspilde tijd), laat het rustig aflopen en maak je niet druk, sta open voor medewerking van het onderzoek. Wees kosrt en duidelijk, ga geen hele verhalen ophangen met wie jij gebeld hebt etc etc. Pakje leeg ontvangen en klaar. duidelijke foto's maken en je gegevens beschikbaar stellen voor Amazon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:44:
Als ik het goed zie is de reis van mijn pakket begonnen in Frankrijk. Ik zie een gewicht vermeld wat zou kunnen kloppen (1 kilo). Het product is verkocht door een derde partij en Amazon.de heeft de verzending voor zijn rekening genomen. Je kon wel duidelijk zien dat het pakket niet bijzonder goed was ingepakt. De verpakking en toebehoren zaten wel in de doos. Ik heb het totaal nadien gewogen en dat komt op zo'n 300 gram.

Het lijkt me dat er ergens tijdens de reis het pakket open is geweest (ik laat in het midden hoe, nogmaals het zat niet goed verpakt).

Ik heb betaald via iDeal.
Alle artikelen die ik tot nu toe van Amazon heb ontvangen zaten in een gesealde plastic zak of een kartonnen doos met speciale papieren tape met draden erin! Je kan deze tape absoluut niet onbeschadigd verwijderen/openen.
Er moet dus schade aan de doos zijn als het artikel er tijdens het verzendproces is uitgehaald.

Wil je eens foto's van de doos posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@vegboy, het vermelde gewicht wordt bepaald bij ontvangst door PostNL Nederland, dus ergens in het traject ontvangst en afgifte voor uitgifte, is er dus wat gebeurd.

Normaal gesproken doet Amazon.de zelf niet heel moeilijk bij dit soort zaken, maar zij zijn nu zelf niet de aanbieder van het product, dat maakt het lastiger.

Edit: eigenlijk had je het al op kunnen merken bij aanname van het pakket bij de PostNL locatie? Het verschil tussen 300gr of 1 kilo moet toch te voelen zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2018 18:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
De doos van het artikel zat los in de doos. Zonder folie of bubbelplastic. De tape op de buitendoos zat aan een kant helemaal los en aan de andere kant kleefde het wat. Maar de tape kleefde niet zoals echte tape. Ik denk dat het pakket open is geweest. Ook zit er aan een kant van de doos een grote kier. Ik weet ook niet hoe ik het beter uit moet leggen, maar het lijkt mij slecht ingepakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2K3SgTq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AGzr9Xd.jpg

Had ik het qua gewicht kunnen merken. Ja wellicht. Als ik van te voren gekeken had wat het pakket zou moeten wegen. Maar dan nog. De medewerker legt het op de balie. Ik teken voor ontvangst. Stop het in mijn tas en ga weer verder. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad dus ben misschien te snel akkoord gegaan met ontvangst.

[ Voor 24% gewijzigd door vegboy op 12-12-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:06:
De doos van het artikel zat los in de doos. Zonder folie of bubbelplastic. De tape op de buitendoos zat aan een kant helemaal los en aan de andere kant kleefde het wat. Maar de tape kleefde niet zoals echte tape. Ik denk dat het pakket open is geweest. Ook zit er aan een kant van de doos een grote kier. Ik weet ook niet hoe ik het beter uit moet leggen, maar het lijkt mij slecht ingepakt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je deze foto's al naar Amazon gestuurd? Ik heb al honderden pakjes van Amazon mogen ontvangen en zo slecht ingepakt heb ik nog niet eerder meegemaakt!

En, maar dat snap je nu zelf ook wel, dit soort pakjes moet je altijd weigeren.
Door het nu aan te nemen kan je moeilijker bewijzen dat het artikel er tijdens het transport is uitgehaald. Je bent nu afhankelijk van de trackinggegevens met daarop het gewicht. En dan maar hopen dat je onderweg het verschil van 700 gram verklaard ziet.

Wanneer wordt het het laatst gewogen in het afgifte proces?

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 12-12-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:09:
[...]

Heb je dit al naar Amazon gestuurd?

En, maar dat snap je nu zelf ook wel, dit soort pakjes moet je altijd weigeren.
Amazon heeft me verteld dat als ik de zaak door wil zetten, ik bij de politie een zaak moet openen en documentatie moet opsturen naar Amazon. Dus ik heb ze laten weten dat ik morgen bij de politie voorbij ga om dit te doen.

Amazon heeft de foto's nog niet gezien, misschien had ik die eerder moeten sturen inderdaad.

Ik was redelijk in paniek. 10 minuten nadat ik het pakket geopend had, had ik al contact met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@vegboy, dat laatste is ook erg verstandig, meteen contact zoeken. Dat maakt je zaak alleen maar sterker.

Succes met het vervolg.....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:59

OmeJoyo

This is me

Ik ga deze is volgen, ik heb al eens eerder een pakket gehad van Amazon dat defect was, 1 incompleet en 1 nooit aangekomen ondanks de status bezorgd. In geen van de gevallen is er ook maar enigsinds moeilijk gedaan maar het waren dan artikelen van Amazon zelf. Helaas laat de verpakking van Amazon wel vaker te wensen over, maar de service dan meestal niet.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Voor de zoveelste die weer een topic opent; reageer eens op de gestelde vragen!!

Wanneer in de T&T zie je gewichtsverschillen? En Amazon kan wel stellen aangifte te doen, maar volgens mij is dat (in NL) niet de procedure. Degene welke het product verzend is verantwoordelijk, en voor jou is dat Amazon. Hun 3e partij is ook geen partij van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Montaner schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:22:
Voor de zoveelste die weer een topic opent; reageer eens op de gestelde vragen!!

Wanneer in de T&T zie je gewichtsverschillen? En Amazon kan wel stellen aangifte te doen, maar volgens mij is dat (in NL) niet de procedure. Degene welke het product verzend is verantwoordelijk, en voor jou is dat Amazon. Hun 3e partij is ook geen partij van jou.
Ik zie slechts eenmaal een gewicht genoteerd staan. Zojuist heb ik de foto's naar Amazon gestuurd en wacht ik op hun reactie.

Zojuist reactie gehad van Amazon, nadat ik ze de foto's heb laten zien. Ze blijven hameren op een politie rapport.

[ Voor 15% gewijzigd door vegboy op 12-12-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:23:
[...]

Ik zie slechts eenmaal een gewicht genoteerd staan. Zojuist heb ik de foto's naar Amazon gestuurd en wacht ik op hun reactie.
Mogelijk dat je hier nog wat meer info kan vinden; https://www.internationalparceltracking.com

Of een Franse tracking site? Meer onderzoek kan je zelf niet doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Montaner schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:22:
Waarom zo onaardig? TS reageert netjes.
vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:23:
[...]

Zojuist reactie gehad van Amazon, nadat ik ze de foto's heb laten zien. Ze blijven hameren op een politie rapport.
Ik neem aan ze dit intern ook moeten verantwoorden, of bijv. naar hun verzekering. Waarschijnlijk kun je zelfs online aangifte doen en hoedje niet eens naar het politiebureau.
Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat het niet goed komt.

Heb je een creditcard? Dan kan je die het best gebruiken voor betalingen bij Amazon aangezien de meeste creditcards wel enige vorm van aankoopverzekering hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Medione1210 op 12-12-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:46:
[...]

Waarom zo onaardig? TS reageert netjes.

[...]

Ik neem aan ze dit intern ook moeten verantwoorden, of bijv. naar hun verzekering. Waarschijnlijk kun je zelfs online aangifte doen en hoedje niet eens naar het politiebureau.
Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat het niet goed komt.

Heb je een creditcard? Dan kan je die het best gebruiken voor betalingen bij Amazon aangezien de meeste creditcards wel enige vorm van aankoopverzekering hebben.
Ik heb geen creditcard. En dat zou voor deze bestelling nu toch mosterd na de maaltijd zijn. Wellicht toch verstandig om een creditcard te gaan gebruiken voor dit soort aankopen.

Ik heb Amazon laten weten dat hun verantwoordelijk zijn voor goede levering van het product. Kijken wat ze nu zeggen.

Bedankt voor alle hulp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:54:
[...]

Ik heb geen creditcard. En dat zou voor deze bestelling nu toch mosterd na de maaltijd zijn. Wellicht toch verstandig om een creditcard te gaan gebruiken voor dit soort aankopen.

Ik heb Amazon laten weten dat hun verantwoordelijk zijn voor goede levering van het product. Kijken wat ze nu zeggen.

Bedankt voor alle hulp hier.
Ik bedoelde uiteraard voor toekomstige aankopen.

Misschien kun je hier nog iets mee https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:58:
[...]

Ik bedoelde uiteraard voor toekomstige aankopen.

Misschien kun je hier nog iets mee https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Toevallig zat ik daar net te kijken. Ik kwam hier:

"Ik heb iets gekocht en ontvangen, maar het is niet volgens afspraak
Er is geen sprake van oplichting als het product anders is dan u had afgesproken met de verkoper.
Probeer een oplossing te vinden met de verkoper. Mogelijk kan het Juridisch Loket u erbij helpen. Op consuwijzer.nl vindt u praktisch advies over uw rechten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30

Kek

3flix

Vervelend, ik heb ook eens zoiets gehad met een pakket van amazon. Ze gingen er toen zeer coulant mee om en ik kreeg het bedrag in zn geheel (direct) terug. Dat was wel (net) onder de 100 euro. Voor zover het lijkt is er dus een harde grens van boven 100 euro = moeilijker er mee omgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kek schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:03:
Vervelend, ik heb ook eens zoiets gehad met een pakket van amazon. Ze gingen er toen zeer coulant mee om en ik kreeg het bedrag in zn geheel (direct) terug. Dat was wel (net) onder de 100 euro. Voor zover het lijkt is er dus een harde grens van boven 100 euro = moeilijker er mee omgaan..
Was dat bij Amazon zelf bij een derde verkoper? Daar zit misschien het verschil.
En bij grotere bedragen zullen ze vast minder soepel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 12-12-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30

Kek

3flix

Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:06:
[...]

Was dat bij Amazon zelf bij een derde verkoper? Daar zit misschien het verschil.
Dat was wel een product door amazon zelf geleverd denk ik, is al 2 jaar geleden...

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:06:
[...]

Amazon was vroeger een stuk soepeler en gaven vrij gemakkelijk een refund, ook bij hoge bedrag. Zoals je al kan raden zorgde dat ook voor veel fraude. Nu zijn ze een stuk strenger en volgt er vrijwel altijd eerst een onderzoek. Motherboard heeft er in 2015 een artikel over geschreven.

Ik bestel zelf ook regelmatig bij Amazon en het gebeurt helaas wel eens dat je een incomplete order ontvangt. Er is mij echter nog nooit gevraagd om dit te melden bij de politie. Ze doen altijd eerst zelf onderzoek en dan krijg je na een paar dagen wel een refund of replacement toegestuurd.

@vegboy Heb je al eerder problemen gehad met een Amazon-bestelling in het verleden, waardoor ze nu twijfels hebben of het om een legitieme claim gaat? Of heb je nog nooit eerder bij Amazon besteld?

• vegboy
MelvinW schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:21:
[...]

Amazon was vroeger een stuk soepeler en gaven vrij gemakkelijk een refund, ook bij hoge bedrag. Zoals je al kan raden zorgde dat ook voor veel fraude. Nu zijn ze een stuk strenger en volgt er vrijwel altijd eerst een onderzoek. Motherboard heeft er in 2015 een artikel over geschreven.

Ik bestel zelf ook regelmatig bij Amazon en het gebeurt helaas wel eens dat je een incomplete order ontvangt. Er is mij echter nog nooit gevraagd om dit te melden bij de politie. Ze doen altijd eerst zelf onderzoek en dan krijg je na een paar dagen wel een refund of replacement toegestuurd.

@vegboy Heb je al eerder problemen gehad met een Amazon-bestelling in het verleden, waardoor ze nu twijfels hebben of het om een legitieme claim gaat? Of heb je nog nooit eerder bij Amazon besteld?
Ik heb een keer via Amazon een product uit China laten komen, wat nooit gekomen is. Toen ik vroeg waar dit product bleef, heb ik het aankoopbedrag vergoed gekregen (15 EUR). Dat product is later ook nooit gekomen.

Daarna heb ik nog een x aantal dingen besteld. Ook van over de 100 EUR. Dat ging allemaal goed. Tot nu dit incident.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:09
vegboy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:10:
[...]

Ik heb een keer via Amazon een product uit China laten komen, wat nooit gekomen is. Toen ik vroeg waar dit product bleef, heb ik het aankoopbedrag vergoed gekregen (15 EUR). Dat product is later ook nooit gekomen.

Daarna heb ik nog een x aantal dingen besteld. Ook van over de 100 EUR. Dat ging allemaal goed. Tot nu dit incident.
Als Amazon perse een politieaangifte wil zien dan doe je toch online aangifte?
Krijg je netjes een mail met je aangifte in pdf, kan je zo doorsturen naar Amazon.
De politie zal er verder weinig mee doen met die aangifte maar oke.

• vegboy
Arjant2 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:34:
[...]

Als Amazon perse een politieaangifte wil zien dan doe je toch online aangifte?
Krijg je netjes een mail met je aangifte in pdf, kan je zo doorsturen naar Amazon.
De politie zal er verder weinig mee doen met die aangifte maar oke.
Ik vind dit een rare gang van zaken maar het lijkt er inderdaad op dat we die kant op moeten. Via de website van de politie kom ik (zoals eerder vermeld) uit bij het Juridisch Loket. Dus dan heb ik nog geen aangifte. Ik vind aangifte doen van diefstal ook zo zwaar wegen. En ik zou niet weten tegen wie ik dan aangifte moet doen. Tegen een onbekende.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vegboy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:49:

Ik vind dit een rare gang van zaken maar het lijkt er inderdaad op dat we die kant op moeten. Via de website van de politie kom ik (zoals eerder vermeld) uit bij het Juridisch Loket. Dus dan heb ik nog geen aangifte. Ik vind aangifte doen van diefstal ook zo zwaar wegen. En ik zou niet weten tegen wie ik dan aangifte moet doen. Tegen een onbekende.
Zwaar wegen? Het is toch gewoon diefstal? Ergens in verzendproces kan je redelijk stellen dat er iets uit die doos is gehaald.

Als iemand een krasje op je auto maakt, doe je ook geen aangifte omdat dit toch geen vandalisme is en het is een aangifte tegen een onbekende?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Arjant2
[...]

https://www.politie.nl/aa...van-overige-diefstal.html
Daar kan je toch gewoon aangifte doen?
En aangifte van diefstal doe je toch meestal tegen een onbekende dus dat is een raar argument.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 13-12-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Het gaat hier vermoedelijk om een verduistering. Is inderdaad in Duitsland doorgaans procedure om daar een aangifte voor te eisen. Op die manier weten ze 'zeker' dat je niet zelf de boel verduisterd hebt, omdat dan je een vervolging wegens valse aangifte boven je hoofd hangt.

Gewoon aangifte doen, komt dit soort misdaad tenminste ook eens gewoon in de statistieken, en is de kans wat groter dat de politie er ook daadwerkelijk wat tegen gaat ondernemen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Arjant2
@vegboy Je hoeft bij de aangifte zelf ook geen conclusies te gaan trekken wie jij denkt dat het gedaan heeft. Gewoon de feiten opsommen, eventueel foto's bijvoegen en dat is het.
De politie zal er zeer waarschijnlijk niets mee doen, maar voor amazon is het blijkbaar een vereiste, dus dan kan jij je geld terug krijgen. Probleem opgelost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:48
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:50:
[...]Alle artikelen die ik tot nu toe van Amazon heb ontvangen zaten in een gesealde plastic zak of een kartonnen doos met speciale papieren tape met draden erin! Je kan deze tape absoluut niet onbeschadigd verwijderen/openen.
Regelmatig ontvang ik ook spullen in zo'n kartonnen 'vouwdoos'. Die peuter ik zonder sporen open, geen tape o.i.d. er overheen. Als ik zelf verzend hergebruik ik die verpakkingen ook wel, maar ik tape ze dan wel vast ;)

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://c8.alamy.com/comp/BW4X89/cardboard-package-parcel-from-amazon-isolated-on-a-white-background-BW4X89.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argonar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 14:08
Ook mij is het enkele keren voorgekomen dat ik een pakket ontvang en er dan vervolgens schade of een ontbrekend product in zit, soms zelfs iets anders dan wat ik besteld had.

Ik maak tegenwoordig dan ook altijd gelijk foto's van het pakket, al voor het uit pakken. Laatste amazon bestelling die ik deed kreeg ik in eens een SD kaart thuis gestuurd i.p.v. de bestelde N2DS XL Gripcontroller.

Wat je precies verder kan doen weet ik niet, ik zou gewoon vriendelijk blijven tegen Amazon maar zeker in contact blijven, speel de sympathie kaart. Dat schijnt voor mij het vaakst te helpen.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
vegboy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:13:
Amazon heeft me verteld dat als ik de zaak door wil zetten, ik bij de politie een zaak moet openen en documentatie moet opsturen naar Amazon. Dus ik heb ze laten weten dat ik morgen bij de politie voorbij ga om dit te doen.
Aangifte is natuurlijk wel populair. Valse aangifte is namelijk meineed, en dus strafbaar - wat voor een partij als Amazon een goeie stok achter de deur is om frequente fraude op deze manier te voorkomen.

... maar waar zou je precies aangifte willen doen? Volgens de wet is er niets van je gestolen. Melden als getuige van een mogelijke diefstal van goederen (van Amazon) waarvan jij de uiteindelijke begunstigde was? Melding internet oplichting? Heel strikt genomen ben je in juridische zin geen partij in het conflict tussen leverancier, transporteur en (mogelijke) ontvreemder.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:10
[...]

DIt is gewoon standaard procedure, zelfde geldt altijd voor diefstal op vakantie, verzekeraars willen altijd een aangifte zien. Dat geeft hen ook wat houvast, als jij namelijk valse aangifte doet bega je een strafbaar feit.
Amazon verzekerd misschien hun pakketten niet (of niet alle) maar wel goed dat ze natuurlijk deze standaard ook aanhouden. Dit houdt fraude voor een deel tegen. Stap hier dus snel over heen, is totaal niet vreemd.

Dat je niet weet tegen wie, is ook heel normaal hoor bij diefstal haha. Anders was je wel even naar die persoon gegaan om je goederen terug te halen ;)

Dus online aangifte doen, voor de statistieken en de pdf meesturen met de fotos naar Amazon. En laat je interesse zien, en vraag om gewichtsgegevens van het pakket bij hubs (indien beschikbaar).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Helixes schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:37:
[...]

Aangifte is natuurlijk wel populair. Valse aangifte is namelijk meineed, en dus strafbaar - wat voor een partij als Amazon een goeie stok achter de deur is om frequente fraude op deze manier te voorkomen.

... maar waar zou je precies aangifte willen doen? Volgens de wet is er niets van je gestolen. Melden als getuige van een mogelijke diefstal van goederen (van Amazon) waarvan jij de uiteindelijke begunstigde was? Melding internet oplichting? Heel strikt genomen ben je in juridische zin geen partij in het conflict tussen leverancier, transporteur en (mogelijke) ontvreemder.
Om aangifte te doen hoef je in beginsel geen partij te zijn. Wellicht dat je her en der door een online aangiftesysteem gedwongen wordt wat best-passende keuzes te maken, maar in de beschrijving kun je heel feitelijk blijven zonder aannames. Partij X heeft aangegeven pakket a met item 1 verstuurd te hebben, partij Y heeft pakket a zonder item 1 ontvangen.

Natuurlijk overvraagt Amazon in zekere zin hier, maar tegelijkertijd heeft iedereen er baat bij dat er vertrouwen is in het handelsverkeer en daar draagt het verzoek tot (online) aangifte aan bij.

Overigens verstuurd Amazon heel vaak in brakke dozen. Veiligheidstape wordt wel gebruikt, maar niet noodzakelijkerwijs. Ik heb ook wel duurdere producten ontvangen in dozen die op zich niet brak waren maar wel eenvoudig te open en weer te sluiten waren met wat lijm.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet registreert PostNL ook het gewicht van je pakket wanneer je het in verschillende stappen van het proces langs ziet komen. Bij hun dus een schade rapporteren, ik heb in verleden met een telefoon gehad dat daar keurig uit de data bleek tussen welke stappen het pakket ineens 150 gram lichter werd. Dat was in een sorteercentrum en daarna vrij snel geld terug gehad etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Zolang jij de bestelde goederen niet in ontvangst hebt genomen is de verkoper verantwoordelijk en nog steeds eigenaar van de goederen die jij zou moeten ontvangen.
Een aangifte wegens diefstal/verduistering van jouw kant is onjuist, de verkoper is nog steeds juridisch eigenaar van de ( verdwenen ) inhoud van het pakket, er is niks van jou gestolen of verduisterd.

Alhoewel het in dit geval de makkelijkste optie lijkt om zelf maar aangifte te doen, verschuift de verkoper ( gedeeltelijk ) de verantwoordelijkheid naar jou toe.
Door aangifte te doen van diefstal/verduistering geef je eigenlijk aan dat je de goederen wel hebt ontvangen maar op het zelfde moment [ onbekend persoon ] de goederen heeft gestolen.
Het is dat de politie er toch niks mee gaat doen maar stel dat doen ze wel kán dat eigenlijk alleen maar negatieve gevolgen voor jou hebben.

Het enige waarvan je aangifte zou kunnen doen in deze kwestie is een aangifte wegens ( online ) oplichting tegen de verkoper, die heeft je namelijk effectief een lege doos gestuurd terwijl jij het bestelde product verwachtte.
Ik neem aan dat ze daar ook niet op zitten te wachten.

De verkoper moet jou alsnog de bestelde goederen sturen of je geld terug geven, aangifte van jouw kant is niet nodig.
Doen ze dan moeilijk en wil je toch graag alsnog je goederen geleverd krijgen of je geld terug ontvangen? Dan kun je alsnog een aangifte overwegen op de manier zoals zij die willen.
Het is in dit geval dan de makkelijkste weg uit en met de aangifte gaat hoogstwaarschijnlijk toch niks gebeuren.

In vino veritas, in aqua sanitas

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
Je hoeft niet de eigenaar te zijn van het goed, laat staan de benadeelde te zijn van het strafbare feit om aangifte te kunnen doen. Dat is juridisch geen enkel bezwaar. Sterker nog, er doen dagelijks mensen aangifte van strafbare feiten waarvan ze zelf niet de benadeelde zijn. TS kan dus gewoon aangifte doen van diefstal of verduistering van de inhoud van het pakket.

[ Voor 6% gewijzigd door voske op 13-12-2018 12:13 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

JohanNL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:06:
Zolang jij de bestelde goederen niet in ontvangst hebt genomen is de verkoper verantwoordelijk en nog steeds eigenaar van de goederen die jij zou moeten ontvangen.
Een aangifte wegens diefstal/verduistering van jouw kant is onjuist, de verkoper is nog steeds juridisch eigenaar van de ( verdwenen ) inhoud van het pakket, er is niks van jou gestolen of verduisterd.

Alhoewel het in dit geval de makkelijkste optie lijkt om zelf maar aangifte te doen, verschuift de verkoper ( gedeeltelijk ) de verantwoordelijkheid naar jou toe.
Door aangifte te doen van diefstal/verduistering geef je eigenlijk aan dat je de goederen wel hebt ontvangen maar op het zelfde moment [ onbekend persoon ] de goederen heeft gestolen.
Het is dat de politie er toch niks mee gaat doen maar stel dat doen ze wel kán dat eigenlijk alleen maar negatieve gevolgen voor jou hebben.

Het enige waarvan je aangifte zou kunnen doen in deze kwestie is een aangifte wegens ( online ) oplichting tegen de verkoper, die heeft je namelijk effectief een lege doos gestuurd terwijl jij het bestelde product verwachtte.
Ik neem aan dat ze daar ook niet op zitten te wachten.

De verkoper moet jou alsnog de bestelde goederen sturen of je geld terug geven, aangifte van jouw kant is niet nodig.
Doen ze dan moeilijk en wil je toch graag alsnog je goederen geleverd krijgen of je geld terug ontvangen? Dan kun je alsnog een aangifte overwegen op de manier zoals zij die willen.
Het is in dit geval dan de makkelijkste weg uit en met de aangifte gaat hoogstwaarschijnlijk toch niks gebeuren.
Precies dit. Amazon legt de bal teveel bij TS neer. Zij zijn verantwoordelijk. Duidelijk maken aan Amazon dat ze het bestelde product nog niet gelevered hebben en tot X (=30 dagen na bestelling) de tijd om dit alsnog te doen, en anders in gebreke stelling volgt (of zijn ze dat niet eigenlijk al gezien hun manier van communiceren en onwil om het op te lossen?).

Zou helemaal niet beginnen aan aangifte etc. omdat je het probleem dan veel te veel verschuift.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat helpt niet echt. Amazon zal dat gewoon negeren en dan moet je alsnog aangifte doen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:12:
Maar dat helpt niet echt. Amazon zal dat gewoon negeren en dan moet je alsnog aangifte doen.
Nee hoor, uiterlijk na een aangetekende brief met concept dagvaarding zal hun jurist ook wel aangeven dat ze het recht niet aan hun kant hebben en het product alsnog toesturen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• vegboy
Ik heb aan Amazon laten weten dat het hun verantwoordelijkheid is dat ik het product ontvang. Maar ze blijven me precies dezelfde e-mail sturen (standaard verhaal dat ze willen dat ik aangifte doe).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
vegboy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:38:
Ik heb aan Amazon laten weten dat het hun verantwoordelijkheid is dat ik het product ontvang. Maar ze blijven me precies dezelfde e-mail sturen (standaard verhaal dat ze willen dat ik aangifte doe).
Wat is dan het probleem je kunt toch gewoon aangifte doen ?

"Beautiful Clean Coal"

• Leeghoofd21
  • Laatst online: 20:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

leekers schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:48:
[...]

Wat is dan het probleem je kunt toch gewoon aangifte doen ?
Aangifte van wat?
Er is niets van TS gestolen/verduisterd maar van Amazon(toch?)

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Leeghoofd21 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:53:
[...]

Aangifte van wat?
Er is niets van TS gestolen/verduisterd maar van Amazon(toch?)
Hij klaagt bij amazon en zij vragen om een aangifte .

Lekker niet doen en gewoon verder kabbelen alsof er niets aan de hand is 8)7 8)7 8)7

"Beautiful Clean Coal"

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het (extra) probleem wat nu is ontstaan is dat jij het pakket hebt aangenomen bij een PostNL balie en pas thuis tot de conclusie kwam dat er wat mis met het pakket zelf en dat er inhoud uit is verdwenen. Dat maakt het stukken problematischer voor een leverancier om het "simpel" op te lossen. Zeker omdat NIET Amazon de verkoper is van het artikel, maar een 3e partij. Amazon heeft het pakket enkel verzonden, en dat is ook aangenomen door de koper.

@vegboy, heb jij die 3e partij (de verkoper dus), ook nog benaderd met dit issue?

@leekers, TS heeft al betaald, hier schiet ie dus niets mee op door er niets mee te doen en het maar af te wachten? (sarcasme wellicht?)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2018 14:24 ]

Testing, one, two ...

• vegboy
hardware-lover schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:20:
[...]

@vegboy, heb jij die 3e partij (de verkoper dus), ook nog benaderd met dit issue?
Ik heb nog geen contact gehad met de oorspronkelijke verkoper.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SkiFan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:11:
Het gaat hier vermoedelijk om een verduistering. Is inderdaad in Duitsland doorgaans procedure om daar een aangifte voor te eisen. Op die manier weten ze 'zeker' dat je niet zelf de boel verduisterd hebt, omdat dan je een vervolging wegens valse aangifte boven je hoofd hangt.
Als iemand vervolging wegens verduistering/oplichting boven het hoofd hangt, zie ik niet waarom zo iemand zou terugdeinzen voor het doen van een valse aangifte.
Dan kun je het erbij laten zitten, aangifte doen of er een civiele zaak van maken. Die afweging moet je zelf maken :)
hardware-lover schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:20:
[...]

Het (extra) probleem wat nu is ontstaan is dat jij het pakket hebt aangenomen bij een PostNL balie en pas thuis tot de conclusie kwam dat er wat mis met het pakket zelf en dat er inhoud uit is verdwenen. Dat maakt het stukken problematischer voor een leverancier om het "simpel" op te lossen. Zeker omdat NIET Amazon de verkoper is van het artikel, maar een 3e partij. Amazon heeft het pakket enkel verzonden, en dat is ook aangenomen door de koper.
Een pakket aannemen en thuis openmaken is geen vreemde handeling. Niet iedereen is ermee bekend hoe pakketjes van Amazon eruit zien, en Amazon geeft ook geen speciale instructies over hoe je een opengemaakt pakket herkent en wat je er dan mee moet doen.

• Medione1210
maniac2003 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:17:
[...]

Regelmatig ontvang ik ook spullen in zo'n kartonnen 'vouwdoos'. Die peuter ik zonder sporen open, geen tape o.i.d. er overheen. Als ik zelf verzend hergebruik ik die verpakkingen ook wel, maar ik tape ze dan wel vast ;)

Deze dus:
[Afbeelding]
Bedankt voor de aanvulling! Zo'n verpakking heb ik nog nooit ontvangen. Misschien voor boeken?

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:09:
[...]

Heb je deze foto's al naar Amazon gestuurd? Ik heb al honderden pakjes van Amazon mogen ontvangen en zo slecht ingepakt heb ik nog niet eerder meegemaakt!
Dan heb je geluk gehad. Ik heb zeer beroerde verzendmethodes van Amazon meegemaakt. Nu waren ze wel coulant als er iets was (bv. beschadigd product door slechte verpakking), maar heb nog nooit meegemaakt dat een artikel er daadwerkelijk niet in zat. Als echter de verpakking niet goed was, kan het er ook uitgevallen zijn bij de sorteerder, of zag de bezorger wat een waardevol product het was en heeft hij het er daarom voorzichtig uitgehaald. Hoe dan ook een klote-situatie, want bewijs maar eens dat jij er niets mee te maken hebt..

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 13:10
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die inschakelen kan handig zijn!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ikwilwp8 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:36:
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die inschakelen kan handig zijn!
Lees eerst

Weg

• Medione1210
Brammos85 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:35:
[...]

Dan heb je geluk gehad. Ik heb zeer beroerde verzendmethodes van Amazon meegemaakt. Nu waren ze wel coulant als er iets was (bv. beschadigd product door slechte verpakking), maar heb nog nooit meegemaakt dat een artikel er daadwerkelijk niet in zat. Als echter de verpakking niet goed was, kan het er ook uitgevallen zijn bij de sorteerder, of zag de bezorger wat een waardevol product het was en heeft hij het er daarom voorzichtig uitgehaald. Hoe dan ook een klote-situatie, want bewijs maar eens dat jij er niets mee te maken hebt..
Ben blij van wel dan. Ik ontvang meerdere pakjes per maand, voornamelijk van Amazon en het is altijd prima ingepakt in zak(kleding) of doos. We is de doos zelf soms gedeukt,maar dat wijt ik aan de verzenddienst.
Ik heb 1x meegemaakt dat er een kledingstuk te weinig in zat en dat hebben ze netjes gecrediteerd! Ging ook maar om een klein bedrag!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@vegboy Informeer bij Politie !
Verduistering is wat anders dan diefstal. Bij verduistering is het artikel al in bezit van, en zegt dat hij het niet meer heeft, verloren etc. (iets uitgeleend, en degene die het in bezit heeft wil je doen geloven dat hij het niet heeft, maar het zelf wil behouden) bij diefstal wordt een goed van een ander weggenomen(artikel weggenomen/gestolen. In dit geval zelfs uit verpakking. Dus informeren waar je aangifte van moet doen bij Politie en dit delen met Amazon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GlowMouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:56:
[knip]
Een pakket aannemen en thuis openmaken is geen vreemde handeling. Niet iedereen is ermee bekend hoe pakketjes van Amazon eruit zien, en Amazon geeft ook geen speciale instructies over hoe je een opengemaakt pakket herkent en wat je er dan mee moet doen.
@GlowMouse, een normaal uitziend pakket wel ja. Heb je de foto's wel bekeken die TS met ons heeft gedeeld?

Testing, one, two ...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Dat is toch normaal. Als je fiets gejat is, of er is ingebroken is dat ook zo. Doe je dan ook geen aangifte?

De enige reden dat Amazon wil dat je aangifte doet, is om zeker te weten dat jij het niet zelf hebt verduisterd. Officieel (zoals al meer gezegd) zijn zij verantwoordelijk voor het juist afleveren en daar kan je wel 100 keer een mail over sturen, rechtzaken (die je dan mogelijk zal winnen) starten en weet ik wat.

Maar wat je gewoon het best kunt doen is gewoon die aangifte doen. Aangifte doe je niet "tegen iemand" maar van een feit. Dus doe gewoon die aangifte. Dat is gewoon de weg van de minste weerstand.

Ik snap Amazon op zich ook wel. Het is misschien vervelend, maar het is voor hun een manier om zeker te zijn dat ze niet belazerd worden door iemand die valselijk claimt dat het artikel niet is ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 13-12-2018 17:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:48
Medione1210 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:58:
[...]

Bedankt voor de aanvulling! Zo'n verpakking heb ik nog nooit ontvangen. Misschien voor boeken?
Die bestel ik eigenlijk nooit. Ontvang vanalles in dit soort verpakking.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
JvS schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:19:
[...]

(...)

Ik snap Amazon op zich ook wel. Het is misschien vervelend, maar het is voor hun een manier om zeker te zijn dat ze niet belazerd worden door iemand die valselijk claimt dat het artikel niet is ontvangen.
Als je al van plan bent de boel te belazeren dan kan er vast ook nog wel een valse aangifte bij.
Het is echt geen garantie voor Amazon dat dat dan niet gebeurd.
Wat het wel doet is een extra drempel opleggen waardoor er waarschijnlijk veel mensen het er maar bij laten zitten, dit zullen ook mensen zijn die een legitieme claim hebben.
Voor elke klant die het er bij laat zitten hoeven zij geen verantwoordelijkheid te nemen en is de '' winst '' binnen, hier draait het uiteindelijk toch gewoon om.
Wellicht heeft Amazon ook wel een verzekering voor dit soort gevallen die eist dat de ontvanger een aangifte doet.

In vino veritas, in aqua sanitas

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maniac2003 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:54:
[...]
Die bestel ik eigenlijk nooit. Ontvang vanalles in dit soort verpakking.
Idem....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vegboy
Update.

Ik heb contact gehad met de aanbieder (niet Amazon, maar de eerste aanbieder of hoe dat dan ook heet). Ik heb hem foto's laten zien van hoe het pakket aangekomen is.

Eerste reactie is dat hij een nieuwe zending laat komen.

Dus dat wacht ik even af.

Update 2.
Er is inmiddels een nieuw pakket onderweg. Wel helemaal uit China. Dus het gaat me invoerrechten kosten. Even afwachten tot het hier is.

[ Voor 22% gewijzigd door vegboy op 21-12-2018 19:17 ]

Pagina: 1