Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Beveiliging] Metalen behuizing mogelijk voor Satel 128-WRL?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:21

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Op dit moment hebben we een Satel 128-WRL alarmsysteem in een kunststof behuizing die door de installateur buiten de meterkast is geplaatst met de claim dat de meterkast te veel interferentie zou veroorzaken.

Nu zou ik het systeem graag toch in de meterkast willen hangen, maar ik denk dat het dan beter is om en metalen behuizing te gebruiken. Echter lijkt de compatibility tabel geen mogelijke behuizing zien voor dit model.

Het lijkt er mee te maken te hebben dat het een wireless variant is, maar zowel GSM als ABAX hebben antennes die buiten op de kast kunnen worden gemonteerd. Daarnaast zijn de losse GSM en ABAX modules wel compatibel zijn met enkele metalen behuizingen, waarbij er soms zelfs interne antennes gebruikt worden.

Heeft iemand ervaring met dit soort systemen en weet waarom er geen metalen behuizingen bij dit model staan? Ik kan 2 dingen bedenken:
  1. Het systeem heeft blijkbaar nog bepaalde eigenschappen die niet samen gaan met een metalen behuizing.
  2. Het past fysiek niet zomaar in de behuizing zonder aanpassingen te maken (dit is wat ik eigenlijk verwacht).

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Alle reacties

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:36
Het meest voor de hand liggende lijkt me dat er (optioneel) een Wi-Fi of gsm signaal doorheen moet.
Gewoon proberen, het is jouw apparaat.
De enige test die ik kan bedenken is grondig inpakken met Alu folie en testen of het nog werkt.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
Ik heb een 'normale' Integra128 en heb daar een ABAX-module bij. Die is bij mij naast de kast geplaatst, maar de installateur gaf inderdaad aan dat hij die doorgaans ook ín de (metalen) kast plaatst. Dat het interferentie is kan ik me daarom niet voorstellen.

De printplaat is totaal anders, omdat men er bij de WRL vanuit is gegaan dat zoveel mogelijk (eigenlijk alles) draadloos aangesloten is.

Maar waarom vraag je het je installateur niet? Daar betaal je hem toch voor en hij zou dat toch ook moeten weten?