Hey mede-tweakeraars,
Na 8 jaar een iMac te hebben gebruikt is deze toe aan vervanging. Nu wil ik weer terug naar een krachtige desktop voor werk, productiviteit en casual gaming. Heb zelf niet veel ervaring in het samenstellen van computers, vandaar deze forumpost.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk als ontwikkelaar en in mijn vrije tijd programmeer ik ook. Naast onwikkelen wil ik op de desktop 4K kunnen gamen. De besturingssystemen dat ik ga draaien zijn Linux (Ubuntu) en Windows 10 als dualboot. Ik zal gaan werken met Visual Studio, Adobe Suite (PS, InDesign etc..) en nog meer ontwikkel gerelateerde software. Voor games zal dat ala Battlefield V zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro. Mag ook iets erboven zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen componenten die ik kan hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC dat toekomstbestendig is. Een SSD met veel storage is ook wel fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik eisen voor merken omtrent de CPU en GPU. De processor wil ik graag een AMD nemen en voor de GPU een Nvidia RTX/GTX. Al zie ik schaarste bij webshops voor de GTX 1080TI, dus mijn verwachting is dat het een RTX gaat worden. Ik lees graag jullie mening.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een mobo met onboard WiFi en Bluetooth, vond dat fijn werken bij de iMac. Vooral bluetooth. Daarnaast is een ATX grootte prima. Zo stil en zuig mogelijke PC is ook wel een vereiste.
Ga je overklokken?
Nee, ik zal niets gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Advies omtrent de samenstelling van de componenten en waarop ik kan eventueel kan besparen. Daarnaast de “beste” 27 inch 4K scherm voor zowel normaal gebruik als bij gaming.
Hieronder een lijst met een concept build. Wat vinden jullie van de build?
De kast kon ik niet vinden in de pricewatch, dus even los erbij gezet:
https://www.alternate.nl/product/0/49/1197534
Na 8 jaar een iMac te hebben gebruikt is deze toe aan vervanging. Nu wil ik weer terug naar een krachtige desktop voor werk, productiviteit en casual gaming. Heb zelf niet veel ervaring in het samenstellen van computers, vandaar deze forumpost.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk als ontwikkelaar en in mijn vrije tijd programmeer ik ook. Naast onwikkelen wil ik op de desktop 4K kunnen gamen. De besturingssystemen dat ik ga draaien zijn Linux (Ubuntu) en Windows 10 als dualboot. Ik zal gaan werken met Visual Studio, Adobe Suite (PS, InDesign etc..) en nog meer ontwikkel gerelateerde software. Voor games zal dat ala Battlefield V zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro. Mag ook iets erboven zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen componenten die ik kan hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC dat toekomstbestendig is. Een SSD met veel storage is ook wel fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik eisen voor merken omtrent de CPU en GPU. De processor wil ik graag een AMD nemen en voor de GPU een Nvidia RTX/GTX. Al zie ik schaarste bij webshops voor de GTX 1080TI, dus mijn verwachting is dat het een RTX gaat worden. Ik lees graag jullie mening.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een mobo met onboard WiFi en Bluetooth, vond dat fijn werken bij de iMac. Vooral bluetooth. Daarnaast is een ATX grootte prima. Zo stil en zuig mogelijke PC is ook wel een vereiste.
Ga je overklokken?
Nee, ik zal niets gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Advies omtrent de samenstelling van de componenten en waarop ik kan eventueel kan besparen. Daarnaast de “beste” 27 inch 4K scherm voor zowel normaal gebruik als bij gaming.
Hieronder een lijst met een concept build. Wat vinden jullie van de build?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 328,90 | € 328,90 |
| 1 | MSI X470 GAMING M7 AC | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce OC | € 829,90 | € 829,90 |
| 1 | LG 27UD59-B Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Corsair HX850i | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Samsung 960 Pro 1TB | € 335,- | € 335,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.329,60 | |
De kast kon ik niet vinden in de pricewatch, dus even los erbij gezet:
https://www.alternate.nl/product/0/49/1197534