Toon posts:

Excel vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, Ik zit met het volgende Excel probleem:
Ik heb in rij B allerlei categoriën waar ik maandelijks geld aan uit geef (bv: eten is 1, tanken is 2, enz...)
In rij C heb ik dan hoeveel iets koste.
Nu zou ik graag wat verder in mijn blad per maand een optelling maken per categorie.
Dus, Eten (1) was deze maand ...en dan de som van alle prijzen in rij C die te maken hebben met de categorie in rij B.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk? :)

Ik zoch al op internet op verschillende fora en zag al allerlei youtube filmpjes maar omdat ik niet de correcte benaming ken van de functie die ik zoek is het onmogelijk om iets te vinden.

Iemand van jullie die me even op weg kan helpen?

Thanks alvast!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:49
Ik denk dat een pivot table hiervoor het makkelijkst is. Groeperen per categorie en dan de sum functie er overheen om de totalen te berekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:12
Alle data seleceter en dan op invoegen - >draaitabel
Maanden in kolommen en categorieën in de rijen slepen de euro's in het waarden veld.

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:00

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Hier misschien een handige link voor je (onderliggende) generieke probleem "Hoe moet ik zoeken/vragen als ik niet weet wat ik kan/moet vragen?" Zo kan je van de Nederlandse naar de Engelse benamingen van de formules en omgekeerd:
http://www.excelformules....ormules-engels-nederlands

[ Voor 6% gewijzigd door GRDavies75 op 13-12-2018 11:30 . Reden: kleine toevoeging ]