Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1153843

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb geen idee of deze vrag al een keer gesteld is , kon hem namelijk niet vinden

Ik heb een google Chromecast 3 gekocht en deze werkt perfect op mijn Panasonic Plasma tv .
Maar nu wil ik hem ook op een andere Tv aansluiten maar dat lukt mij dus niet. Hij wordt niet gevonden
Als ik op mijn foon aanklik dat ik wil toevoegen gaat hij wel zoeken maar vindt niks . in het bestaande huis staat wel de Panasonic . Wat doe ik verkeerd ?????

Alle info is welkom .

Thanks

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zie je op de TV staan als je van de betreffende PC de juiste HDMI poort als input kiest?
Nu is het gewoon te algemeen, alsof je naar de garage gaat en zegt dat er iets aan de hand is met de auto maar je niet weet wat er aan de hand is.

EDiT:
Een ding dat ik al wel kan bedenken is de (wifi) verbinding. Is die in orde voor zowel de Chromecast als de telefoon? Of heb je de Chromecast (zoals hieronder opmerkt) via LAN/UTP aangesloten? Dan is het zaak te zorgen dat de mobiele telefoon op datzelfde netwerk zit.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2018 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 09:13

Kraz

Saving the world

Hoe heb je de Chromecast aangesloten?
Via LAN of draadloos?

Via optie 2 zul je de chromecast opnieuw moeten aanmelden op je nieuwe draadloze netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kraz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:48:
Hoe heb je de Chromecast aangesloten?
Via LAN of draadloos?

Via optie 2 zul je de chromecast opnieuw moeten aanmelden op je nieuwe draadloze netwerk
Ik heb de chromecast via USB in de tv zitten en via wifi het zelfde netwerk als mijn gsm ga ik vanuit.
als ik de chromecast kijk op mijn panasonic dan is er niet aan de hand hoef niks in te stellen van wifi op de cast.

op de andere tv zit ook USB daar zit dan de cast in ik zie wel op het scherm dan staan chromecast en Panasonic staan ook de foto`s die je ziet van de cast komen voorbij maar laat ik hem op de foon zoeken dan gebeurt er niets. mijn huis heb ik gemaakt en daar dus de Panasonic in . wil ik dan de andere tv toevoegen gaat het mis. ik krijg de tv niet te zien dus kan hem niet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 09:13

Kraz

Saving the world

Je teksten zijn erg, erg onduidelijk als ik eerlijk ben.
Ik gok dat je een wat jonger persoon bent en je daardoor niet goed kunt verwoorden, maar ik ga even van onderstaande uit

- Chromecast heeft verbinding via WiFi.
- Chromecast krijgt stroom via USB van televisie 1 (Panasonic). Niet via de meegeleverde USB voeding
- Als de Chromecast in een andere televisie wordt gestoken dan is deze niet werkend, ondanks dat deze wel verbonden zou moeten zijn met hetzelfde WiFi netwerk.

Als bovenstaande klopt dan zou ik als eerste gokken dat de tweede televisie geen stroom levert via de interne USB aansluiting. Sluit het aan mbv de normale usb stekker/oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(Beetje vreemde opmerking als ik zo vrij mag zijn.)

De chromecast zit in de HDMI ingang op de TV en wordt gevoed door de USB lader die bij de Chromecast geleverd is 220 Volt.
En dit werkt op de Panasonic goed.

Zelfde doe ik bij de andere Tv . Dus ook chromecast op de HDMI ingang van de Tv die wordt gevoed door de USB lader die in de 220 volt zit. Ik krijg dan wel de foto`s te zien die je bij Chromecast krijgt maar links onder in beeld staat dan Panasonic .

Uiteraard met Wifi

maar hij wordt desondanks niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 1153843 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:50:
maar links onder in beeld staat dan Panasonic .
Maar dat is gewoon de naam die je het ding hebt gegeven. Had ook 'huiskamer' of 'piet friet' kunnen zijn.
Dit zegt alleen helemaal niets over de verbinding. Het ding moet wel verbinding hebben met een netwerk om er iets mee te kunnen.

Kijk eens naar de DHCPlisting in je router, ik durf te wedden dat je daar geen Chromecast gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Ik denk dat je niet op het zelfde wifi netwerk zit als waar je eerst zat omdat je zegt hem mee te hebben genomen naar een andere locatie. Chromecast even resetten en opnieuw verbinden met het wifi netwerk waar je nu bent.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:57:
[...]

Maar dat is gewoon de naam die je het ding hebt gegeven. Had ook 'huiskamer' of 'piet friet' kunnen zijn.
Dit zegt alleen helemaal niets over de verbinding. Het ding moet wel verbinding hebben met een netwerk om er iets mee te kunnen.

Kijk eens naar de DHCPlisting in je router, ik durf te wedden dat je daar geen Chromecast gaat vinden.
In de App staat in de groep Huis maar 1 apparaat en dat is de Panasonic.

Daarom is het ook vreemd dat ik deze naam zie op de andere Tv . Tijdens het opstarten van de Chromecast
op de andere Tv zie je wel in beeld chromecast voorbij komen en dan verschijnen de foto`s

DHCP of hij daar in staat zie dan alleen als de Chromecast is aangesloten toch .??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GforceNL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:01:
Ik denk dat je niet op het zelfde wifi netwerk zit als waar je eerst zat omdat je zegt hem mee te hebben genomen naar een andere locatie. Chromecast even resetten en opnieuw verbinden met het wifi netwerk waar je nu bent.
Ik zit in de zelfde kamer tv`s staan 5 meter uit elkaar . en met het zelfde wifi netwerk.

Hoe kun je de Chromecast resetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 1153843 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:10:
Daarom is het ook vreemd dat ik deze naam zie op de andere Tv .
Waarom is dat vreemd? Of werk je met meerdere Chromecasts?
DHCP of hij daar in staat zie dan alleen als de Chromecast is aangesloten toch .??
Ja, maar ik vermoed dat het ding niet aan het netwerk hangt, dus ga je 'm daar niet in terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand meer een idee ?? of tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je nou al gekeken of het ding gevonden wordt op je netwerk?
Pagina: 1