Vraag

• Roeland123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-12-2021
Beste Tweakers,

Ik vertrek volgende maand naar het buitenland en ben voor deze reis op zoek naar een tablet van +- max. €275,-. Veel-eisend ben ik niet, vooralsnog was ik op zoek naar een Chromebook, echter omdat ik de chromebook / tablet veel voor Netflix e.d. wil gebruiken (offline) en de opslagcapaciteit over het algemeen erg laag is van deze apparaten is dit geen optie, althans dat denk ik? Ik kon ook niet helemaal duidelijk vinden of het mogelijk was om beelden van Netflix op de SD kaart te storen bij een Chromebook.

De batterijduur is wel redelijk belangrijk bij een tablet (of evt. chromebook) omdat ik een aantal lange reizen maak zonder stroom.

Ik zoek een?
Tablet (Os maakt niet zo heel veel uit) welke is geschikt voor het offline bekijken van Netflix films, wat browsen, social-media etc. De opslagcapaciteit moet wel uitbreidbaar zijn, zodat ik nog een SD kaart o.i.d. kan gebruiken om series etc. op te slaan.

Wat is je budget?
Ik zat zelf aan +- €275,- te denken. Uiteraard mag dit iets meer of minder zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk Netflix, browsen, social-media.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben de Samsung tab 10.5 tegengekomen, een mooie tablet maar ik vermoed dat er nog tal van andere goede tablets zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roeland123 op 12-12-2018 14:00 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik zou eerst testen of de Netflix app het toe staat offline op te slaan op een SD kaart (denk aan de verplichte DRM e.d.), anders veranderd je hele verhaal en heb je veel meer interne opslagruimte nodig wat weer op de rest invloed heeft.

• Roeland123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-12-2021
swhnld schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:34:
Ik zou eerst testen of de Netflix app het toe staat offline op te slaan op een SD kaart (denk aan de verplichte DRM e.d.), anders veranderd je hele verhaal en heb je veel meer interne opslagruimte nodig wat weer op de rest invloed heeft.
Bedankt voor je reactie, dit zou mogelijk moeten zijn! :)

https://androidworld.nl/nieuws/netflix-sd-kaart/

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Huawei Mediapad M5.
Is regelmatig voor 299 of iets goedkoper te krijgen via amazon.de of amazon.it. Laatst was die ook een keer voor €289 bij bol.com

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb laatst de Samsung tab a 10.5 gekocht met 50 euro cashback. Volgens mij geldt deze actie nog steeds, dus je komt dan uit op €236 netto.

Mooi scherm, 4 luidsprekers en ik ben vooral bijzonder onder de indruk van de batterijduur bij video kijken (zowel online als offline). Opladen gaat ook aardig rap met quick charge.

Een nadeel is wel dat Netflix slechts in 580P is. Wildevine L1 DRM is niet geactiveerd nog en ik zie dit niet op de korte termijn gebeuren. Verder is de CPU snel genoeg voor video, browsen en mailen maar naar mijn mening niet bedoeld voor hoge performance (gamen).

Rond de 300 euro is de Apple iPad heer en meester op gebied van performance, goede apps en scherm. Opslag uitbreiden is alleen niet mogelijk, dat is wel een heikel puntje en zal voor jou dus een no-go zijn.

De Mediapad M5 is veel sneller maar is voor een android tablet aardig aan de prijs naar mijn mening. Met grote korting is dit wel een leuke optie, maar zeker niet boven de 300 euro.

Mocht een kleiner formaat (8") ook een overweging zijn dan is de Xiaomi Mi Pad 4 een leuke keuze :) De grotere mi pad 4 plus vind ik ten opzichte van de Tab A 10.5 wat te duur nog.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-12-2018 19:41 ]

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Mediapad m5 is beduidend sneller dan de mipad. Als je die voor 275-300 kan krijgen heb je een beter tablet dan de mipad.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Moet het een nieuwe tablet zijn? Ik heb bewust voor een 2e handse Samsung Tab S 10.5 gekozen. Is inmiddels al enkele jaren oud, maar heeft wel als enige tablet(voor zover ik weet) een 10.5"16:10 OLED scherm.

Meer dan goed genoeg voor series kijken en webbrowsing

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
En je telefoon opwaarderen naar een phablet? Eventueel dual SIM?
categorie: Smartphones

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://nl.hardware.info/...enoeg-te-kiezen-conclusie ;)

Als ik snel lees (en zeker als je wel met een SD-kaart uit de voeten kan), dan lijkt Samsung met een vanaf-prijs rond de 180 Euro toch een aardige keuze te zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
Voor de volledigheid de Huawei Mediapad M5 Lite is 300 euro bij de meeste shops.
Heb deze zelf ook en bevalt zeer goed. Zijn iets betere en grote broer kost rond de 399,-
Dit is dan de Mediapad M5.
Netflix is geen enkel probleem en tevens hebben beide 4 speakers voor een beter geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Mereco op 12-12-2018 21:37 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:18

knakworst

Get more sats!

Huawei M5: 25 euro boven je budget maar lijkt me momenteel een goede keuze zoals Timminator zegt en inderdaad momenteel 299 bij amazon.it https://www.amazon.it/Hua...Kirin-Space/dp/B079S8NYKH

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Die Lenovo Tab4 10Plus is aantal keer in aanbieding geweest voor 250. Maar het heeft net als saamung tab geen hd Netflix.

Weg

Pagina: 1