Unet ligt er uit

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Zie hier de tekst op hun website:

Als ondernemer wilt u altijd meer. Meer toepassingen om te kunnen groeien en meer oplossingen voor de toekomst. UNET biedt internet- en communicatieoplossingen over glasvezel die meegroeien met elk bedrijf. UNET heeft een eigen state-of-the-art, landelijk dekkend glasvezelnetwerk: supersnel, bijzonder schaalbaar en 100% betrouwbaar. Met slimme koppelingen naar datacenters, communicatieoplossingen en internettoepassingen die u meer ruimte geven om te ondernemen.

Wilt u weten of zakelijk glasvezel op uw adres beschikbaar is?

100% betrouwbaar....

Ligt er al bijna een uur uit en afgelopen nacht was het ook raak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17

TommieW

Numa numa.

Oke, en nu?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
Sjah, een storing kan iedereen overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

be3a18 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:54:

Ligt er al bijna een uur uit en afgelopen nacht was het ook raak.
Je topicstart lijkt me wat warrig en incompleet?

Heb jij er persoonlijk last van dat UNET niet goed functioneert op dit moment? Zo ja, wat zijn de symptomen waar je tegenaan loopt? Heb je UNET hierover al gebeld / aangesproken? Indien je een zakelijke afnemer bent; hoe ziet je SLA eruit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 08:53
Geen enkele technologie is feilloos. Vervelend dat het een keertje niet werkt, maar snap het doel van je post niet echt? Wil je verifiëren of het alleen bij jou is, wil je een oplossing, zoek je een schouder om op te huilen?

Storing is bekend en wordt aan gewerkt:

Type storing en impact:

Er is momenteel een storing in het netwerk. De oorzaak lijkt gerelateerd te zijn aan de storing van vanochtend. We hebben direct onze engineers opgeschaald om dit te onderzoeken.

UPDATE [12:45]: Op dit moment is er een engineer onderweg om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

UPDATE [13:00]: Klanten die gebruik maken van MVoIP ondervinden ook hinder van deze storing.

UPDATE [13:10]: De field engineer is gearriveerd op locatie. Hij gaat beginnen met de werkzaamheden. Hierdoor kunnen verbindingen langere impact ervaren. Houd er rekening mee dat wij streven naar een onderbreking van max. 30 min. Dit kan langer zijn bij onvoorziene omstandigheden.

Verwachte oplostijd:

Er is nog geen verwachte oplostijd bekend.

Wilt u een RFO ontvangen van deze storing? Stuurt u dan een e-mail naar: servicedesk@unet.nl.

[ Voor 67% gewijzigd door SirDarkAngel op 12-12-2018 13:59 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Sorry hoor. Ze melden zelf 100% betrouwbaar. Niet ik. Zet er dan neer 99,9%.

Overigens, het is niet bij mij zelf. Unet door behoorlijk veel voor overheidsorganisaties. Die liggen er nu allemaal uit.

[ Voor 62% gewijzigd door be3a18 op 12-12-2018 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

be3a18 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:03:
Of je leest wat er staat ipv wat je interpreteert.

Ik lees nergens dat hun uptime 100% is. Alleen dat het bedrijf 100% betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn ook 100% betrouwbaar hoor. Ze hebben alleen geen gegarandeerde uptime van 100% natuurlijk. Dat staat er ook niet.

Die 100% betrouwbaar is de marketing slogan. Zegt niets, klinkt heel wat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ze zijn niet 100% betrouwbaar. Ze garanderen oplossing binnen 30 minuten. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan me niet voorstellen dat ze een oplossing kunnen garanderen binnen 30 minuten...
Maar misschien betaal wel je 10.000 per maand, en komen ze binnen 30 minuten met een mobiele verbinding voor je deur staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kleine lettertjes van de website lezen en die van de algemene voorwaarden die je van hen hebt geaccepteerd. Als dar 10% staat heb je een poot om op te staan. Zo niet mag je met 1 vinger naar hen wijzen, maar wijzen er dus 4 tegelijk terug naar jezelf (prober maar eens uit met je hand ;) ).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:06
be3a18 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:07:
Ze zijn niet 100% betrouwbaar. Ze garanderen oplossing binnen 30 minuten. Niet dus.
UPDATE [13:10]: De field engineer is gearriveerd op locatie. Hij gaat beginnen met de werkzaamheden. Hierdoor kunnen verbindingen langere impact ervaren. Houd er rekening mee dat wij streven naar een onderbreking van max. 30 min. Dit kan langer zijn bij onvoorziene omstandigheden.

Zie onderstreepte.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Garanderen ze ook niet. Zelfs met de duurste Advanced SLA garanderen ze slechts een response tijd van 2 uur.

En ze garanderen een uptime van 99,9%. Staat letterlijk op de site.

Dus TS: welke SLA heb je?
Standard: dan reageren ze binnen 4 uur
Advanced: dan reageren ze binnen 2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
En nu?

Ben je een zakelijke klant?
Heb je hier schade aan ondervonden?
Staat die 30 minuten in de voorwaarden of een SLA afspraak die je met hen hebt? (wat mij heel erg sterk lijkt)

edit: SLA antwoord is zo te zien al gegeven hierboven. :)

Wat wil je met dit topic bereiken?
Je startpost laat me met te veel vragen zitten. -O-

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 12-12-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"100% betrouwbaar" betekent niks. Ze zeggen nergens dat het 100% uptimegarantie is. En die 30 minuten van je grijp je ook uit je hoge hoed lijkt het, het enige dat je daar zelf over aanhaalt is "Houd er rekening mee dat wij streven naar een onderbreking van max. 30 min. Dit kan langer zijn bij onvoorziene omstandigheden." Streven om iets te bereiken is niet hetzelfde als garanderen.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:12:
Garanderen ze ook niet. Zelfs met de duurste Advanced SLA garanderen ze slechts een response tijd van 2 uur.

En ze garanderen een uptime van 99,9%. Staat letterlijk op de site.
Een responstijd van 2 uur terwijl je 99.9% uptime garandeert kan niet, dan kom je je beloftes niet na. 99.9% uptime betekent maximaal drie kwartier downtime per maand. Daarom bieden veel bedrijven niet 99.9 maar 99.7%. Wat verder in dit geval niet uitmaakt want Unet lijkt nergens uptime te garanderen in hun algemene voorwaarden en op alle plekken waar responstijden genoemd worden gaat het inderdaad om die 2-4 uur die je gevonden hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 12-12-2018 14:24 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
be3a18 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:03:

Overigens, het is niet bij mij zelf. Unet door behoorlijk veel voor overheidsorganisaties. Die liggen er nu allemaal uit.
Wat wil je nu bereiken met dit topic aangezien je zelf geen klant bent bij UNET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 16:58
Ze zeggen op marktplaats ook dat ze 100% betrouwbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tiagoo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:19:
Ze zeggen op marktplaats ook dat ze 100% betrouwbaar zijn
UNET, Marktplaats of sommige verkopers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:27
Als je 100% betrouwbaarheid internet wilt, dan moet je kijken naar een twee gescheiden internet feeds.
De internet feeds dienen dan ook via verschillende punten binnen te komen in het pand.
100% bestaat niet. Er kan zoveel misgaan.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 14:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Ter info, de storing is inmiddels verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 16:58
MAX3400 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:20:
[...]

UNET, Marktplaats of sommige verkopers? :+
Hah sommige verkopers inderdaad 8)7

• Basz85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 11:52
Aangezien dat het is opgelost wil ik als Cbizz-gebruiker toch even op deze topic reageren.

Ik ben klant (consument) bij Cbizz (partner met Unet, ze nemen o.a. xDSL lijnen/netwerk af bij deze partij) - voorheen was dit SpeedXS (SpeedXS is sinds 2010 onderdeel van Cbizz en alle diensten zijn uitgefaseerd en/of ingelijfd bij Cbizz en gaan onder de naam Cbizz sinds 2018).

Er waren inderdaad technische verbindingsproblemen o.a. met DNS servers.

Ik had afgelopen maandagmiddag al een klappende lijn en gistermiddag kon ik vrijwel niks meer. 2x Gebeld met Cbizz, eerst alles afschuiven op het modem (is lang verhaal en eigenlijk niet relevant).

Ik heb toen in het modem lokaal bekeken en zag toen 2x een meldingen staan bij DNS Servers, vervolgens weer gebeld met Cbizz om dit te vermelden. Kreeg toen te horen dat er meerdere meldingen van klanten waren binnengekomen en ze waren wel blij dat ik dit vermeld heb.

Het enige nadeel is de klantenservice/support. Ze reageren zelden tot nooit op e-mailberichten. Niet dat ik vaak hen nodig heb, maar wel met zulke dingen.

Tot slot, fijn dat het is opgelost.

• be3a18
Even ter afsluiting. Ik werk bij een zakelijke klant. En zoals Basz85 al zegt.

De klantenservice daar...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien de vele vragen en de weinige antwoorden lijkt mij het niet nuttig om het topic open te houden.

Buiten het feit dat storingstopics sowieso niet gewenst zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.