Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karinp
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo allemaal, al enige tijd heb ik een tado. Sinds kort heb ik een nieuwe cv ketel. Een intergas kombi kompact hre 28/24.

Ik wil de tado op open therm instellen.
De draadjes van de tado naar de cv zitten op de klemmen 11 en 12.

Op de tado zitten ze op NO en COM. De tado heb ik als volgt ingesteld. In het installateurs menu gekozen voor:
Open therm: D01.
Verwarmingcircuit: HC01
Aansturing warm water: x
Extensiekit: x

Staat alles nu goed?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet hoef je helemaal niets in het installateurs menu te doen, gewoon op de + & - aansluiten helemaal rechts op de Tado en het zou moeten werken.

Ik heb zelf een HR36/30 (wat oudere Intergas ketel) en daar is de bedrading in de ketel aangesloten op 11 + 12 en op de Tado op de + & - en dat werkt zoals het hoort.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:59
Aansluiten op de + en - in de thermostaat en dan zou hij moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karinp
Bedankt voor de reacties! heb ze op a en + aangesloten!

Update:

Ik geef het op.
Draadjes op + en -. Ketel slaat niet aan
Draadjes op a en +. Ketel blijft branden.

Bij tado verwijzen ze me alleen naar de handleiding. En mijn ketelinstallateur moest ik zelf melden dat de draadjes op 11 en 12 moeten....

In elk geval bedanky voor de hulp. Tips blijven welkom :)

[ Voor 86% gewijzigd door Karinp op 15-12-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Als ze op NO en COM zitten en in de ketel op 6 en 7 (aan/uit werking), werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karinp
Ja. Dat werkt. Zo was het eerst.
Ik heb ze nu op 11 en 12 zitten en op no en com. Ook dat werkt, maar dan heb ik denk ik niet de open therm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Nee. En toen stookte hij bij mij veel te lang door. Wel raar, want dan zou in de tado op + en - ook moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:08 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Anoniem: 1157240

Hallo ik zit met hetzelfde probleem heeft iemand hier al een oplossing voor. Ik heb de TADO V2 en ook deze ketel..

Hoezo moet je deze op de + en - aansluiten dat is toch alleen voor een max. 36V?

Als je een normale kabel trekt van 220V en dan aansluit op poort 11 en 12 en in de Tado op NO en COM dan zou die het toch moeten doen?

Ik weet niet of mijn stroom kabel hieraan voldoet, maar hebben jullie al een oplossing?

Karinp schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:15:
Ja. Dat werkt. Zo was het eerst.
Ik heb ze nu op 11 en 12 zitten en op no en com. Ook dat werkt, maar dan heb ik denk ik niet de open therm aansluiting.
Dit is toch juist de Open Therm aansluiting? Of moet je voor Open Therm op de A en + zitten??

TADO kan hier toch wel antwoord op geven?

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:08 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

tado

Bedrijfsaccount tado
A en Plus is altijd fout

Vanaf hier geen toegang tot uw account dus ik wil niet graag speculeren. Graag een request sturen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

[ Voor 5% gewijzigd door tado op 20-12-2018 11:01 ]

Beste @CurtPoindexter ,

Ik heb het gevoel dat er 3 variabelen zijn:

1. De aansluiting in de Intergas dat is 11 en 12 kan weinig fout gaan.
2. De aansluiting in de TADO voor Open Therm, dit is volgens de handleiding + en -, maar in een andere handleiding weer Com en NO.
3. De stroomkabel die je gebruikt MAX 36V en 220V.

Hoe zit die bij jou aangesloten? En werkt bij jou Open Therm goed? A en + lees ik namelijk nergens dat het zo moet worden aangesloten?

alvast bedankt voor je reactie.

@tado

Ok bedankt A en + is dus altijd fout dus die kan niet...

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

• Karinp
Ik heb gisteren een terugbel verzoek ingediend bij Tado om mij te bellen hierover. Zodra ik meer weet zal ik het hier melden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Karinp
Ik ben zojuist gebeld door Tado!
Ketel aansluiting is idd op klemmen 11 en 12.
Op de Tado zelf moeten ze op + en -, maar Tado heeft nu op afstand mijn Tado ingesteld. Deze stond nog op mijn oude ketel en die gaan ze nu veranderen naar de nieuwe.
Daarom functioneerde het allemaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05
Ik heb precies dezelfde combinatie.
had de draden volgens de instructie in de app ook aangesloten op de NO en COM. Zal dat nu wijzigen.
Welke klem correspondeert met welke +/- aansluiting op de tado?
Of maakt dat ihgv opentherm niet uit welke je op de plus en welke op de min aansluit?

[ Voor 3% gewijzigd door mastachilla op 16-01-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneroovers
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-09-2023
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Maakt het iets uit welke draad je op de + en welke je op de - aansluit?
Ik heb een oranje en blauwe draad. De blauwe is de ON en de oranje is de COM.
Had ze eerst op de ON en COM aangesloten maar werkte niet. Nu op de + en - en nu lijkt deze meer te doen.
Vraag is even of het iets uitmaakt welke op de + en welke op de - aangesloten moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28
janneroovers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:34:
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Maakt het iets uit welke draad je op de + en welke je op de - aansluit?
Ik heb een oranje en blauwe draad. De blauwe is de ON en de oranje is de COM.
Had ze eerst op de ON en COM aangesloten maar werkte niet. Nu op de + en - en nu lijkt deze meer te doen.
Vraag is even of het iets uitmaakt welke op de + en welke op de - aangesloten moet worden
Ben je hier al uitgekomen? Bij mij werkte het eerst , maar sinds ik de tado op opentherm heb gezet blijft hij stoken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

tado

Bedrijfsaccount tado
Weten jullie wel zeker dat de bedrading in de ketel op OpenTherm zit ?

Download onze installer manual om te zien hoe de bedrading moet zitten en hoe de thermostaat ingesteld moet worden:
https://www.tado.com/professional-manuals

Hou er rekening mee dat onze stap voor stap handleiding op maat gemaakt voor uw systeem dezelfde sturing zal doen als de vorige thermostaat.

Was de vorige thermostaat een aan/uit thermostaat, dan zal tado in eerste instantie ook aan/uit (relais) sturen.

U kunt altijd zelf de "driver" updaten via het installateursmenu. Download daarvoor de PDF in de bovenstaande link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28
@tado : dat was hem idd. Ik had hem volgens de handleiding aangesloten obv mijn oude thermostaat, daarmee was hij aan/uit.

Inmiddels cv open gehad en opentherm omgezet, nu gaat het goed. Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersnee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04-2020
R2D2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:32:
Voor zover ik weet hoef je helemaal niets in het installateurs menu te doen, gewoon op de + & - aansluiten helemaal rechts op de Tado en het zou moeten werken.

Ik heb zelf een HR36/30 (wat oudere Intergas ketel) en daar is de bedrading in de ketel aangesloten op 11 + 12 en op de Tado op de + & - en dat werkt zoals het hoort.
Goeie dag ... kan je me vertellen of je op deze manier ook je water kunt regelen ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Waarom gewoon tutorial niet volgen van Tado zelf dat je in app dan krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twofakie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hi, ik heb ditzelfde probleem denk ik. Ik heb een nieuwe intergas xtreme 36 laten installeren. Tado opgehangen, internet-bridge en radiatorknoppen ism. met app werken allemaal prima. Krijg alleen de werking van tado thermostaat naar de ketel niet werkend, deze slaat niet aan als ik de temperatuur op de Tado op hoog zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjMwAAnt8qn09HmuTlv6-U8PdN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDphD17loVsAqthSeU5FV7HB.jpg?f=fotoalbum_large

Op de intergas zitten de draden op X13 - 1 en 2. op de Tado op + en -

[UPDATE] net 3x opnieuw de installatie stappen op de Tado thermostaat doorlopen, bleef het apparaat opeens even op de "configuratie downloaden" staan. Vervolgens werkte het opeens. Beetje vaag maar alles werkt naar behoren inmiddels.

Superdank!

[ Voor 13% gewijzigd door twofakie op 26-12-2020 17:05 . Reden: Tado werkt nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
Vandaag nieuwe Intergas xtreme 30 laten plaatsen maar helaas de Tado stuurt deze niet aan .
Aangesloten op + en - ( Tado ) en op de X13 klem 1 en 2 van de ketel
Instellingen op de thermostaat D1 - HC1 - HW

Helpdesk (chat) komt er ook niet uit , iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joness
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
teeuwj in "Tado open therm instellen"
Hey Teeuwj, Ben je er al uitgekomen? Ik heb een Intergas ketel uit 2018 en met de draden op +/- gebeurt er ook niets. Op NO en COM wel dan werkt hij als aan en uit thermostaat maar ik wil juist gebruik make van het open therm systeem omdat ik vloerverwarming heb.. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
Joness schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:34:
teeuwj in "Tado open therm instellen"
Hey Teeuwj, Ben je er al uitgekomen? Ik heb een Intergas ketel uit 2018 en met de draden op +/- gebeurt er ook niets. Op NO en COM wel dan werkt hij als aan en uit thermostaat maar ik wil juist gebruik make van het open therm systeem omdat ik vloerverwarming heb.. Iemand nog tips?
Ik heb uiteindelijk een nieuwe starts kit gekocht via AH ( aanbieding) , de helpdesk kwam er niet uit en stopte met beantwoorden van mij vragen

Advies is wel om de R056 ( Opentherm minimumtemperatuur) aan te passen zodat de aanvoertempratuur niet onder de 40graden komt ander duurt heel lang voor de vloerverwarming warm wordt met veel gas verbruik.
Dit komt omdat Tado in blokken verwarmt en dit niet wil aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik1987
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-03-2023
teeuwj schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:29:
[...]

Ik heb uiteindelijk een nieuwe starts kit gekocht via AH ( aanbieding) , de helpdesk kwam er niet uit en stopte met beantwoorden van mij vragen

Advies is wel om de R056 ( Opentherm minimumtemperatuur) aan te passen zodat de aanvoertempratuur niet onder de 40graden komt ander duurt heel lang voor de vloerverwarming warm wordt met veel gas verbruik.
Dit komt omdat Tado in blokken verwarmt en dit niet wil aanpassen
Ik heb vloerverwarming beneden en radiatoren boven die nu op aan/uit zit en deze wil ik omzetten. Nu begrijp ik dat je ook de aanvoertemperatuur moet aanpassen? De huidige aanvoer temperatuur is 45 graden. (vloerverwarming is zonder pomp)

In de handleiding van mijn Intergas hrerco ketel staat ook dit: "In het geval van een OpenTherm- of draadloze thermostaat wordt de gewenste CV-aanvoertemperatuur door de thermostaat bepaald".

Hoe heb jij dit gedaan als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixeriks
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-01 20:57
I have Just successfully connected Tado to Intergas 24/28.
You need to:
- connect to klem 11 and 12 in the boiler
- connect to + and - in the Tado (the order MATTERS! If it doesn't work, try to swap the wires)
- set D01 on Tado thermostat
Pagina: 1