Toon posts:

Wat slaat een gratis beveiligingspakket allemaal op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben de afgelopen jaren voor thuis eigenlijk altijd gratis beveiligingspakketten op pc's en notebooks draaien.
Nu bijvoorbeeld Avast met actieve onderdelen als "Webshield" en "Mailshield". Kan ik ervan uitgaan dat deze clubs alle data die daar door stroomt (internet, inhoud mails, apps) registreren en ook opslaan?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. assumption is the mother of all fuckups.

Misschien krijg je een beter antwoord wanneer je een exact lijstje maakt van programma's die je daarvoor gebruikt

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of iets genuanceerder: nergens vanuit gaan, maar vermoedelijk slaan ze op wat ze kunnen / mogen.
Voor niks gaat de zon op ;)

Overigens heb ik Avast zelf ook nog her en der draaien, maar dan alleen onder Windows 7. Alles Win10 is al lang en breed Microsoft AV. Dat komt namelijk met Windows en is net zo goed of zelfs beter. Bovendien vreet het niet zoveel resources als Avast en consorten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb vaak clamav en de firewaal die standaaard in het OS zit geactiveerd, op Windows eigenlijk alleen de standaardtools van Microsoft, gaat al jaren goed (tenminste, dat denk ik...) Ik heb qua opslaan/terugsturen van informatie wat de eerstgenoemde programma's betreft wel vertrouwen, voor MS zet ik de automatische deling van gegevens uit.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 12-12-2018 15:03 ]