Hallo,
Ik heb bij een HPML350G9 de volgende schijven combi staan:
1x array met 2x 146GB in raid 1
1x array met 6x 300GB in raid 5
bovenstaand stond op een hp p440ar (embedded) raid kaart.
Nu wil ik de raid 5 set gaan uitbreiden met 2x 300GB. Dit gaat niet in huidige setup omdat het cabinet vol zit.
Nu heb ik een 2e cabinet aangesloten en een nieuwe P440 en heb ik de 2x146GB raid 1 set hiernaartoe geplaatst.
Alles werkt perfect, raid 1 set is de boot set en boot Windows prima via de P440 en de raid 5 set word ook prima gezien op de p440ar.
Echter zie ik nu op beide raid controllers beide sets staan, dit ziet er als volgt uit:
HP P440 -> zie een aanwezige raid 1 set maar zie een missende raid 5 set
HP P440ar -> zie een aanwezige raid 5 set maar zie een missende raid 1 set
Mijn theorie is nu dat ik op beide raid controllers de missende raid sets kan verwijderen, de missende zijn toch al aanwezig bij de andere kaart en vice versa.
Klopt mijn theorie en heeft elke raid set (array) de configuratie van gehele raid controller in zich?
Alvast dank voor jullie reactie!
Ik heb bij een HPML350G9 de volgende schijven combi staan:
1x array met 2x 146GB in raid 1
1x array met 6x 300GB in raid 5
bovenstaand stond op een hp p440ar (embedded) raid kaart.
Nu wil ik de raid 5 set gaan uitbreiden met 2x 300GB. Dit gaat niet in huidige setup omdat het cabinet vol zit.
Nu heb ik een 2e cabinet aangesloten en een nieuwe P440 en heb ik de 2x146GB raid 1 set hiernaartoe geplaatst.
Alles werkt perfect, raid 1 set is de boot set en boot Windows prima via de P440 en de raid 5 set word ook prima gezien op de p440ar.
Echter zie ik nu op beide raid controllers beide sets staan, dit ziet er als volgt uit:
HP P440 -> zie een aanwezige raid 1 set maar zie een missende raid 5 set
HP P440ar -> zie een aanwezige raid 5 set maar zie een missende raid 1 set
Mijn theorie is nu dat ik op beide raid controllers de missende raid sets kan verwijderen, de missende zijn toch al aanwezig bij de andere kaart en vice versa.
Klopt mijn theorie en heeft elke raid set (array) de configuratie van gehele raid controller in zich?
Alvast dank voor jullie reactie!