Toon posts:

Roadtrip westkust VS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede-tweakers

Graag zouden mijn vriendin en ik een roadtrip maken. We hadden gedacht om de volledige maand mij te gaan.

Duur: 1 volledige maand
Het plan: We huren een auto en rijden naar de plaatsen die we willen bezichtigen.
Overnachten zouden we afwisselend doen tent / hotel / hostel / Air bnb. (Soms meerdere dagen na elkaar in de tent of hotel hangt er vanaf waar we zijn. Bijv. 2 dagen Las Vegas zou dan 2 dagen hotel betekenen)
We zijn er nog niet 100% aan uit wat we willen bezichtigen dus de route ligt nog niet vast.
Route: We baseren onze op volgende route (Zie screenshot). We hebben gelezen dat Los Angeles niet echt de moeite is dus die gaan we waarschijnlijk schrappen.
Afbeeldingslocatie: https://legacy.stepmap.com/getmapimg.php?id=1466822&w=640&m=2&&exp=1

We zitten nog met heel wat vragen.

Welke wagen huren we het best? We schatten een gemiddelde van 150 KM / dag.
Ik heb gezien bij autoverhuur dat ze heel veel geld vragen voor een GPS. Daarom zou ik een SIM kaart kopen met wat mobiele data op om zo die kost te vermijden en kunnen we meteen ook zaken opzoeken op internet. (Als we bereik hebben)
Is het mogelijk om zo een SIM kaart te gebruiken met mijn Europese iPhone (7) ?

Waar letten we het best op bij het boeken van een hotel / hostel / Air bnb?

Hoeveel cash geld moeten we meenemen? Of kunnen we daar geld afhalen via VISA/Mastercard ?

Waar landen/starten we het best? SF, LA of LV ? (er is mij verteld dat LA het best zou zijn om te landen en te vertrekken met de wagen)
Op zich is dit geen slecht idee omdat we LA zouden skippen. Als we daar landen en meteen vertrekken hebben we toch iets van LA gezien. :D

Waar en hoe boeken we best onze vlucht. We wonen in België, maar schiphol of parijs kan geen probleem zijn.
Ik heb reeds een kijkje genomen op skyscanner, momondo en google flights.
Ik heb al vluchten gezien van +30u maar die vermijden we liever. 8)7
Ik heb ook totaal geen ervaring met zelf bestellen van vliegtuigtickets, is het altijd toegestaan om bagage mee te nemen of moet je hiervoor extra betalen?
Ook heb ik gezien op een filmpje van Linus Techtips dat het beter is om via een IP van het land van aankomst je tickets te bestellen. Dit zou goedkoper zijn. Ik zou dit dan regelen via een VPN.
Heeft iemand dit effectief al getest?

Deze zaken staan al op het lijstje (in willekeurige volgorde)
  • Joshua Tree National Park
  • Arizona Havasu Falls
  • Death Valley National Park
  • Yosemite National Park
  • Golden Gate Bridge
  • Hollywood
  • Palm Springs
  • Gran Canyon
  • The Strip
  • SF
  • LA
  • Strand :P
  • Mammoth Lakes
Hebben jullie nog tips voor ons of plaatsen die we zeker moeten gezien hebben?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 08:25
Er is veel info te vinden in het volgende topic, handig om daar je vragen te stellen ook:
[Vakantie] USA
Daarnaast bied een website/forum zoals AllesAmerika.com ook veel (lees; HEEL VEEL) info :)

Heb trouwens bovenstaande roadtrip 5 jaar geleden gedaan, erg tof. Tip: boek de hotels in de NPs op voorhand, anders heb je echt pech. Zelfde geldt voor bijv. Alcatraz (doe de Night Tour :*) )

[ Voor 8% gewijzigd door -Muncky- op 12-12-2018 10:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Dat idd. Hoop leesvoer daarzo, hoop tips ook.
Even specifiek voor Havasu falls: is erg mooi darzo, maar hou rekening met en hike van een paar dagen om op en neer te komen.

[ Voor 56% gewijzigd door The Eagle op 12-12-2018 10:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
Ik heb deze reis afgelopen zomer gedaan met mijn vrouw. Praktisch hetzelfde. Wij hebben hem uiteindelijk gepland in Furkot (tip!). Hierdoor kun je eenvoudig per dag zien hoeveel km's je moet gaan rijden, wat de reistijd is, wat de route is. Super handig.

Tickets moet je beetje geluk mee hebben qua aanbieding, maar 30 uur zou ik persoonlijk niet doen. De vlucht hoeft maar 15 uur te duren ofzo. Wij zijn van AMS -> LHR -> LAX gevlogen. Bij dit soort vluchten is meenemen van bagage eigenlijk altijd inbegrepen. Er kan alleen verschil in toegestane gewicht tussen de vluchten. Zoek dit dus goed uit voor je definitief boekt!

LA vonden wij inderdaad ook geen bal aan, maar die kustweg is wel mooi om te rijden. Ik denk dat als wij nog een keer zouden gaan, we op SFO zouden vliegen en van daaruit een rondrit zouden doen. Dan heb je meer tijd in SF, wat wij echt een hele mooie/fijne stad vonden.

Auto gehuurd via het reisbureau, maar kun je ook zelf doen via bijvoorbeeld Sunny Cars. Uiteindelijke verhuurder was Alamo, de meest bekende. Auto die we uiteindelijk hebben meegenomen is een Chevrolet Equinox. Die lijkt groot, maar daardoor konden de koffers mooi in de kofferbak uit het zicht :)

GPS hebben wij uiteindelijk via offline kaarten in Google Maps gedaan op een iPhone. Elke x dagen nieuwe zone gedownload via WiFi van hotel. Zélfs in Yosemite Park :P

Hotels praktisch allemaal geboekt via booking.com, met een enkele uitzondering via AirBnB (in Monument Valley zit niet veel -> tipje van mij)

Cash hebben we niet meegenomen, gewoon gepind bij aankomst. Veel via de CC gedaan en na aankomst op vliegveld gezorgd dat we altijd ongeveer $150 op zak hadden just in case. Onze reis heeft uiteindelijk €6.622 gekost, inclusief ALLES wat we daar gekocht hebben. Ook kaartjes naar Disney ;(

Ik vind 150km per dag wel zuinig. Dat ga je volgens mij niet redden :+

Verwijderd

Vage topic titel: Nederland heeft ook een westkust hoor, dus ik dacht leuk een topic over een roadtrip langs de Nederlandse westkust :D ( Aangepast door een modje _/-\o_ )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2018 11:24 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een aantal antwoorden op een selectie vragen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:20:

Welke wagen huren we het best? We schatten een gemiddelde van 150 KM / dag.
Ik heb gezien bij autoverhuur dat ze heel veel geld vragen voor een GPS. Daarom zou ik een SIM kaart kopen met wat mobiele data op om zo die kost te vermijden en kunnen we meteen ook zaken opzoeken op internet. (Als we bereik hebben)
Is het mogelijk om zo een SIM kaart te gebruiken met mijn Europese iPhone (7) ?
Collega van me had onlangs hier een sim gekocht: www.usasim.net. Op dit moment 95 euro 1 maand onbeperkt bellen en data (met kortingscode HOLIDAY20).
Wat in dit topic al aangehaald is, offline gebieden downloaden met Google Maps werkt ook prima (die kun je in Nederland al laden, als je opslag dit toelaat).
Waar en hoe boeken we best onze vlucht. We wonen in België, maar schiphol of parijs kan geen probleem zijn.
Ik heb reeds een kijkje genomen op skyscanner, momondo en google flights.
Ik heb al vluchten gezien van +30u maar die vermijden we liever. 8)7
Ik ben zelf nogal fan van Google Flights. Hier kun je ook filteren op maximaal overstappen, maximale vluchtduur, en je kan meerdere luchthaven invoeren in 1 veld zodat je de goedkoopste optie kan vinden.
Ik heb ook totaal geen ervaring met zelf bestellen van vliegtuigtickets, is het altijd toegestaan om bagage mee te nemen of moet je hiervoor extra betalen?
Gewoon goed lezen op website van de maatschappij.

Probeer wel zoveel mogelijk op 1 ticket te boeken, dat voorkomt (extra) problemen bij bijvoorbeeld een gemiste overstap, uitgevallen vlucht, etc.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:32

Typhone

Who Dares Wins

Even heel sec gereageerd ivm tijdgebrek:

- 150km per dag ga je niet halen. Maak dat MINIMAAL het dubbele. Hou rekening met lange reistijden in de Nationale Parken omdat de snelheidslimiet daar op 35mph (of lager) ligt, je vaak die snelheid niet haalt omdat er veel campers rijden en de snelheid strictly enforced wordt (actieve controles door rangers).

- Autohuur: Midsize SUV, boeken via een Europese broker met alle verzekeringen en je daar NIKS meer laten aansmeren (geen roadside assitance etc. Een wiel of ruit vervangen kost in Amerika maar 1/10 van wat het hier kost (olieswap met filter kost bijv $15 om je een idee te geven). Navigatie downloaden op je telefoon, goede autolader meenemen met voldoende vermogen en klaar is kees.

- Simkaarten zou ik in die hoeken voorzichtig mee zijn. Wij dachten dat de onze kapot was (zo'n 10GB simkaart met onbeperkt bellen) maar die bleek gewoon dagen geen bereik te hebben (Monument Valley, Grand Canyon, Page, Zion en Bryce). Heel sporadisch wel maar vaker niet dan wel. Beste daar even vragen en een MiFi router meenemen (goede al te koop vanaf een euro of 50-80).

- Hou je van een goed ontbijt? Dan niet bijboeken bij een hotel als dat optioneel is. Buiten de deur is sneller en goedkoper en veeel beter (als je van kcal houdt beware!). Verder zou ik voordat je de bush-bush ingaat altijd zorgen dat je een hotel pakt in de buurt van een Wall Mart zodat je wat verse dingen kunt regelen. Extra tip: koelbox kopen + plastic zip locs om spullen in te bewaren en koel te houden. Regelmatig vullen met ijs en klaar is kees. Blikjes zijn binnen 30 minuten van 35 graden naar ijskoud en drinkbaar, zorg altijd dat je genoeg water bij hebt waar je ook bent.

- Anders dan wat vaak geadviseerd wordt is cash wel handig. Idee? $250 dollar ongeveer is altijd handig en niet te kwistig mee zijn. Spaar sowieso alle quarters want die zijn handig bij het doen van een was, tol of andere zaken.

- Die shit van Linus Tech Tips zou ik mee uitkijken. IP veranderen is prima maar als er om wat voor reden dan ook controle is van esta + Land van boeking + de vraag waarom daar verschil tussen zit/zat dan heb je kans dat je uit de rij gehaald wordt. Heel veel goedkoper is het niet, goedkoopste vluchten zijn circa 2-3 maanden voor vertrek. Lufthansa heeft goede kwaliteit entertainment aan boord en up to date vliegtuigen maar de rest kan ook prima. Blijft een persoonlijke keuze. Als je rust wil hebben zorg dan dat als je moet overstappen je eerste overstap in Europa is en als de overstap in Amerika is hou er dan rekening mee dat dat jouw 'port of entry' is. Dat wil zeggen dat je daar met US customs te maken krijgt en dat kán lang wachten betekenen. Met het risico dat je jouw aansluitende vlucht mist.

Nog wat praktische zaken:

Zorg dat je genoeg limiet op je CC hebt aangezien de borg van de auto geblokkeerd wordt. Zonder CC ben je kansloos. Als je moet tanken dan dien je vaak een postcode in te geven. 90210 werkt soms of een lokale postcode. Als het niet werkt dan mag je je binnen melden en vragen ze je altijd een schatting op te geven. Vaak wordt dit bedrag afgeroomd naar boven (tanken kost je dus altijd $75 ondanks dat je maar $47,32 hoeft te betalen. Dit bedrag wordt later (meestal 1-2 weken) weer gecrediteerd.

Hou rekening met de activiteiten die je wil doen. The Strip haal je niet effectief in 1 dag want je loopt daar gigantisch veel kilometers. Als je wil overnachten in Nationale Parken zorg ervoor dat je tijdig (6-9 maanden) van tevoren reserveert!

Verwijderd

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:06:
Ik vind 150km per dag wel zuinig. Dat ga je volgens mij niet redden :+
Dit was een schatting. Een maand is best lang. Als je 25 dagen effectief aan het rond trekken bent komt dit op 3750 KM, wat al een mooie rond rit is :D

Bedankt voor je tips!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-11 13:26
5 jaar geleden hebben ik en mijn ex vrouw (destijds in LV getrouwd 8)7 ) ook een Roadtrip aan de westkust gemaakt. Wij hebben de hotels/motels laten boeken door americanestates.nl nadat we ze zelf hadden uitgezocht. Was wel handig om alles in 1x te betalen binnen Nederland, weet niet of ze dat nog steeds doen. Daar hebben we eigenlijk alles met CC betaald, speciaal daarvoor 1 genomen omdat die overal worden geaccepteerd en gebruik hem nu nog maandelijks.

We hadden een Ford Escape gehuurd van Alamo via Auto Europe, maar aangekomen op LV hebben we ons laten ompraten naar een upgrade voor een Ford Flex. (We waren met 4, zwager en zijn partner gingen mee. De Flex heeft een enorme kofferruimte waardoor onze 4 grote koffers makkelijk uit het zicht konden liggen) Lelijke auto maar mijn hemel wat rijden die lekker _/-\o_

Een tip voor een overnachting langs de kustlijn is Pismo Beach. Wat was dat prachtig, Kolibries voor de deur en niets als surfers en zeeleeuwen op het strand!

LA vonden wij ook niets, we zijn daar zelfs 2x uitgescholden op straat. 1 door een tourguide-straatverkoper die ons goedkope hollanders vond (we gebruikten een smoes om het pusherige gesprek af te breken "We don't have any money") en 1x kwamen we een zwerver tegen die uit het niets tegen mijn ex begon te schreeuwen 8)7

Yosemite is prachtig en daar zijn we 3 dagen geweest. Tip: om 's nachts in het donker erheen te gaan. Als het helder is kun je de melkweg zien.

[ Voor 27% gewijzigd door CyPh op 12-12-2018 11:40 ]

Uw advertentie hier?

Verwijderd

Topicstarter
CyPh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:33:
LA vonden wij ook niets, we zijn daar zelfs 2x uitgescholden op straat. 1 door een tourguide-straatverkoper die ons goedkope hollanders vond (we gebruikten een smoes om het pusherige gesprek af te breken "We don't have any money") en 1x kwamen we een zwerver tegen die uit het niets tegen mijn ex begon te schreeuwen 8)7
Ja ik ben er vrij zeker van dat we die gaan schappen. ;)

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:43
Snelle reactie.

Destijds aantal hotels via priceline gewonnen. Hier veel je locatie, bedrag en datum in en je ziet als die geaccepteerd wordt. Er is heel forum waardoor je ongeveer weet welk hotel je wint voor welk bedrag. Weet niet als de website nog bestaat..

Sf richting la rijden en niet andersom.

Alcatras van te voren boeken, wisten wij destijds niet...

Las Vegas can te voren boeken scheelt aanzienlijk in prijs. Wij kwamen dag eerder en die nacht heeft ons evenveel gekost als de 2 andere nachten.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Typhone schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:22:
- Simkaarten zou ik in die hoeken voorzichtig mee zijn. Wij dachten dat de onze kapot was (zo'n 10GB simkaart met onbeperkt bellen) maar die bleek gewoon dagen geen bereik te hebben (Monument Valley, Grand Canyon, Page, Zion en Bryce). Heel sporadisch wel maar vaker niet dan wel. Beste daar even vragen en een MiFi router meenemen (goede al te koop vanaf een euro of 50-80).
T-Mobile biedt op eigen netwerk ongelimiteerd data, echter na 32 GB kom je in een lagere QoS. Prima voor daily use. De simkaart kost US$ 3 per maand als je hem niet gebruikt, en US$ 75 per maand voor unlimited alles (en beperkt nationaal roaming) en US$ 90 als je ook ongelimiteerd overseas wilt bellen.
Zorg dat je genoeg limiet op je CC hebt aangezien de borg van de auto geblokkeerd wordt. Zonder CC ben je kansloos.
Minimaal twee CC's per persoon mee. Gebruik alleen CC's die je met iDeal kunt betalen, zodat je nooit tegen je limiet hoeft te zitten, of zet vantevoren even per kaart € 5000 per persoon op (kan ook met iDeal). Een plus saldo geeft zelfs een beetje rente bij Visa en MC. Iedere avond met iDeal de reserveringen en betalingen betalen geeft de rust en vrijheid dat je de volgende dag je volledige limiet plus eventuele plusstanden tot je beschikking hebt. iDeal Betalingen worden binnen 5 minuten verwerkt.

Bij verlies kost een nieuwe Visa of MC ongeveer twee a drie dagen om over te laten komen. Dus daarom per persoon twee CC's!
Als je moet tanken dan dien je vaak een postcode in te geven. 90210 werkt soms of een lokale postcode.
Visa en MC: Tijdelijke ZIP code aanvragen. AMEX: Postcode met achterloopnul.

Sunny Cars is eerder genoemd en is een van de weinige brokers die voor een Europeaan voldoende verzekeringsdekking geeft in de VS. Je komt dan altijd bij Alamo terecht, maar alle upsell kun je weigeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 12-12-2018 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Minimaal twee CC's per persoon mee. Gebruik alleen CC's die je met iDeal kunt betalen, zodat je nooit tegen je limiet hoeft te zitten, of zet vantevoren even per kaart € 5000 per persoon op (kan ook met iDeal). Een plus saldo geeft zelfs een beetje rente bij Visa en MC. Iedere avond met iDeal de reserveringen en betalingen betalen geeft de rust en vrijheid dat je de volgende dag je volledige limiet plus eventuele plusstanden tot je beschikking hebt. iDeal Betalingen worden binnen 5 minuten verwerkt.
Ik denk dat onze limit €5000 is per rekening. Mijn vriendin en ik hebben elk een kaart maar dit is gelinkt aan dezelfde rekening.
Als we alle hotels etc. op voorhand betalen, hebben we dan genoeg aan die limit? Of zouden we toch beter upgraden?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:19:
[...]

Ik denk dat onze limit €5000 is per rekening. Mijn vriendin en ik hebben elk een kaart maar dit is gelinkt aan dezelfde rekening.
Als we alle hotels etc. op voorhand betalen, hebben we dan genoeg aan die limit? Of zouden we toch beter upgraden?
Bij de meeste creditcards kun je ook zelf geld storten op de kaart, voorbeeld ING:
Tijdelijk iets meer bestedingsruimte nodig?
Wist u dat u met Extra Aflossen geld naar uw Creditcard kunt overmaken? Op die manier heeft u meer bestedingsruimte zonder de limiet van uw creditcard te verhogen.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:19:
[...]

€ 5000 Per rekening is te weinig voor een maand. Daarom het advies om iedere avond met iDeal de betalingen te voldoen aan de CC, zodat je de volgende dag direct € 5000 tot je beschikking hebt, plus eventuele plusstanden (plus staan op een CC levert zelfs een klein beetje rente op, mits meer dan € 500). Neem altijd een extra kaart mee die los staat van het geheel.

Zorg er in ieder geval voor dat je CC iDeal compatible is. Een handmatige overboeking van bijvoorbeeld ABN naar ICS kost 3 werkdagen verwerkingstijd, maar van bijvoorbeeld een Postgiro naar ICS kan het wekenlang duren.

Is je CC niet iDeal compatible, dan kun je overwegen een automatische overboeking te configureren, waarbij je bijvoorbeeld 30 dagen lang iedere dag € 500 overmaakt naar ICS met een vaste omschrijving (klantnummer).

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 12-12-2018 13:37 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor de GPS/navigatie, niet doen bij de verhuurmaatschappij.
Het is altijd goedkoper om bij de best buy oid gewoon een losse te halen.

Vaak zit er ook al ingebouwde GPS/navigatie in de auto's die gewoon gebruikt kan worden, ook als je deze niet hebt betaald als optie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

YakuzA schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:37:
Voor de GPS/navigatie, niet doen bij de verhuurmaatschappij.
Het is altijd goedkoper om bij de best buy oid gewoon een losse te halen.

Vaak zit er ook al ingebouwde GPS/navigatie in de auto's die gewoon gebruikt kan worden, ook als je deze niet hebt betaald als optie.
Ik heb zelf Sygic World, even de kaarten van de desbetreffende staten downloaden en je bent voor 2 tientjes klaar: https://eshop.sygic.com/nl/

Wel even ruimte vrijmaken op je telefoon misschien, maar dan ben je ook meteen klaar. Ik heb deze zelfde reis in 2007 gemaakt, echt jammer dit dit toen nog niet bestond....

Specs

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:20:
  • ..
  • Palm Springs
  • ..
  • Hollywood
  • ..
Hebben jullie nog tips voor ons of plaatsen die we zeker moeten gezien hebben?
Wat was je in Palm Springs van plan te doen? Niet echt een bezienswaardigheid vergeleken met de rest van de lijst.
Je kan wel leuk de St. Jacinto berg op met de Aerial Tramway en het kan een logische tussenstop zijn tussen LA en Joshua Tree NP, als je de zuidelijke ingang pakt van Joshua Tree NP. Mijn ervaring is dat het vanaf de zuidelijke ingang van het park wel een eind rijden is voor je bij de mooie bezienswaardigheden komt. Gezien je route kan je beter vanuit het noordwesten het park in en dan via de noordoostelijke uitgang er weer uit.

Als je Hollywood wilt zien zou ik LA overigens niet overslaan :P en als je dan toch in LA bent, kan je ook nog eventueel Santa Monica met de Pier doen. daar kom je toch praktisch langs als je vanuit San Francisco via kust naar LA rijdt.

Wat betreft Navigatie: zet gewoon Here op je telefoon, dan kan je per state kaarten downloaden en offline gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door PeaceNlove op 12-12-2018 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat was je in Palm Springs van plan te doen? Niet echt een bezienswaardigheid vergeleken met de rest van de lijst.
Beetje rond kijken, we vonden het er best mooi uitzien. :p

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:04:
[...]

Beetje rond kijken, we vonden het er best mooi uitzien. :p
Let er wel op bij het boeken van het hotel. Afhankelijk van je seksuele voorkeur en doel van je overnachting kan een resort met clothes optional wel of niet gewenst zijn.

En neem dus de Aerial Tramway omhoog, ik heb het al 2x gedaan en was ook de 2e keer weer onder de indruk van het uitzicht.

Logisch is dan om via de Joshua Tree zuidelijke ingang richting Vegas te gaan, de zuidelijke ingang accepteert alleen CASH! de laatste keer dat ik daar was.

Verwijderd

Topicstarter
Let er wel op bij het boeken van het hotel. Afhankelijk van je seksuele voorkeur en doel van je overnachting kan een resort met clothes optional wel of niet gewenst zijn.
Dat zou nog eens een verrassing zijn. :p

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Let op dat je in mei niet altijd kunt oversteken naar Yosemite bij Mammoth Lakes via de 120.

En niet veel paniek met het op voorhand boeken van hotels / motels. Het gebied waar je reist zit vol goedkope onderkomens die je op de dag zelf, of de avond tevoren, kunt boeken (zorg dat je buiten het weekend in Vegas bent, dat scheelt de helft). Alleen in de buurt van de parken is het problematisch om kort van tevoren iets te vinden dat betaalbaar is.

Vorig jaar mei zonder op voorhand een hotel geboekt te hebben in goed drie weken ongeveer je route gereden €2800 all-in p.p. (incl. disneyland, universal, vliegtickets en cabrio). Enige wat ik nu anders zou doen is de eerste dag een hotel geboekt hebben in de buurt van het vliegveld. Geen strak plan maakt je stukken flexibeler om op plekken te blijven die je onderweg interessant vindt, of door te gaan op oninteressante plekken zo hebben wij SF overgeslagen i.v.m. de hitte toen we er doorheen reden, 2 dagen ongepland in Palo Alto gebleven.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:58

TDB

Heb je al gekeken om écht de westkust van de VS te doen? Je bent nu lang in het binnenland en rijdt een route die toch al heel veel is gedaan.
Zelf de volgende route gedaan: SF, vervolgens met de trein naar Seattle (mooie rit), Seattle en daarna met de auto via vele NP's terug naar SF. Een zeer mooie reis en een echte aanrader!!

PSN: TDBtje

Verwijderd

Topicstarter
TDB schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:32:
Heb je al gekeken om écht de westkust van de VS te doen? Je bent nu lang in het binnenland en rijdt een route die toch al heel veel is gedaan.
Zelf de volgende route gedaan: SF, vervolgens met de trein naar Seattle (mooie rit), Seattle en daarna met de auto via vele NP's terug naar SF. Een zeer mooie reis en een echte aanrader!!
We zouden heel graag de Arizona Havasu Falls bezichtigen.

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:41:
[...]

Ja ik ben er vrij zeker van dat we die gaan schappen. ;)
Toch nog even wat tegengeluid voor LA. Santa Monica en Venice zijn super leuke wijken om een dagje te spenderen. Wij zaten in een airbnb op 200 meter van Venice Beach, vanuit daar op fiets door deze buurten was echt heerlijk. Daarnaast is Silverlake ook nog erg leuk om te ontdekken. Ik zou er ook geen week willen zitten maar een paar dagen LA zijn absoluut de moeite waard!

Daarnaast nog 2 tips:

Indian Cove Camground in Joshua Tree en Kirk Kreek Campground (net onder Big Sur) zijn 2 van de mooiste plekken waar ik ooit geslapen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag stippen we onze route uit met alle bijhorende zaken die we gaan bezoeken.
Ik post hier wel wat het geworden is, kunnen jullie als nog feedback geven.

Wat wel al vast ligt is dat we de tijd iets gaan in korten. We gaan geen volledige maand meer met iets meer dan 3 weken. (Verschil in vliegtickets was groot)

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11 08:12
Ik ben een aantal jaar geleden samen met een vriend geweest. We hadden weinig van tevoren geboekt en dat is me goed bevallen. Dan heb je de mogelijkheid om ergens een dag langer te blijven of ergens juist een dag korter te blijven mocht je het wel gezien hebben.

Als je in parken wilt blijven slapen, dan is het wel zeker verstandig om vooraf te reserveren.

Zelf vond ik Zion Park ( angels landing trail) erg tof.

Los Angeles vond ik ook behoorlijk tegenvallen, dus denk dat je er weinig aan mist.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:46

qless

...vraag maar...

Ik zou monument valley lekker laten zitten. Mooi landschap, dat wel, maar als je echt wat wilt zien moet je van de weg af, en het is daar een reservaat, waarbij de lokale verhuurder je erg graag een paard / tour wilt verhuren, maar beetje deftig voor die beesten zorgen lukt kennelijk niet zo.

Alcatraz idd vooraf boeken, net zoals slapen in NP's.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1