Microsoft Edge veranderd fonts in pdf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik ben bezig met het reviewen van een aantal documenten die worden aangeleverd als pdf door een text bureau. In allerlei readers (Foxit, Acrobat, chrome, firefox) gaat het prima en ziet het document er uit zoals opgemaakt en verwacht. Echter, in Microsoft edge gaat het niet goed en wordt een compleet ander font gebruikt.

Nu kan ik dit voor mezelf natuurlijk prima omzeilen door Edge niet te gebruiken (deed ik toch al niet), maar ik moet ook rekening houden met andere gebruikers die bijvoorbeeld Edge als hun standaard browser hebben ingesteld in W10. Ook dan moet het font toch goed zijn?

De mensen van het tekstbureau geven aan dat de fonts embedded en gelocked zijn en begrijpen niet waarom het in Edge gebeurt. Ze vertelden me dat het verkeerde font wellicht in een cache staat oid. Maar ik heb het inmiddels op meerdere pc's geprobeerd en zie hetzelfde gedrag in Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Leg het voor aan Microsoft zou ik zeggen.

Aan de andere kant, ze gaan niet voor niets naar de Chromium engine in de nabije toekomst, dus veel heil zien ze er zelf kennelijk ook niet in :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Betreft dit de 14 standaard PDF-fonts (Times, Helvetica, Courier, Symbol, Dingbats)? Dan is het mogelijk dat deze niet in de PDF's ingebed zijn, waardoor de PDF-viewers hun eigen lokale versie hiervoor gebruiken. Edge heeft kennelijk een net iets anders ogende eigen fontset. Vraag de leverancier van de PDF's om de gebruikte fonts allemaal te embedden, inclusief de standaard fonts.

Wikipedia: PDF

[ Voor 0% gewijzigd door sam.vimes op 17-12-2018 13:04 . Reden: typofix ]