dieplz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:50:
[...]
Wellicht het verkeerde forum; maar ik merk dat veel mensen een aversie hebben met Philips producten...
Ik ben een TV n00b, maar kan iemand me vertellen waarom een LG 55C8PLA beter is dan een Philip 55OLED803/12 ?
De philips heeft inderdaad een iets langzamere reactietijd, maar de philips heeft wel HDR10+ wat de LG niet heeft... En de Philips heeft een refreshrate van 120Hz en de LG eentje van 100Hz...
Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor een LG zou moeten gaan i.p.v. een Philips?
Die panelen zijn identiek (namelijk beide van LG) en het aantal Hz is een totaal irrelevante spec, die enkel bij CRT's wel nut heeft (flikkering) en bij LCD panelen nut heeft (ghosting, 'snelheid' van het scherm), maar bij OLED's geen enkele waarde heeft.
Maar redenen om de een of de ander te kiezen:
LG: Is de bron van de panelen, levert al jaren uitstekende kwaliteit, heeft zich bewezen met service (hoewel philips dat volgens mij ook redelijk doet) en met name heeft een uitstekende interface en smart functionalitei (WebOS)/ LG levert TV's die uit de doos al behoorlijk goed gecalibreerd zijn.
Philips: Heeft Ambilight (hoewel matig geimplementeerd in de POS9002, geen idee hoe dat nu is), heeft Android (ik vind dat erg ruk werken vergeleken met samsung en LG smart interface, maar het kan een voordeel zijn) en heeft een behoorlijk goede en subtiele 'motion' settings.
Eigenlijk is die motion handling het enige waarin ik die philips beter zou vinden. Niet dat de LG slecht is, die is gewoon 'fair', De Philips kan motion iets lekkerer laten lopen, zonder soap opera effect.
* JvS heeft de Philips POS9002, maar dat was omdat die voor 1100 euro te koop was via ING + cashback
.Ik heb gewoon voor 'cash' gekozen.