LG 55C8PLA of Philips 55OLED803/12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 23:37
HoppyF schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:04:
[...]

Ik zou geen seconde twijfelen. De prijs is laag en je krijgt er een prima TV voor.
Ik zou ook niet weten waarom je dan een Philips zou willen kiezen.
Wellicht het verkeerde forum; maar ik merk dat veel mensen een aversie hebben met Philips producten...
Ik ben een TV n00b, maar kan iemand me vertellen waarom een LG 55C8PLA beter is dan een Philip 55OLED803/12 ?

De philips heeft inderdaad een iets langzamere reactietijd, maar de philips heeft wel HDR10+ wat de LG niet heeft... En de Philips heeft een refreshrate van 120Hz en de LG eentje van 100Hz...

Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor een LG zou moeten gaan i.p.v. een Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@dieplz Je post in [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 afgesplitst naar een eigen topic. Het is namelijk niet de bedoeling om persoonlijk aankoopadvies te gaan vragen in een algemeen topic. Bij deze het verzoek om je aan de forumregels te houden; zeker in een zero tolerance topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
De LG heeft ook 120Hz. En een betere/snellere/makkelijkere UI. De Philips heeft echter betere frame interpolation. Maar deze heeft weer geen Dolby Vision (op het moment veel en veel meer content voor dan HDR10+). Etc. etc. Gewoon ff wat reviews lezen/bekijken, bijv. die van HDTVTest :)

Ze hebben beiden hun voor en nadelen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

dieplz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:50:
[...]

Wellicht het verkeerde forum; maar ik merk dat veel mensen een aversie hebben met Philips producten...
Ik ben een TV n00b, maar kan iemand me vertellen waarom een LG 55C8PLA beter is dan een Philip 55OLED803/12 ?

De philips heeft inderdaad een iets langzamere reactietijd, maar de philips heeft wel HDR10+ wat de LG niet heeft... En de Philips heeft een refreshrate van 120Hz en de LG eentje van 100Hz...

Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor een LG zou moeten gaan i.p.v. een Philips?
Die panelen zijn identiek (namelijk beide van LG) en het aantal Hz is een totaal irrelevante spec, die enkel bij CRT's wel nut heeft (flikkering) en bij LCD panelen nut heeft (ghosting, 'snelheid' van het scherm), maar bij OLED's geen enkele waarde heeft.

Maar redenen om de een of de ander te kiezen:

LG: Is de bron van de panelen, levert al jaren uitstekende kwaliteit, heeft zich bewezen met service (hoewel philips dat volgens mij ook redelijk doet) en met name heeft een uitstekende interface en smart functionalitei (WebOS)/ LG levert TV's die uit de doos al behoorlijk goed gecalibreerd zijn.

Philips: Heeft Ambilight (hoewel matig geimplementeerd in de POS9002, geen idee hoe dat nu is), heeft Android (ik vind dat erg ruk werken vergeleken met samsung en LG smart interface, maar het kan een voordeel zijn) en heeft een behoorlijk goede en subtiele 'motion' settings.

Eigenlijk is die motion handling het enige waarin ik die philips beter zou vinden. Niet dat de LG slecht is, die is gewoon 'fair', De Philips kan motion iets lekkerer laten lopen, zonder soap opera effect.

* JvS heeft de Philips POS9002, maar dat was omdat die voor 1100 euro te koop was via ING + cashback :).Ik heb gewoon voor 'cash' gekozen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
S1NN3D schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:46:
[mbr]@dieplz Je post in [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 afgesplitst naar een eigen topic. Het is namelijk niet de bedoeling om persoonlijk aankoopadvies te gaan vragen in een algemeen topic. Bij deze het verzoek om je aan de forumregels te houden; zeker in een zero tolerance topic.[/mbr]
Mijn nederige excuses; ik kom niet zo vaak op het forum en vergat de regels van dat specifieke topic te lezen...

Thanks for the restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
JvS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:53:
[...]

Die panelen zijn identiek (namelijk beide van LG) en het aantal Hz is een totaal irrelevante spec, die enkel bij CRT's wel nut heeft (flikkering) en bij LCD panelen nut heeft (ghosting, 'snelheid' van het scherm), maar bij OLED's geen enkele waarde heeft.

Maar redenen om de een of de ander te kiezen:

LG: Is de bron van de panelen, levert al jaren uitstekende kwaliteit, heeft zich bewezen met service (hoewel philips dat volgens mij ook redelijk doet) en met name heeft een uitstekende interface en smart functionalitei (WebOS)/ LG levert TV's die uit de doos al behoorlijk goed gecalibreerd zijn.

Philips: Heeft Ambilight (hoewel matig geimplementeerd in de POS9002, geen idee hoe dat nu is), heeft Android (ik vind dat erg ruk werken vergeleken met samsung en LG smart interface, maar het kan een voordeel zijn) en heeft een behoorlijk goede en subtiele 'motion' settings.

Eigenlijk is die motion handling het enige waarin ik die philips beter zou vinden. Niet dat de LG slecht is, die is gewoon 'fair', De Philips kan motion iets lekkerer laten lopen, zonder soap opera effect.

* JvS heeft de Philips POS9002, maar dat was omdat die voor 1100 euro te koop was via ING + cashback :).Ik heb gewoon voor 'cash' gekozen.
Thanks voor je reactie. Het is goed om te lezen dat de refreshrate bij OLED dus niet/minder boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20
De Philips draait op Android TV, en dat zou ik nooit weer nemen. Al zit bij wijze van spreke het allerbeste paneel er in, ik neem Android TV na 2 - 3 gebruik (Sony) nooit weer. Sinds een paar weken een LG, en WebOS is een verademing qua reactiesnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
Hier een C7 gebruiker. Fantastische tv en WebOS werkt inderdaad fantastisch. Bijzonder dat Android TV op tv's niet lekker werkt, terwijl ik dat op de nVidia Shield echt een lekker werkend OS vind. Zal wellicht aan de soc van de tv's tov de shield liggen :P

Afgaande op de reacties hier zou ik lekker voor de LG gaan. Vervelende software doet echt een inbreuk op de gebruikservaring en -plezier van een apparaat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
renegrunn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:37:
De Philips draait op Android TV, en dat zou ik nooit weer nemen. Al zit bij wijze van spreke het allerbeste paneel er in, ik neem Android TV na 2 - 3 gebruik (Sony) nooit weer. Sinds een paar weken een LG, en WebOS is een verademing qua reactiesnelheid.
Precies dat bedoel ik ook.
LG heeft WebOS en dat is toch wel betere gebruikerservaring dan Philips te bieden heeft.
Je maakt er tenslotte veel gebruik van.
Een punt waarom mensen Philips kiezen is misschien Ambilight.
Dit kun je echter ook aan een LG toevoegen als je dit echt zo belangrijk vindt.

Dan nog de service en support.
Die is van LG goed maar van Philips toch wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:09:
[...]

Precies dat bedoel ik ook.
LG heeft WebOS en dat is toch wel betere gebruikerservaring dan Philips te bieden heeft.
Je maakt er tenslotte veel gebruik van.
Een punt waarom mensen Philips kiezen is misschien Ambilight.
Dit kun je echter ook aan een LG toevoegen als je dit echt zo belangrijk vindt.

Dan nog de service en support.
Die is van LG goed maar van Philips toch wel minder.
Niet iedereen gebruikt de smart functionaliteit veel he? Ik heb een losse Vero4k+ en een HTPC, dus een scherm is voor mij alleen een monitor. Mijn vriendin drukt de netflix knop nog weleens in, dat is ook niet echt bloedsnel, maar werkt goed genoeg.

Je gaat hier wel voorbij aan het enige wezenlijke betere van de Philips, dat is motion handling. Dat (en een lagere prijs, uiterlijk en misschien ambilight) zouden voor mij wel valide redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Hulleman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:06:
Bijzonder dat Android TV op tv's niet lekker werkt, terwijl ik dat op de nVidia Shield echt een lekker werkend OS vind. Zal wellicht aan de soc van de tv's tov de shield liggen :P
Ik gebruik nu ook een Shield, en dat werkt top. Dit op aanraden van Sony zelf. Ik heb wekenlang met hun klantenservice zitten steggelen over het niet kunnen afspelen van 4k HDR files, tot aan het merk van mijn UTP kabel toe. Uiteindelijk gemaild met het complete management van Sony Benelux, en toen kwam via de directeur klantenservice het hoge woord eruit: al heb je het topmodel, je bent beter af met een externe speler :+

Deels is het inderdaad de SoC, maar ook deels de implementatie van Sony. Met de laatste update (7.0) werden er veel verbeteringen doorgevoerd, maar nog altijd niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JvS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:48:
[...]

Niet iedereen gebruikt de smart functionaliteit veel he? Ik heb een losse Vero4k+ en een HTPC, dus een scherm is voor mij alleen een monitor. Mijn vriendin drukt de netflix knop nog weleens in, dat is ook niet echt bloedsnel, maar werkt goed genoeg.

Je gaat hier wel voorbij aan het enige wezenlijke betere van de Philips, dat is motion handling. Dat (en een lagere prijs, uiterlijk en misschien ambilight) zouden voor mij wel valide redenen zijn.
Niet iedereen maar de overgrote meerderheid gebruikt de userinterface en smartfuncties van de TV wèl.
Jij gebruikt je TV als monitor en dat is prima maar het OS is daar niet op ontworpen.
In jouw geval omzeil je dus een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:04:
[...]

Niet iedereen maar de overgrote meerderheid gebruikt de userinterface en smartfuncties van de TV wèl.
Jij gebruikt je TV als monitor en dat is prima maar het OS is daar niet op ontworpen.
In jouw geval omzeil je dus een minpunt.
Ik besef me dat terdege :). Ik noem het dan ook als nadeel. Jij versiert het nog met "en daar zit je volcontinu in, dus dit moet je nooit doen". En ik nuanceer dat daarom dat dat zeker niet voor iedereen geldt. Het zou me verbazen als veel mensen meer dan netflix gebruiken overigens.

Maar die motion handling is wel echt een uniek pluspunt van de philips.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 12-12-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Raar dat mensen hier smarttv belangrijk vinden. wie interesseert die shit :P

mediaplayer of pctje eraan en gassen..

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 12-12-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Hamazaki schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:13:
Raar dat mensen hier smarttv belangrijk vinden. wie interesseert die shit :P

mediaplayer of pctje eraan en gassen..
Nou die mensen zoals ik :) Ik heb de tv strak aan de muur hangen, en wil geen kabels en zooi in het zicht, dus heb uiteindelijk een extra hdmi kabel moeten trekken om toch maar een Shield er aan te knopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
renegrunn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:36:
[...]

Nou die mensen zoals ik :) Ik heb de tv strak aan de muur hangen, en wil geen kabels en zooi in het zicht, dus heb uiteindelijk een extra hdmi kabel moeten trekken om toch maar een Shield er aan te knopen...
Prima, opgelost toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Zeker, maar was jammer om een smart tv te kopen, waarvan het smart gedeelte niet functioneerde. Dus hield ik gewoon tv over :+

Zelfde als je een smartphone koopt, die uiteindelijk alleen kan bellen omdat de software of SoC te traag is om er ook maar iets anders mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
renegrunn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:39:
[...]

Zeker, maar was jammer om een smart tv te kopen, waarvan het smart gedeelte niet functioneerde. Dus hield ik gewoon tv over :+

Zelfde als je een smartphone koopt, die uiteindelijk alleen kan bellen omdat de software of SoC te traag is om er ook maar iets anders mee te doen.
Inderdaad, en bij een goede smart TV kun je al je meuk die je af wilt spelen vanaf een NAS of anders, prima afspelen. Losse mediaspelers zijn dan overbodig geworden.
Die had je vooral nodig bij oude “domme” TV’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
Het komt dus eigenlijk op het volgende aan:
- Wel of geen ambilight wens;
- HDR+ of Dolby Vision;
- Snelle of langzamere smart-functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Ga je veel gebruik maken van de smart functies? > LG.
WebOs is toch wel de meest vriendelijke, vlotte besturingsysteem. Daarbij is de magic remote met pointer naar mijn mening ook erg fijn in gebruik.

Philips > Chromecast ingebouwd

Beide zullen Google Assistant ondersteunen (+ Philips heue lampen & ambilight is natuurlijk wel tof als je daar gebruik van denkt te gaan maken.

LG heeft nog een functie waarbij de logo's gedimd kunnen worden (tegen inbranden)

Stay Frosty!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Houdt ook rekening met de aanstaande update naar Oreo voor Android TV. Op de Sony tv's lijkt het al een aardige verbetering op te leveren qua snelheid (aldus berichten uit Amerika; en dan heb ik het niet over de AF9/ZF9 met nieuwere SoC).
Al zou de 803/903 bij Philips het laatst aan de beurt zijn en beginnen ze met de uitrol bij de 2016 modellen.
In de HDTV Test WK koopgids werden de Philips tv's ook genoemd als beste OLED voor sport vanwege de Perfect Clear Motion instelling, hiermee haal je op een OLED de hoogste motion resolution tegen de minste bijwerkingen/artifacten. En op een of andere manier hebben ze twee blinde shootout testen gewonnen in de afgelopen periode tegenover een LG E8, Panasonic FZW804 en Sony AF9. Wel georganiseerd door Philips die het testmateriaal uitgekozen hebben maar tv's door resp. AV Forums en het Duitse 'Video' gekalibreerd en lezers uitgenodigd.

HDR+ is niks, HDR10+ is de Dolby Vision tegehnager met vooralsnog zo goed als géén content (dus een nutteloos criterium)

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 12-12-2018 22:17 ]

• dieplz
Het wordt er allemaal niet echt makkelijker op :)

Maar bedankt iedereen voor jullie input!! Waardeer ik enorm.

De reviews van beide zijn goed... Wordt dus waarschijnlijk een geldkwestie :)

[ Voor 19% gewijzigd door dieplz op 13-12-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0uterr
  • Laatst online: 05-04 08:16
dieplz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:38:
Het wordt er allemaal niet echt makkelijker op :)

Maar bedankt iedereen voor jullie input!! Waardeer ik enorm.

De reviews van beide zijn goed... Wordt dus waarschijnlijk een geldkwestie :)
Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Zit zelf ook te twijfelen tussen deze 2 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
Woutjuh schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:02:
[...]

Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Zit zelf ook te twijfelen tussen deze 2 toestellen.
Vanmiddag wordt via de ING (gister besteld) de Philips 55OLED803/12 met Ambilight geleverd.
Ik vond persoonlijk dat beide TV's even veel voordelen als nadelen hadden, ook even rond geneusd op reddit en werd niet wijzer.

Qua geld was er een verschil van 50 euro; dus hoop dat de Ambilight het waard is (al zal ik het niet aanzetten tijdens normaal tv kijken, of wellicht alleen met een witte vaste gloed eromheen)

Ben dus met m'n vrouw naar de mediamarkt geweest en beide tv's aangewezen... Zij vond (en ik geef d'r gelijk) de Philips mooier qua design. (dunner ogende randjes en op één of andere manier toch minder aanwezig).

Het viel me trouwens op dat er op reddit in r/OLED echt veel klachten over de C8/B8 stonden...

[ Voor 11% gewijzigd door dieplz op 21-12-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08
dieplz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:25:
[...]

Het viel me trouwens op dat er op reddit in r/OLED echt veel klachten over de C8/B8 stonden...
Dit lijkt mij niet meer dan logisch er zijn zoveel meer LG C8/B8 OLED's in omloop dan Philips OLED TV's.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0uterr
  • Laatst online: 05-04 08:16
Ik heb uiteindelijk ook voor de Philips 55OLED803/12 gekozen.

- Ambilight
- Design
- Android TV, wat met de update naar OREO, nog beter zou moeten gaan werken.
- Betere deal qua prijs dan bij de LG.

Denk dat ze uiteindelijk weinig van elkaar verschillen

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Zaterdag ook de Philips 55OLED803/12 aangeschaft, de rendering zou sneller moeten zijn dan bv de LG en zou zelfs beter zijn dan de C9. Maar bij mijn vorige Philips haalt hij het niet, maar dat komt vast ook wel door de upscaling bij normale 1080p televisie.

Nog zoekende naar de beste instellingen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat moet een TV precies renderen?

Pagina: 1