Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 16:24
Beste Twiekers,

Ik ben een TV wand aan het bouwen met inbouw speakers. Ik dacht aan een 2.1 setup met subwoofer dus.

Nu heb ik de keuze reeds beperkt tot enkele speakers.
  • Monitor Audio W380IDC + zelf backbox maken 45 - 30000Hz
  • KEF Ci200QS + zelf backbox maken 35 - 34000Hz (±6dB) open backed
  • Canton Atelier 700 komt met backbox 35 - 40000Hz
Wat ik wil bereiken is een goed stereo klankbeeld ook wanneer de woofer niet aanstaat, dan moet ik vooral kijken naar de lower frequency range. Op papier komen de Canton's dan het beste uit.

Echter kan ervaring dikwijls iets anders leren. Hebben jullie advies voor mij? Het beste advies zou zijn "ga ze eens beluisteren", maar deze speakers vind je nergens in een demoroom.

Ik sta ook open voor andere merken uiteraard.

thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 22:40

Jag

Waarom wil je het ook zonder sub kunnen gebruiken? Die Canton zal verwacht ik het meeste laag geven. Die heeft een passieve radiator, dat werkt hetzelfde als een bass reflex poort. Die geeft extensie van het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
Jag schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:48:
Waarom wil je het ook zonder sub kunnen gebruiken? Die Canton zal verwacht ik het meeste laag geven. Die heeft een passieve radiator, dat werkt hetzelfde als een bass reflex poort. Die geeft extensie van het laag.
Leuk om weten, bedankt!

De subwoofer komt in een later stadium in de opstelling. Ik heb graag speakers die -zo goed als- de volledige range reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
Het zijn de Monitor Audio W380IDC geworden :) via UK toch een 100€ goedkoper dan bij de lokale dealer.