Denon avr-2113 met B&W 703 s2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nieuwe speakers kopen en upgraden naar b&w 703 s2. Op dit moment bezit ik een Denon AVR-2113 versterker (eerst met Dali Zensor 7). Wie kan mij adviseren over de juiste versterker voor een redelijk bedrag wat ook goed klinkt of zou ik mijn huidige versterker kunnen houden?
Dat zou mijn voorkeur hebben.

Ik hoor het graag! Ik heb veel gelezen over de juiste speaker/ versterker verhouding, maar ik kom er niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Ik snap dat de discussie lastig te volgen is. Wat mij betreft is de samenvatting dat versterkers een perfecte frequentie response hebben, nagenoeg geen harmonische en intermodulatie vervorming en nagenoeg geen ruis. Dempingsfactor is een non issue. Dus in feite technisch schier perfect presterende apparaten. Dat komt dan ook uit luistertests; versterkers zijn niet op gehoor te onderscheiden. Versterkers doen gewoon hun werk: het signaal harder maken.

De echte uitdagingen van audio zitten in de luidsprekers en hun interactie met de ruimte, met speciale aandacht voor het laag en de vele staande golven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie. Denk je dat de bowers en wilkins 703 s2 samen kan met een Denon AVR2113 versterker? Ik wil deze niet aan gort draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasgootje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-10-2020
rotel en b&w speakers is een mooie combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:56:
Ik snap dat de discussie lastig te volgen is. Wat mij betreft is de samenvatting dat versterkers een perfecte frequentie response hebben, nagenoeg geen harmonische en intermodulatie vervorming en nagenoeg geen ruis. Dempingsfactor is een non issue.
Zou je dat van 'de dempingsfactor' kunnen toelichten??
De stelligheid van die uitspraak verbaast mij enigszins moet ik zeggen.

Heb eerder een redelijke Denon instapreceiver uit de 3200-serie beluisterd en daar viel het mij negatief op dat die receiver kennelijk de fut miste om het laag van flinke vloerstaanders onder controle te houden.
Het was echt opvallend en ik zag het niet aankomen, het was gewoon slappe hap en ongecontroleerd geflubber in het laag.
Voor mij leek dat juist dé indicatie van een matige dempingsfactor, maar ik leer graag bij. :)

De luistertest ging mij/ons puur om de speakers, maar de aangesloten receiver leek de bottleneck te worden.
Het werd in ieder geval een verhelderende maar teleurstellende ervaring.

Bij mijn eigen toenmalige "zwaardere" Denon receiver bleek er op de lage frequenties op die forse speakers weinig tot niets aan de hand, die leek de boel beduidend beter onder controle te krijgen én te houden.

Het zou volgens jouw verhaal niets uit mogen maken, maar dat deed het dus jammer genoeg wel en ook pijnlijk hoorbaar.

Geen onzin dus van ebbenhouten elfjes audiobruggetjes onder de kabels tegen sub-atomaire distorties in het quantum domein, of van een Japanse, excellent gecalibreerde Olympus houtsoort die magisch was behandeld bij volle maan, maar right in your face. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:49:
[...]

Zou je dat van 'de dempingsfactor' kunnen toelichten??
De stelligheid van die uitspraak verbaast mij enigszins moet ik zeggen.

Heb eerder een redelijke Denon instapreceiver uit de 3200-serie beluisterd en daar viel het mij negatief op dat die receiver kennelijk de fut miste om het laag van flinke vloerstaanders onder controle te houden.
Het was echt opvallend en ik zag het niet aankomen, het was gewoon slappe hap en ongecontroleerd geflubber in het laag.
Voor mij leek dat juist dé indicatie van een matige dempingsfactor, maar ik leer graag bij. :)

De luistertest ging mij/ons puur om de speakers, maar de aangesloten receiver leek de bottleneck te worden.
Het werd in ieder geval een verhelderende maar teleurstellende ervaring.

Bij mijn eigen toenmalige "zwaardere" Denon receiver bleek er op de lage frequenties op die forse speakers weinig tot niets aan de hand, die leek de boel beduidend beter onder controle te krijgen én te houden.

Het zou volgens jouw verhaal niets uit mogen maken, maar dat deed het dus jammer genoeg wel en ook pijnlijk hoorbaar.

Geen onzin dus van ebbenhouten elfjes audiobruggetjes onder de kabels tegen sub-atomaire distorties in het quantum domein, of van een Japanse, excellent gecalibreerde Olympus houtsoort die magisch was behandeld bij volle maan, maar right in your face. ;)
Jouw subjectieve ervaring van het laag koppel je aan het vermeende mechanisme van een andere dempingsfactor. Maar hier kunnen tal van andere oorzaken van zijn. Wat mij betreft is de dempingsfactor een gekunstelde parameter waarvan het nut in gecontroleerde luistertests nooit is aangetoond. Of tenminste, ik ken ze niet, als je ze wel kent ben ik daarin oprecht geinteresseerd. De energie opslag in een ruimte als gevolg van staande golven is sowieso van een orde groter.
Pagina: 1